نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





آدم‌ربایی مرگبار در اتوبوس حامل دانش‌آموزان

آدم‌ربایی مرگبار در اتوبوس حامل دانش‌آموزان

آدم‌ربایی مرگبار
مرد مسلحی پس از تیراندازی به راننده یک دستگاه اتوبوس یکی از مسافران را ربود و پا به فرار گذاشت.


به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابر اعلام پلیس محلی ایالت آلاباما، این مرد مسلح پس از اینکه سوار اتوبوس حامل دانش‌آموزان شد، دانش‌آموز شش ساله‌ای را ربود.

پلیس محلی ایالت آلاباما اعلام کرد: هنگامی‌ که راننده اتوبوس قصد داشت مانع اقدام این مرد مسلح شود او چند گلوله شلیک کرد و یکی از دانش‌آموزان را از اتوبوس خارج و فرار کرد.

بنابر اعلام پلیس راننده اتوبوس به دلیل جراحت‌های وارده در بیمارستان فوت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس آلاباما پس از دستگیری متهم بررسی انگیزه او از اقدام به این جنایت را آغاز اما از ارائه هرگونه اطلاعات بیشتر خودداری کرد.
 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 18:12 | |







مردی با دو صورت، یکی مرد یکی زن؛ عجیب ترین مرد تاریخ!

مردی با دو صورت، یکی مرد یکی زن؛ عجیب ترین مرد تاریخ! + عکس

ادوارد مورداک یکی از عجیب ترین انسان هایی بود که در قرن نوزدهم زندگی می کرد. عجیب بودن مرداک به دلیل داشتن توانایی خاص یا انجام کارهای شگفت انگیز نبود بلکه این مرد انگلیسی دارای دو صورت بود!

مورداک در یکی از خانواده های ثروتمند انگلیسی متولد شده بود اما با تمام ثروتی که خانواده اش داشت و در آینده به او به ارث می رسید وی هیچ گاه احساس خوشبختی نکرد زیرا یک صورت اضافی و بسیار زشت و تو رفته در پشت سر او وجود داشت.

البته صورت دوم مورداک نه می توانست صحبت کند و نه چیزی بخورد، اما در نهایت شگفتی می توانست بخندد یا گریه کند و مثل یک صورتک همیشه به پشت سر او چسیبده بود و او را همه جا همراهی می کرد.

ادوارد که جوانی ۲۰ ساله بود، به هیچ عنوان مانند هم سن وسال هایش نمی توانست خوش باشد و از زندگی اش لذت ببرد چرا که کمتر کسی حاضر به دوستی با مورداک بود و وی همیشه در تنهایی به سر می برد. کودکان با دیدن او پا به فرار می گذاشتند و از نگاه مردم کوچه و خیابان معلوم بود که هیچ کس تمایلی به صحبت با او ندارد. مورداک نه تنها روزها از دست سر خودش آرامش نداشت، بلکه شب ها هم نمی توانست سر راحت روی بالشت بگذارد. با رسیدن شب وقتی همه به خواب فرو می رفتند، همیشه از اتاق مورداک صدای نجواهی عجیبی به گوش می رسید، صداهایی که بیشتر شبیه زمزمه بود تا صحبت کردن. مورداک کاملاً در خواب بود و با نجواهایی که از پشت سرش می آمد از خواب می پرید، این صدای وحشتناک از دهان صورت دوم مورداک خارج می شد. هرشب، صورت دوم او شروع به گفتن جملات عجیب و غریب می کرد و مورداک به هیچ عنوان نمی توانست مانع این کار شود و هیچ کنترلی روی صورت خود نداشت.

مردی با دو صورت، یکی مرد یکی زن؛ عجیب ترین مرد تاریخ! + عکس

مورداک ثروتمند بود و برای جدا کردن صورت دوم خود به هیچ عنوان مشکل مالی نداشت از این رو تصمیم گرفت شر صورت مزاحم را از سر خودش کم کند چرا که معتقد بود صورتش جملات شیطانی به زبان می آورد. او نزد چندین پزشک رفت و برای آنها توضیح داد که چگونه این صورت زندگی آرام را از او گرفته و التماس کرد هرطور شده این صورت شیطانی را از او جدا کنند اما هیچ پزشکی راضی به انجام این کار نشد. تحمل چنین زندگی ای برای مورداک بسیار سخت شده بود، او سعی می کرد با یاد گرفتن موسیقی فکرش را از صورت مزاحم منحرف کند اما مزاحمت های صورتش آن قدر زیاد شده بود که دیگر نمی توانست تحمل کند و برای همین در ۲۳ سالگی اقدام به خودکشی کرد.

درباره چگونگی خودکشی مورداک اطلاعات زیادی در دست نیست، بعضی ها می گویند که او با خوردن سم، خود را کشت و بعضی دیگر نیز می گویند که وی با شلیک گلوله به پیشانی اش جان خود را گرفت. اما شیوه خودکشی مرد بیچاره هرچه بود که او پیش از مرگ وصیتنامه ای نوشت و خواست که پیش از دفن کردنش حتماً صورت شیطانی او را کاملاً از بین ببرند تا مبادا در گور هم باعث آزاد و اذیت او شود. درباره جزئیات زندگی ادوارد مورداک اطلاعات بسیار اندکی در دست است و حتی زمان تولد و مرگ او دقیقاً مشخص نیست. مورد عجیب درباره او زمانی اتفاق افتاد که علم پزشکی پیشرفت چندانی نکرده بود و اطلاعات به جا مانده از او نتیجه داستان هایی است که سینه به سینه از مردم نقل شده است.

در بعضی از داستان ها آورده اند که صورت دوم ادوارد چهره یک دختر زیبا بود اما به عقیده پزشکان که احتمال می دهند صورت دوم ادوارد قل انگلی او بود چنین داستانی کاملاً اشتباه است زیر معمولاً قل های انگلی از یک جنسیت هستند.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 18:9 | |







هنرکنده کاری شگفت انگیزبرروی کدوحلوایی !

هنرکنده کاری شگفت انگیزبرروی کدوحلوایی !


کدو حلوایی محصولی طبیعی است و توسط اقوام و فرهنگ های اولیه در سرتاسر جهان به عنوان ظرف، ملاقه، سبد، ظرف آب، آلت موسیقی و تزیینات هنری استفاده می شده است

در دستان مرلین ساندرلند (هنرمند مقیم کلمبیا)، کدو حلوایی به یک اثر هنری تبدیل می شود که طرح های آنها از چشم اندار زیبای دره یوتاه الحام گرفته می شود. یعنی جایی که ساندرلند در طی ۳ سال گذشته در آنجا زندگی می کرده است.

این هنرمند به شکل بی نظیری تمام جزئیات و ریزه کاری ها را بر روی پوسته این کدوی حلوایی کنده کاری می کند و شاهکارهای بی نظیر و الهام بخشی را خلق می کند

وقتی از ساندرلند سوال شد که چرا کدوی حلوایی را نتخاب می کند او گفت کدوی حلوایی در شکل ها و اندازه های بی شمارو به شکل های ملاقه ها، تخم مرغ، دیگ چه، سبد، سیب، قمقمه، گلوله توپ، بطری، مار، و غیره رشد می کند این میوه استعداد مطلوبی برای کنده کاری شدن روی آن، همانند چوب دارد. با ابزاری که چوب را می سوزاند سوزانده می شود و با هر نوع رنگی می توان روی آن نقاشی کرد. کدوی حلوایی همانند یک بوم بزرگ نقاشی برای هنرمند است تا آنچه را که تخیل هنرمند پیش می آورد بر روی آن اجرا کند.

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید


[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:59 | |







مدل های مانتو نوروز 92

مدل های مانتو نوروز 92

نمونه هایی زیبا از جدیدترین مدل های مانتو بهاره سال 92 را تماشا کنید.

 

مدل لباس , مدل مانتو , مدل مانتو جدید , مدل مانتو 92 , مدل مانتو نوروز 92 , مدل مانتو سال جدید , مدل مانتو اسپرت


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:53 | |







خبر تلخ ازدواج مهناز افشار

خبر تلخ ازدواج مهناز افشار

مهناز افشار یکی از سوپر استار های سینمای ایران. بعد از استقبال بالا از فیلم آتش بس شایعه ازدواج او با محمدرضا گلزار بر سر زبان ها افتاد. او میگوید این خبر تلخ ترین خبر عمرش بوده است.

مهناز افشار در حالی وارد 35 سالگی می شود که هنوز تصمیمی برای ازدواج ندارد. او سال 1377 با بازی در فیلم <<دوستان>>وارد سینماشد اما 2 سال بعد،فیلم<<شور عشق>>او را به شهرت رساند و بعد از آن تا امروز یکی از ستاره های سینمای ایران بوده،هر چند در مصاحبه هایش از عشقش به خانواده و تشکیل یک زندگی مشترک گفته است اما هنوز تصمیمی برای ازدواج ندارد البته چند سال قبل پس از فروش خیره کننده<<آتش بس>>شایعه ازدواج او و محمدرضا گلزار سر زبان ها افتاد که به گفته خودش یکی از تلخ ترین خاطره های زندگی هنری و شخصی اش است. او در این باره می گوید:<<یکی از دوستانم با من تماس گرفت تا به دیدنم بیاید. کمی ناراحت بود.

 

 عصر به دیدنم آمد،در دستش مجله ای بود که آن را از من مخفی می کرد،به خوردن چای دعوتش کردم. نشست،شروع کرد آسمان و ریسمان را به هم بافتن تا اینکه مجله را به من نشان داد،روی مجله با تیتر بزرگ ماجرای قصد ازدواج من با یکی از سوپراستارهای سینمای ایران درج شده بود...شوکه شده بودم،باورم نمی شد،چند بار مطلب را از اول تا آخر خواندم و برای خودم تکرارش کردم خیلی ناراحت بودم که چگونه ممکن است برای کسب سود،چنین دروغ بزرگی را به عنوان خبر به مردم بدهند.

 

در این مورد کار به شکایت و تشکیل پرونده برای صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه کشید اما این کار او ضررمعنوی زیادی را برای من به همراه داشت و این حادثه را به یکی از خاطرات و حوادث تلخ زندگی ام تبدیل کرد.

 


[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:47 | |







"پیام مخفیانه 7 صبح"، دست احمدی نژاد را رو کرد / راز کیفیت پایین صدا در فیلم رئیس جمهور چه بود؟

 
عصرایران - بعد از ظهر 15 بهمن 1391 ، صحن علنی مجلس شورای اسلامی شاهد سخنانی از رئیس جمهور بود که یادآور مناظره های انتخابات ریاست جمهوری و "بگم؟ بگم؟" های احمدی نژاد بود.

ماجرا از آنجا آغاز شد که احمدی نژاد در پشت تریبون گفت: من نواری دارم که خیلی چیزها را روشن می کند اما دوستانم گفته اند آن را پخش نکنم.
اما لاریجانی بلافاصله خطاب به رئیس جمهور گفت: هر چه دارید پخش کنید و نگذارید چیزی مخفی بماند.

سپس احمدی نژاد با اندکی تأخیر ، نوار را پخش کرد ، نواری که چیزی از مکالمات آن ، مشخص نبود و فقط صداهای مبهمی از آن می آمد.
احمدی نژاد ، بعد از پخش این نوار نامفهوم ، صداهای نامفهوم آن را بازخوانی کرد و گفت که در این نوار ، برادر رئیس مجلس ، برای اخذ امتیازاتی پیش سعید مرتضوی رفته بود.

احمدی نژاد در مجلس

 
در پی پخش این فایل نامفهوم ، علی لاریجانی درباره آن چنین گفت که اولاً ارتباطی بین این فایل و استیضاح وجود ندارد ، ثانیاً اگر برادرش مشکلی دارد ، احمدی نژاد مستنداتش را به دادگاه ارائه دهد.

اما مهم تر از همه این ها ، نکته ای بود که علی لاریجانی با زیرکی آن را فاش کرد تا توپی که احمدی نژاد به سمت زمین رئیس مجلس شوت کرده بود ، با ضدحمله لاریجانی به "محوطه 18 قدم احمدی نژاد" برگردد و "بگم بگم؟" احمدی نژاد که این بار در قالب "نوار را بذارم؟ بذارم؟" جلوه گر شده بود ، به طور آشکاری به زیان وی تمام شود.

لاریجانی فاش کرد که ساعت 7 صبح روز استیضاح ، فروزنده ، معاون رئیس جمهور به نزد وی آمده و گفته که پیامی فوری از جانب احمدی نژاد دارد.
فروزنده به لاریجانی گفته بوده که به نفع اوست استیضاح را از دستور کار مجلس خارج کند زیرا احمدی نژاد نواری از یکی از بستگان لاریجانی دارد که اگر در مجلس پخش کند ، برای لاریجانی بد می شود.

لاریجانی بعد از این تهدید گفته است: استیضاح لغو نمی شود و احمدی نژاد هم اگر نواری دارد ، پخش کند و چیزی کم نگذارد.

در واقع ، اتفاق ساعت 7 صبح ، ارتباط تامّ و تمامی با سخنان ساعت 4 بعد از ظهر احمدی نژاد در مجلس دارد و این ، همان جایی است که احمدی نژاد در محاسباتش در نظر نگرفته بود.

احمدی نژاد در ابتدای بحث نوار ، اعلام کرد که نواری دارد ولی نمی خواهد آن را پخش کند. احتمالاً او گمان می کرد با توجه به پیام تهدیدی که صبح همان روز به لاریجانی فرستاده بود ، رئیس مجلس از کنار این جمله احمدی نژاد که"نوار دارم ولی پخش نمی کنم" رد خواهد شد ولی لاریجانی ، چندین بار و به اصرار تأکید کرد که احمدی نژاد حتماً نوار را پخش کند.
احمدی نژاد هم بعد از کمی این پا و آن پا کردن و دعوت از نمایندگان برای فرستادن صلوات ، فایل مورد اشاره را پخش کرد.

اگر احمدی نژاد ، اول صبح روز استیضاح ، پیام تهدید به رئیس مجلس نمی فرستاد و مستقیماً نوار مورد ادعا را پخش می کرد ، می شد با مسامحه پذیرفت که قصد احمدی نژاد ، افشای یک خلاف قانون است(به فرض وجود) ولی وقتی احمدی نژاد ، ابتدا پیغام می فرستد که بیا معامله کنیم و وقتی جواب رد لاریجانی را می شنود ، اقدام به پخش نوار می کند ، دیگر نمی توان به حسن نیتش باور داشت چون معنای پیام صبح این بود که شما آدم مرا استیضاح نکنید و من هم هوای فامیل شما را دارم ؛ در واقع ، پیام 7 صبح احمدی نژاد دعوت به یک معامله سیاسی برای قانون شکنی متقابل بود.

پخش این فایل در مجلس ، باعث شد که لاریجانی فرصت بیابد و از پیشنهاد 7 صبح احمدی نژاد برای معامله پرده بردارد و اتفاقاً برای لاریجانی خوب شد که به این مناسبت ، توانست اعلام کند که زیر بار معامله پنهانی نرفته است زیرا خلافی نکرده تا نگران افشایش باشد و اگر ریگی به کفشش بود ، همان صبح ، قضیه را با احمدی نژاد حل و فصل می کرد. این ، همان نکته ای بود که احمدی نژاد در محاسباتش در نظر نگرفته بود.

به علاوه علی لاریجانی با زیرکی دیپلماتیکی توانست از این فرصت استفاده کند و بخشی از سخنان داوود احمدی نژاد ، برادر رئیس جمهور درباره فساد مالی اطرافیان رئیس جمهور و ارتباط آنها با خارج را تیتروار علنی کند و نهایتاً کنایه ای سنگین به احمدی نژاد بیاید که اگر برادر من تخلفی کرده ، به آن رسیدگی شود و فرق من و شما در این است که من مانع رسیدگی نمی شوم ولی شما مانع رسیدگی به پرونده های اطرافیان تان هستید.

اما فارغ از این بحث و جدل بسیار صریح و جدی ، نکته بسیار مهمی که نباید مغفول باشد ، کیفیت "بسیار نازل ، واقعاً نامفهوم و خراب" صدا در فایل پخش شده توسط احمدی نژاد است.

آن طور که احمدی نژاد گفته است ، حدود بیست و چند ساعت نوار ویدئویی دارد که از جلسات افراد مختلف با مرتضوی ضبط شده است. حال سوال جدی و منطقی این است که اگر مرتضوی و دولت ، خواسته اند از جلسات خاص، با افرادی نظیر برادر لاریجانی فیلم برداری و مستند سازی کنند ، چرا این کار را با کیفیتی چنین نازل انجام داده اند به طوری که صحبت های طرفین ، اصلاً مفهوم نیست و باید احمدی نژاد از روی کاغذی که قبلاً تهیه شده ، بگوید که این چه گفت و آن یکی چه گفت؟!

قطعاً کسی که بخواهد در چنان سطحی ، مستند سازی صوتی و تصویری مخفیانه انجام دهد ، می تواند حتی با امکانات عادی بازار هم ، با کیفیت بسیار عالی ، صدا و تصویر را ضبط کند تا نیازی به متن تایپی نباشد(!) ؛ لذا این احتمال دور از ذهن نیست که صدای ضبط شده ، دارای کیفیت بوده ولی آن را مخدوش کرده اند تا بتوانند آنچه خود می خواهند به طرفین گفت و گو نسبت دهند و الاّ نمی توان عقلاً پذیرفت که این همه امکانات ، نتوانسته باشند دو کلمه حرف را درست و حسابی ضبط کرده باشند که اگر واقعاً نتوانسته اند ، باید تأسف خورد به حال سیستمی که در قرن 21 و با این همه امکانات ، خواسته صدای کسی را ضبط کند ولی نتوانسته است!

به هر حال ، امروز ، روزی بود که گیوتین "بگم؟ بگم؟" های احمدی نژاد ، بی آن که ثمری داشته باشد ، فرود آمد و مشخص شد که اولاً آنچه سال ها در این خصوص می گفت ، در چه حدی است و ثانیاً بقیه هم کلی "بگم؟ بگم؟" ناگفته دارند و گر پرده بیفتد ، احمدی نژاد هم باید در ردیف اول پاسخگویی باشد.

 


[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:44 | |







تـــــــــرول (2) ، تو مخـــی های خنـــــده دار !

تـــــــــرول (2) ، تو مخـــی های خنـــــده دار !

 

http://up11.persianfun.info/img/91/11/Troll-11/154111_553054068039660_1119737736_n.jpg

بقیه در ادامه مطلب...

 


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:41 | |







جدیـدترین خبـرها از آشفتـگی در بـازار خـودرو+جدول قیمت ماشین ها

جدیـدترین خبـرها از آشفتـگی در بـازار خـودرو
+ جــــــــــــدول قیمت ماشن ها
 


آشفتگی در بازار خودرو در حالیست که نوسانات شدید دلار نیز مجددا آغاز شده بطوریکه هر دلار به مرز ۴ هزار تومان رسیده است و این مسئله باز هم می‌تواند بهانه‌ای در افزایش بی‌رویه قیمت خودرو شود و مشخص نیست با این وضعیت بازار خودرو تا کجا پیش رود؟

به گزارش راه دانشجو، خودرو سازان که در یک سال گذشته بر اثر نوسانات شدید نرخ ارز برای ورود قطعه به داخل با زیان‌های سنگین مواجه شدند و از نرخ گذاری دولت و ممانعت بر سر آزادسازی قیمت‌ها گلایه دارند در دو هفته گذشته شاهد تعلل دولت در ساماندهی بازار خودرو بودند که این امر فرصتی برای ورود سفته بازان و دلالان به این بازار شده است. اگرچه دولت وعده داده بود تا قیمت گذاری خودرو بر اساس ارز مبادلاتی انجام گیرد اما پس از گذشت روز‌ها خبری از ابلاغ مصوبه جدید قیمت گذاری نشد تا به آشفتگی‌ها در بازار خودرو دامن بزند.

در شرایطی که دلالان و واسطه‌های بازار خودرو اعلام شیوه‌ جدید قیمت‌گذاری بر اساس نرخ ارز مبادله‌ای را بهانه‌ای برای رشد قیمت‌ها قرار داده‌اند اما به گفته مقامات مسئول تفاوت ناچیزی بین نرخ قبلی قیمت‌گذاری خودرو با نرخ ارز مبادله‌ای وجود دارد. این در حالیست که به گفته کار‌شناسان اقتصادی، تفاوت قیمت ارز مرجع با ارز موجود در بازار علاوه بر آنکه تورمی سرسام آور را در ماه‌های گذشته به دنبال داشته است، سفته بازاران و دلالان را نیز به سمت بازار خودرو کشانده است.

در حال حاضر آشفتگی بازار خودرو باعث شده تا هر اندازه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم قیمت خودرو با سرعت بیشتری در مسیر صعود قدم بر می‌دارد. این در حالیست که روزهای اخیر قیمت خودرو‌ها به شکل قابل توجهی روند صعودی به خود گرفتند به طوری که پراید در یک قدمی ۱۶ میلیون تومان قرار گرفته بود، خودرویی که روزگاری بر سر دو رقمی شدن قیمت آن بحث بود حتی فرا‌تر از ۱۷ میلیون تومان رفت و قیمت پایه آن به ۲۰ میلیون تومان رسید.

حتی افزایش قیمت‌ها بر قیمت خودرو خارج از رده نیز تاثیر گذاشته است و در حال حاضر هر دستگاه سواری پیکان بین ۱ تا ۶ میلیون تومان در بازار خودروی تهران معامله می‌شود. در حالی پیکان‌های تولید شده در سال‌های دهه ۵۰ و ۶۰ همچنان پایین‌تر از ۲ میلیون تومان در بازار تهران داد و ستد می‌شود، قیمت پیکان‌های تولیدی اوایل دهه ۸۰ به ۵ میلیون تومان نزدیک شده است و بسته به تخفیف بیمه، کارکرد، سوخت ذخیره شده و میزان سلامت فنی و تصادف‌ها تا ۵ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان هم قیمت خورده است.


بقیه اخبار در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:37 | |







خلق آثار هنری بسیارزیباباکاغذ !؟!!

خلق آثار هنری بسیارزیباباکاغذ !؟!

 

تابلوهای 3 بعدی ساخته شده توسط هنرمند کانادایی «نیکولز کالوین»


به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

 

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید



به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:26 | |







زلزله ۷ ریشتری در راه است!

زلزله ۷ ریشتری در راه است!
 
انتظار زلزله‌های ۷ ریشتری در ایران وجود دارد. چنانچه بارها نسبت به وقوع زلزله‌های به تعویق افتاده در تهران سخن به میان آمده اما این‌بار دکتر عکاشه معتقد است نشانه‌هایی در دست دارد که نشان می‌دهد زلزله تهران به زودی اتفاق می‌افتد و احتمال مرگ میلیون‌ها انسان وجود دارد و ممکن است پایتخت نزدیک به ۱۰ سال فاقد استفاده شود.
به گزارش افکارنیوز به نقل از قانون، زلزله ۶.۲ ریشتری شهرستان اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی که روز گذشته در ساعت ۵ عصر اتفاق افتاد و نقاط بسیاری از شمال غرب سرزمین ایران را لرزاند زلزله ای بوده که به گفته دکتر بهرام عکاشه خیلی دیر اتفاق افتاده است.

انتظار زلزله‌های ۷ ریشتری در ایران وجود دارد. چنانچه بارها نسبت به وقوع زلزله‌های به تعویق افتاده در تهران سخن به میان آمده اما این‌بار دکتر عکاشه معتقد است نشانه‌هایی در دست دارد که نشان می‌دهد زلزله تهران به زودی اتفاق می‌افتد و احتمال مرگ میلیون‌ها انسان وجود دارد و ممکن است پایتخت نزدیک به ۱۰ سال فاقد استفاده شود. حرکت صفحه عربستان سعودی و تحرک آن به سمت شمال، فشار شدیدی به سرزمین ایران وارد می‌کند و به عقیده پدر زلزله‌شناسی کشور، ایران همیشه در استرس شدیدی است و سال‌هاست که این فشار بیش از حد را تحمل می‌کند و هر لحظه بیم زلزله‌ای ۷ ریشتری در مناطقی از ایران وجود دارد.

بهرام عکاشه به قانون می‌گوید: نکته خیلی مهم این است که کل سرزمین ایران تحت استرس است و این استرس ناشی از حرکت شبه جزیره به سمت شمال است. چندین سال است که انتظار دارم زلزله‌ای با قدرت ۷ ریشتر و بیشتر در منطقه شمال غرب ایران اتفاق بیفتد. دوره تکرار زلزله‌های ۷ ریشتری هر ۱۰ سال یکبار پیش‌بینی می‌شوند و الان ۱۵ سال از زلزله اردیبهشت سال ۷۶ در قائنات می‌گذرد و انتظار من بروز زلزله ۷ ریشتری در این منطقه بوده است.

وی با تاکید بر بروز زلزله سال گذشته در شهر وان ترکیه می‌گوید: «هنوز نمی‌دانم بروز زلزله در وان را باید به حساب زلزله در ایران بگذارم یا ترکیه؛ چرا که طبق محاسبات من زلزله باید اتفاق می‌افتاد. زلزله روز شنبه در آذربایجان شرقی، یک زلزله نبوده بلکه ۲ زلزله ۶ ریشتری در کنار هم بوده است و عمق آن‌ها ۱۰ کیلومتر بوده که خسارت زیادی را به خاطر عمق کم ایجاد کرده است.»

به عقیده این متخصص زلزله‌شناس، زلزله ۶ ریشتری به خاطر اینکه عمق زیادی نداشته انرژی کمی به بیرون داده چرا که هرچه عمق زلزله بیشتر باشد انرژی شدیدتری آزاد می‌کند و چون لایه‌های سطحی سست هستند ریزش در آن‌ها اتفاق می‌افتد. عکاشه با تاکید بر اینکه یک نکته مهم که باید مدنظر قرار بگیرد این است که اگر نقشه ریسک زلزله در آذربایجان شرقی را نگاه کنیم می‌بینیم منطقه تالش مستعد یک زلزله ۷ ریشتری است و تا مرز ارس نیز احتمال وقوع زلزله ۷ ریشتری وجود دارد. همچنین این ریسک در جنوب غرب آذربایجان نیز احتمال وقوع دارد.

وی اظهار داشت: «من منتظر زلزله‌ای ۷ ریشتری در تهران، قزوین، تالش، گلستان و خراسان رضوی هستم. این برداشت شخصی نیست بلکه بر مبنای یکسری مطالعات تخصصی است. نکته جالب اینجاست که ما ۱۲ سال است که ستاد بحران برای تهران آماده کرده‌ایم و این احتمال باعث شد این ستاد در کل کشور بوجود بیاید اگرچه ما هنوز در ابتدای راه ستاد هستیم.»

وی با تاکید بر ایتکه زلزله ۶.۲ ریشتری نباید چندصد نفر کشته بر جای بگذارد و دو تا سه هزار نفر بر اثر آن زخمی شوند می‌گوید: «من معتقدم در این زلزله‌ها حتی یک نفر نباید زخمی شود، اما ما مسائل عمده سازه داریم و زمین‌های مشکل‌دار را نادیده می‌گیریم و در حوزه مهندسی با مسائل سطحی برخورد می‌کنیم. در کشورهای دیگر این زلزله کشته‌ای بر جای نمی‌گذارد.»

به گفته عکاشه بافت روستایی شهرهای ما مشکل دارد و اساسا ما بافت شهری نداریم و در شهرهایی مانند اردبیل سازه‌ها روستایی است و متاسفانه باید پذیرفت که ۸۵ درصد سطح کشور در برابر زلزله آسیب‌پذیر هستند و از ۱۰۰۰ شهر کشور شاید تنها ۱۰۰ شهر آسیب‌پذیری کمتری داشته باشند و بقیه شهرها خطر ریسک متوسط، زیاد و خیلی زیاد دارند.

وی به شهرهای آبادان، ماهشهر و مناطق ساحلی خوزستان اشاره کرد و افزود: «این مناطق در برابر زلزله کمتر آسیب‌پذیر هستند و البته طبق مستندات دوهزار ساله ایران و مطالعه نقشه‌های تاریخی باید مناطق کویری مانند اصفهان را هم به کم‌خطرهای ایران اضافه کرد.» وی معتقد است: «اگر روستاهای آذربایجان در اثر این زلزله‌ها تخریب نشود جای تعجب است چرا که عمق زلزله ۱۰ کیلومتر است و زلزله دقیق زیر شهر اتفاق افتاده است و طبیعی است که شهرها بدون در نظر گرفتن مهندسی زلزله و بتن‌ها و پایه‌ریزی تخصصی و مهندسی آسیب‌پذیر می‌شوند و گسل‌ها هم که همه آبستن انرژی زیادی هستند. زلزله بم ۶.۸ ریشتر بود و آن همه تلفات داد که علتش بی‌شک نادیده گرفتن سازه در مهندسی ساخت‌وساز است. من ایمان دارم اگر زلزله آذربایجان شرقی در شب اتفاق می‌افتاد تلفات آن از ۱۰ هزار نفر کشته هم بیشتر می‌شد.»

این کارشناس و متخصص زلزله‌شناسی معتقد است: «کل منطقه تحت فشار بوده است و هر جا ضعیف‌تر بوده زودتر شکسته و دو گسل در عرض ۱۰ دقیقه شکسته‌اند و در یک امتداد هم نبوده‌اند. من معتقدم باید خودمان را برای حوادث بدتر از این آماده کنیم.»

عکاشه می‌گوید: «۱۸۰ سال پیش آخرین زلزله ۷ ریشتری در تهران اتفاق افتاده است و بازگشت دوباره آن ۱۵۰ ساله است و اگر زلزله‌ای در تهران اتفاق بیفتد، پایتخت به مدت ۱۰ سال تعطیل می‌شود. من ایمان دارم چنانچه زلزله‌ای با بزرگی ۷ ریشتر در تهران اتفاق بفیتد چه در جنوب شهر و چه در شمال، تعداد کشته‌ها میلیونی خواهد بود.»

پدر زلزله‌شناسی ایران تاکید می‌کند: «گسل ری و شمال تهران و گسل‌های اوشان فشم و گسل‌های زیر ساختمان‌های تهران فعال هستند و در طول ۲۲۵ سالی که تهران پایتخت بوده و به اشتباه پایتخت شده انتظار زلزله وجود داشته است.»

[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:25 | |







آخر عاقبت پراید سواری دختران این میشه + عکس

آخر عاقبت پراید سواری دختران این میشه + عکس

آخر عاقبت پراید سواری دختران این میشه + عکس


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:20 | |







درگذشت شاعر ایرانی در پاریس و تنهایی

درگذشت شاعر ایرانی در پاریس و تنهایی

درگذشت شاعر ایرانی در پاریس و تنهایی
پرویز اسلام‌پور، شاعر سال‌های دهه چهل و پنجاه در منزلش در پاریس درگذشت.

شبنم آذر، شاعر و یکی از بستگان پرویز اسلام‌پور اعلام کرد: «این شاعر که در سال‌های دهه چهل، چهار مجموعه شعر منتشر کرد، پنجشنبه شب گذشته در منزل خود در پاریس درگذشت.»

پرویز اسلام‌پور از امضاءکنندگان بیانیه شعر حجم بود. این بیانیه پس از ماه‌ها بحث و گفت‌گو سرانجام در خانه پرویز اسلام‌پور تأیید شد و به امضای او، محمود شجاعی، بهرام اردبیلی، هوشنگ آزادی‌ور و یدالله رؤیایی رسیده بود. امضای بیانیه این جریان شعری و چندوچون‌های آن مدت‌ها محل بحث و جدل محافل ادبی در ایران بوده است.

اسلام‌پور که علاوه بر «حجم» از شاعران «شعر دیگر» نیز محسوب می‌شود، درباره شعر حجم گفته است: «حجم‌ سکوی پرتاب است، و ظرفیت پرتاب‌های دور جان‌های ناپیدای شعر.»

از کتاب‌های شعر اسلام‌پور، می‌توان به «وصلت در منحنی سوم» (١٣46)، «نمک و حرکت ورید» (١٣46)، «سطح شبح در سفر پاک» (١٣4٩) و «پس حس خداوند نجاتم می‌دهد» (١٣4٩) اشاره کرد.

پرویز اسلام‌پور سال‌ها پیش ایران را به مقصد پاریس ترک کرد. در این سال‌ها او کمتر شعر نوشت و منتشر کرد و تنها شعرهایی پراکنده از او در سایت‌ها و نیز ماهنامه «نوشتا» منتشر شد. به نظر می‌رسد آخرین باری که از او اثری در نشریات منتشر شده، مربوط به گفت‌وگویی است بین او و یدالله رویایی، شاعر و واضع شعر حجم، که سال 1388 در نوشتا منتشر شد و البته مربوط به تابستان 1993 میلادی بود.

اسلام‌پور در سال‌های آغازین دهه 50 و پس از انتشار چهار مجموعه شعر با گرایش‌های حجم و دیگر، به نوعی سخنگوی این جریان‌ها بود. در سال 1351 او در پاسخ به سوالی از منوچهر آتشی در ماهنامه «تماشا» مبنی بر اینکه قصدش از آن همه هیاهو و ابراز تفاوت چه بوده است؟ گفته بود: «در ارتباط من و جهان، اما همیشه وضوح مرا ترسانده است. پس طبیعی است اگر همواره نقاب‌هام را بسیار خوب نگهداری کرده‌ام. از آن هیاهو که می‌گویی، آن سوی رابطه روح با طبیعت و جسم با جمع است. مثل پرتاب سنگ روی مرده‌های باستان، مثل افتادن یک زیبایی در بیهودگی است که صداش درمی‌آید، و صدای آن طرف یک صدای حقیقی، همیشه هیاهوست.»

سرانجام، پرویز اسلام‌پور که مدت‌ها بود از هیاهو بریده بود در 69سالگی تنها در منزلش از دنیا رفت.

 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:16 | |







راز جسد آویزان از پل فاش شد!

راز جسد آویزان از پل فاش شد

جسد آویزان از پل
درگیری پدر و پسر بر سر تماشای ماهواره، جنایتی تلخ را رقم زد.
 
 
 
 


به گزارش خبرنگار مهر، صبح روزسه شنبه گذشته عابران هنگام عبور از کنار پل ستاری مشهد با جسد پتو پیچی روبرو شدند که از پل آویزان بود. آنها سپس موضوع را به پلیس اطلاع داد و با حضور تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی جسد به پائین پل منتقل شد.

پس از باز کردن پتو مشخص شد جسد متعلق به مردی میانسال است که آثار درگیری بر روی بدنش مشاهده می شد. عامل یا عاملان جنایت پس از قتل این مرد در محل دیگری ، جسدش را به آنجا منتقل و قصد انداختن آن را به داخل کانال آب را داشتند. اما طناب های که با آن جسد پیچیده شده بود به نرده های کنار کانال گیر کرده بود.

با حضور قاضی موحدی راد، بازپرس جنایی مشهد تحقیقات ویژه برای افشای راز این جنایت آغاز شد. با انگشت نگاری از مقتول هویت او در بانک اطلاعاتی پلیس مشخص شد. مقتول متولد سال 1333 بود و سه بار به اتهام زنا، اهانت و اعتیاد به زندان معرفی شده بود. او همچنین سال 87 به صورت توافقی از همسرش جدا شده بود.

پزشک جنایی نیز با معاینه جسد اعلام کرد، وجود آثار دفاعی بر روی بدن مقتول حکایت از درگیری او با قاتل دارد.

در ادامه ماموران با شناسایی خانه مقتول راهی آنجا شده و پسر او را در حال از بین بردن آثار جرم شناسایی و دستگیر کردند.

او در ابتدا منکر قتل شد اما پس از روبرو شدن با دلایل پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت: برای خرید ماشین نیاز به یک میلیون تومان پول داشتم. شب حادثه از او خواستم این پول را به من بدهد اما مخالفت کرد سر همین موضوع درگیر شده و او را با ضربه های کتری کشتم.

متهم به قتل سپس به دادسرا منتقل شد و در حضور بازپرس جنایی گفت: شب حادثه می خواستم کشتی کج ببینم. اما پدرم داشت شبکه دیگری را تماشا می کرد. به او اعتراض کردم که با شیشه نوشابه به سمتم حمله کرد. من هم در دفاع با کتری او را کشتم. بعد جسدش را در میان پتو پیچیده و قصد داشتم به داخل کانال آب پرت کنم که طنابها به نردهای کنار پل گیر کرد و جسد در هوا معلق ماند.

پس از تحقیقات مقدماتی متهم با قرار قانونی روانه زندان شد.

 


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:15 | |







قتل عام خانواده همسر

قتل عام خانواده همسر

قتل خانواده همسر
فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری مرد معتادی که اقدام به قتل مادربزرگ و عمه همسرش کرده بود، پس از 2 سال خبر داد.
 
 
 
 
 
 


سردار ابراهیم قائد رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع مرگ مشکوک پیرزنی 75 ساله به هویت «گلدسته» و دختر 35 ساله‌اش به هویت «صغری» در 5 آبان ماه سال 89، بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان صومعه سرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در مراحل اولیه تحقیق ماموران با توجه به شواهد موجود و به جا نگذاشتن ردی از قاتل در صحنه جنایت به تعدادی از بستگان مقتولان مشکوک شدند، اظهار کرد: در تحقیقات ماموران از بستگان این افراد، نتایج کاملی به دست نیامد، اما با این وجود تحقیقات عوامل انتظامی ادامه داشت تا اینکه سرانجام از طریق منابع خبری و گزارشات مردمی متوجه شدند که داماد این خانواده در همان زمان وقوع قتل برای فروش یک جفت گوشواره به طلا فروشی رفته بوده که متوجه شده گوشواره‌ها بدلی است.

رییس پلیس گیلان با بیان اینکه این موضوع شک ماموران به داماد خانواده به هویت «حسین» را برانگیخت، به ایسنا گفت: پیش از این نیز حسین که دارای اعتیاد به مواد مخدر از نوع شیشه است، به پلیس احضار شده بود، اما دلایل و شواهد کافی برای اثبات مجرمیت وی وجود نداشت که پس از کسب این اطلاعات ماموران بار دیگر در دوم بهمن ماه سال‌جاری بازجویی از وی را آغاز کردند که در این هنگام وی پس از رویارویی با ادله و شواهد موجود به بزه انتسابی و قتل مادربزرگ و عمه همسرش معترف شد.

قائدرحمتی با اشاره به اعترافات متهم به قتل اظهار کرد: متهم که به مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد شدیدی دارد به منزل مادربزرگ همسرش رفت و آمد داشته و پس از اینکه متوجه شده وی دارای یک جفت گوشواره و انگشتری از جنس طلا است، نقشه قتل را در ذهن خود طراحی کرد.

رییس پلیس گیلان افزود: متهم که با هدف تهیه پول برای صرف هزینه اعتیاد دست به این کار زده در روز حادثه به منزل مادربزرگ همسرش رفته و شربت حاوی مواد خواب آور را به پیرزن 75 ساله و دختر 35 ساله‌اش خورانده است.

به گفته وی، پس از بیهوش شدن مقتولان، متهم اقدام به خفه کردن آنان کرده و پس از جدا کردن گوشواره و انگشتر آنان، مبلغ 4000 تومان را نیز از منزل این افراد سرقت کرده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: متهم برای اینکه ردی از خود در صحنه جنایت باقی نگذارد با بالا کشیدن فتیله چراغ آترا قصد داشته مرگ این افراد را بر اثر خفگی ناشی از دود یا آتش سوزی اعلام کند.

وی با بیان اینکه متهم پس از این کار از محل متواری شده بود، گفت: در همان زمان اگرچه این اقدام متهم سبب انحراف اذهان از واقعیت ماجرا شد، اما پس از آنکه پزشکی قانونی علت مرگ این دو زن را خفه شدگی عمدی اعلام کرد، تحقیقات محسوس و نامحسوس ماموران به روی بستگان این افراد آغاز شد.

قائدرحمتی به ایسنا، گفت: متهم پس از به قتل رساندن این دو زن قصد فروش انگشتر و گوشواره‌های سرقتی را داشته که متوجه شده این جواهرات بدلی هستند و همین موضوع سبب شد که ماموران بیش از پیش به وی شک کنند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد، گفت: پس از آن وی به اتهام قتل عمد به زندان منتقل شد.

قائدرحمتی با اشاره به اعتیاد شدید متهم به مخدر صنعتی از نوع شیشه تصریح کرد: اعتیاد هیچگاه پایان خوشی نداشته و همواره افراد معتاد برای خود یا خانواده‌شان حوادث تلخی را رقم زده‌اند.
 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:13 | |







تـــــــــرول (1) ، تو مخـــی های خنـــــده دار !

تـــــــــرول (10) ، تو مخـــی های خنـــــده دار !
 

http://up11.persianfun.info/img/91/11/Troll-10/227690_496153873760790_584557180_n.jpg

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:8 | |







عکسهایی ازکودکی برخی ازهنرمندان !

عکسهایی ازکودکی برخی ازهنرمندان !


به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:4 | |







ست های لباس زمستانی شیک (2013) !

ست های لباس زمستانی شیک (2013) !


به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

 

 


به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:2 | |







شــــــما یادتـــــــون نـــــمیاد ! - نوستالژی های زمان ما !

شــــــما یادتـــــــون نـــــمیاد ! - نوستالژی های زمان ما !

http://up11.persianfun.info/img/91/11/shoma%20yadetoon%20nemiad/1.jpg

http://up11.persianfun.info/img/91/11/shoma%20yadetoon%20nemiad/2.jpg

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:56 | |







زنی که به عنوان زیباترین نویسنده انتخاب شد! + عکس

زنی که به عنوان زیباترین نویسنده انتخاب شد! + عکس

زنی که به عنوان زیباترین نویسنده انتخاب شد! + عکس
تینا فی متولد۱۸مه ۱۹۷۰در فیلادلفیا می باشد و بازیگر فیلمهای کمدی و نویسنده مشهور آمریکایی است...

تینا فی متولد۱۸مه ۱۹۷۰در فیلادلفیا می باشد و بازیگر فیلمهای کمدی و نویسنده مشهور آمریکایی است.
وی بیش از هر چیز بخاطر ایفای نقش در برنامه هفتگی ساتردی نایت لایو از شبکه ان بی سی مشهور است.
وی دانش آموخته دانشگاه ویرجینیا است و یک بار به عنوان زیباترین نویسنده نیز انتخاب شده است.

http://avaline.ir/media/k2/galleries/4895/tina-fey-y-pants.jpg

http://avaline.ir/media/k2/galleries/4895/tina-fey-emmy.jpg

http://avaline.ir/media/k2/galleries/4895/tina-fey-baby-mama.jpg

 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:54 | |







آخرین قیمت خودرو/ جدول

آخرین قیمت خودرو/ جدول

قیمت خودرو
آخرین قیمت های خودرو
 
 
 



 

 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:53 | |







هسته این میوه ضد سرطان است .

هسته این میوه ضد سرطان است

انگور
عصاره هسته انگور در درمان سرطان کولورکتال (بخش انتهایی روده بزرگ) نقش موثری ایفا می کند.
 
این اثر مثبت حتی در موارد تهاجمی بیماری نیز مشاهده می شود.

بر اساس مطالعه ای که در مرکز سرطان دانشگاه کلرادو انجام شد، مشخص گردید که عصاره هسته انگور رشد و بقای سلول های سرطانی را در سرطان کولورکتال مهار می کند. نتایج این مطالعه در نشریه سرطان به چاپ رسیده است.

محققان معتقدند که ترکیبات فعال موجود در عصاره هسته انگور بسیاری از انواع سلول های سرطانی را به صورت انتخابی هدف قرار می دهد. مطالعه اخیر نشان داد که بسیاری از جهش های ژنتیکی که منجر به گسترده شدن (متاستاز) سلول های سرطانی کولورکتال و مقاومت آنها در برابر درمان های رایج می شوند، این سلول ها را به طور خاص نسبت به عصاره هسته انگور حساس می سازد.

این یافته از آن جهت حائز اهمیت است که شیوع سرطان کولورکتال (به دلیل رژیم های غذایی پرچرب و شیوه زندگی بی تحرک) به سرعت رو به افزایش است و غربالگری این بیماری نیز در حد بسیار پایین انجام می شود، به این معنی که در 60 درصد موارد، بیماری در مراحل پیشرفته آن تشخیص داده می شود.

دست یافتن به روشی که سلول های سرطانی کولورکتال پیشرفته را به طور انتخابی مورد هدف قرار دهد، از لحاظ بالینی بسیار ارزشمند است.

برای انجام این مطالعه، سرطان کولورکتال در مراحل مختلف مورد بررسی قرار گرفت. مکانیسم احتمالی عصاره هسته انگور در برابر این نوع سرطان نیز مشخص شد. عصاره هسته انگور استرس اکسیداتیو را در سلول های سرطانی کولورکتال القا و تحریک می کند و این امر موجب مرگ برنامه ریزی شده (آپوپتوز) این سلول ها می گردد و درنهایت سلول های سرطانی از بین می روند.

سرطان کولورکتال می تواند به دلیل بیش از 11000 جهش ژنتیکی مختلف ایجاد شود.(جهش ژنتیکی تغییری است که در DNA سلول ایجاد می شود). روش شیمی درمانی تنها جهش های سلولی خاصی را مورد هدف قرار می دهد، بنابراین بسیاری از انواع سرطان کولورکتال نسبت به شیمی درمانی مقاومند.

نکته جالب این است که بسیاری از ترکیبات فعال موجود در عصاره هسته انگور قادرند جهش های ژنتیکی مختلف را شناسایی کرده و مورد هدف قرار دهند. در حقیقت با افزایش جهش ها، قابلیت عصاره هسته انگور نیز برای مقابله با سلول های سرطانی افزایش می یابد.
 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:52 | |







یکی از بدترین عوارض استرس را بشناسید

یکی از بدترین عوارض استرس را بشناسید

استرس
استرس مزمن، حافظه را دچار آسیب می کند.
 
کسانی که استرس مزمن و مداوم را تجربه کرده اند، می دانند که استرس می تواند عواطف، احساسات و توانایی تفکر را تحت تاثیر قرار دهد.

تحقیقی که اخیرا در دانشکده پزشکی نیویورک انجام شد، مکانیسم عصبی ارتباط بین استرس مداوم و تضعیف حافظه را مشخص نمود. نتایج این مطالعه در نشریه نورون به چاپ رسیده است. (نورون معادل سلول عصبی است)

این بررسی همچنین نشان داد که استرس می تواند یک عامل محرک در بروز بسیاری از بیماری های روانی باشد.

هورمون های استرس، بخش قشر پیشانی در مغز را تحت تاثیر قرار می دهند. این بخش از مغز عملکردهایی مانند حافظه و تصمیم گیری را کنترل می کند.

مطالعات قبلی نشان داده بودند که استرس مزمن به رفتارهای مرتبط با قشر پیشانی مانند انعطاف پذیری روانی و توجه فرد آسیب می رساند.

برای انجام تحقیق اخیر، اثر منفی استرس تکرار شونده بر گیرنده های گلوتامات مورد بررسی قرار گرفت. سیستم انتقال پیام گلوتامات، نقش حیاتی در عملکرد قشر پیشانی دارد. نتایج نشان داد که در پاسخ به استرس مزمن، گیرنده های گلوتامات به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابند و در نتیجه فرآیندهای شناختی و ادراکی مربوط به قشر پیشانی با اختلال روبرو می شود.

محققان معتقدند که مکانیسم مولکولی که موجب ارتباط استرس با کاهش گیرنده های گلوتامات می شود باید مشخص گردد، زیرا با مهار و توقف این مکانیسم می توان از کاهش گیرنده های گلوتامات و در نتیجه اختلال در حافظه جلوگیری نمود.

یافته مهم این پژوهش این بود که استرس مداوم و طولانی مدت موجب کاهش گیرنده های گلوتامات و اختلال در عملکرد طبیعی قشر پیشانی می شود. در نتیجه حافظه و قدرت تصمیم گیری فرد به میزان زیادی کاهش می یابند.

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:50 | |







زمین 4متری، یک و نیم میلیارد قیمت خورد!

زمین 4متری، یک و نیم میلیارد قیمت خورد
 
زمینی به مساحت ۴ متر در تهران یک و نیم میلیارد قیمت گذاری شده است. شاید در نگاه اول فکر شما به سمت زمین‌های شمال شهر تهران یعنی فرشته، فرمانیه، شهرک غرب و... منحرف شود اما ...

به گزارش شبکه ایران که در ادامه گزارش خود می‌نویسد: اما این بار قطعه زمینی دو در دو در شهرری رکورددار کمترین مساحت با بیشترین قیمت شده است. پیگیری‌ها حکایت از خرید و فروش چنین زمین‌هایی در شهرری دارد تاجایی که خبرهای غیررسمی از بنگاه‌های معاملاتی نیز آن را تایید می‌کند. بنگاه معاملاتی مردگان نام بنگاه و این زمین‌های دو در دو جایی نیست جز آرامگاه ابدی هر انسان یعنی قبر!

با گشتی در اینترنت و تماس تلفنی با آرامستان‌های تهران و اماکن متبرکه‌ای که پذیرای میهمانان ابدی هستند دریافتیم که گویا گرانی خانه‌های دنیا در تهران به خانه‌های آخرت هم کشیده شده است و قیمت خانه‌های آخرت تهران در رقابتی تنگاتنگ با خانه‌های دنیا به سر می‌برند و در بسیاری از مواقع از آن پیشی می‌گیرند.

حتی مشخصاتی که یک خانه آخرتی را متمایز از دیگری می‌کند، نیز چیزی شبیه خانه‌های دنیاست. دوری و نزدیکی به خیابان، امکانات دسترسی، سهولت در رفت و آمد، مکان‌های اصیل‌نشین، تعداد طبقات، مناسب بودن فضای سبز، داشتن منظره مناسب و ... عواملی است که می‌تواند قیمت‌ها را میلیونی جا به جا کند. این عوامل در مورد اماکن متبرکه نیز قابل تعمیم است آنچنان که به نسبت نزدیکی محل تدفین به امامزاده قیمت‌ها چند صد میلیونی تغییر می‌کند.

طبق آمار و ارقام بدست آمده، خرید و فروش قبر در تهران از یک میلیون تومان در بهشت علی که با نام بهشت زهرای جدید در میان مردم شناخته می‌شود، شروع و به قیمت‌های چندصد میلیونی و میلیاردی در امامزادگان ختم می‌شود. قبور بهشت زهرای قدیم بسته به اینکه در کدام قطعه واقع شده است، تعداد طبقات، نزدیکی به مترو و نبش خیابان بودن از پنج شش میلیون تا ۷۰ میلیون متغیر است. آمارهای رسمی نیز نشان می‌دهد، قیمت قبر در بهشت ‌زهرا بسته به نوع قبر و قطعه آن متفاوت است، و بهشت‌ زهرا هم درست مثل خود تهران، خانه‌ها و محله‌های شمال شهری و جنوب شهری دارد.

به طور مثال قبوری که در قطعات قدیمی ۷۰، ۷۳ ، ۷۶ که نزدیک مترو هستند از ۴۰ تا ۷۰ میلیون قیمت‌گذاری می‌شوند.

این قیمت‌ها در حالی است که یکی از افراد فروشنده که آگهی فروش قبر سنددار خود در قطعه ۷۳ را در اینترنت گذاشته است درپاسخ به خبرنگار شبکه ایران در خصوص چرایی قیمت بالای قبور قطعات قدیمی گفت: خود بهشت زهرا هم قبور قطعات قدیمی را با همین قیمت‌ها می‌فروشد اما اگر من بخواهم قبری که قبلا خریده ام را به خود بهشت زهرا بفروشم با قیمت پایین شش هفت میلیون خریداری می‌کند در حالی که پس از خرید قبر از فروشنده همان قبر را با قیمت‌های ۵۰ تا ۶۰ میلیونی به دیگری می‌فروشد.

وی ادامه داد: خب همین‌ها باعث دلال بازی قبور می‌شود. و یکدفعه می‌بینیم قیمت یک قبر ۲ متری با یک آپارتمان ۵۰ متری در تهران برابری می‌کند. به هر روی بنگاه معاملات ملکی خرید و فروش قبر به چنان تجارت پرسودی تبدیل شده است که خیلی از قبر‌ها در قطعات مختلف بهشت‌ زهرا خالی نگه داشته شده‌اند تا مشتری‌های رو به مرگ پولدار ساکن آنجا شوند. این در حالی است که قیمت‌های چند ده میلیونی قبور بهشت زهرا تا وقتی گران و خارج از عرف به نظر می‌رسد که از قیمت‌های اماکن متبرکه خبر نداریم چرا که قیمت قبر در این اماکن چندصد میلیونی است.

با صرفنظر از برخی دلایل همچون نزدیکی محل زندگی به آرامگاه و اصطلاحا تدفین در محله خودمان، تمایل مسلمانان شیعه برای دفن اموات در اماکن متبرکه و در جوار امامان و امامزادگان، عمده دلیل درخواست‌ها برای خاکسپاری در این اماکن است. اما آرام گرفتن در جوار امامان و امامزادگان سختی‌هایی دارد و هزینه‌هایی! لذا اگر محب اهل بیت و ذریه پیامبر هستید، اگر می‌خواهید در کنار یکی از مقربین حرم امن الهی آرام بگیرید، اما پول ندارید فکر خرید قبر در اماکن متبرکه را از سر به در کنید. چراکه کمترین مبلغی که شما برای دفن در امامزاده باید بپردازید چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است. البته این قیمت مربوط به سال ۹۱ می‌باشد. و با توجه به اینکه این قبور به روز فروخته می‌شود و پیش فروشی در کار نیست مسلما سال به سال مبلغی به این قیمت افزوده می‌شود.

گفتنی است در برخی از این اماکن، دیگر اجازه دفن اموات داده نمی‌شود و عواید حاصله از فروش قبور به حساب اداره حج و اوقاف واریز می‌شود و قسمتی از آن صرف بازسای و عملیات عمرانی امامزادگان می‌شود.

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:46 | |







قیمت جدید بنزین در سال 92

 
 
 
 
 
 
 
خبرگزاری مهر: همزمان با عزم جزم دولت برای افزایش قیمت بنزین و گازووئیل با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌‍‌ها، پیش بینی می‌شود از اواسط سال 1392 با حذف قطعی کارمزد، بنزین به صورت حق‌العملی در جایگاه‌ها عرضه شود که در این صورت هزینه هر نوبت سوخت‌گیری 120 تا 500 تومان افزایش می‌یابد.

در حال حاضر به طور متوسط سالانه 300 تا 500 میلیارد تومان کارمزد بابت حمل، توزیع و عرضه بنزین معمولی و بنزین سوپر در سطح جایگاه‌های سوخت کشور به عنوان یارانه بنزین و گازوئیل توسط دولت پرداخت می‌شود.

به عبارت دیگر شرکت های حمل کننده و جایگاه های عرضه سوخت با دریافت این کارمزد چندین میلیارد تومانی مجبورند علاوه بر کسب سود، هزینه های تعمیر، نگهداری، راهبری و حقوق کارکنان و پرسنل خود را هم پرداخت کنند.

با این وجود در چند سال گذشته پرداخت این یارانه نه تنها منجر به افزایش حاشیه سود جایگاه داران سوخت نشده و با کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت جایگاه های بنزین و گازوئیل در کلانشهرها همراه شده است که هزینه های دولت را هم افزایش داده است.

بر این اساس با توافق چهار جانبه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفت، سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دولت، قرار شده است که کارمزد فروش بنزین و گازوئیل از سال 1392 حذف شود.

جزئیات حذف کارمزد و فروش حق‌العملی بنزین

یک مقام مسئول در وزارت نفت با تائید حذف احتمالی کارمزد فروش بنزین و گازوئیل از سال اینده، گفت: تمامی دستگاه های مرتبط با این پیشنهاد موافقت کرده اند و قرار است این طرح در قالب لایحه احکام بودجه سال 1392 توسط دولت برای تصویب و ابلاغ نهائی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وی با یادآوری اینکه حذف کارمزد و پرداخت حق العمل منجر به افزایش سطح خدمات رسانی، بالارفتن حاشیه سود جایگاه داران و استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ساخت و توسعه مجاری عرضه سوخت خواهد شد، تصریح کرد: با اجرای این طرح در صورت موافقت مجلس، هزینه بسیار ناچیزی باید توسط مصرف کنندگان بنزین پرداخت شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر فرمول حق العمل فروش بنزین و گازوئیل نهائی نشده است، بیان کرد: بر اساس پیشنهادهای اولیه مقرر شده است که مصرف کنندگان یک تا 2 درصد قیمت فرآورده را به عنوان حق العمل به جایگاه داران سوخت همزمان با پرداخت هزینه خرید بنزین و گازوئیل پرداخت کنند.

به گفته وی در صورتی که یک خودرو 30 لیتر بنزین 400 تومانی در جایگاهی خریداری کند باید حدود 120 تومان به عنوان حق العمل به جایگاه دار پرداخت کند که به تبع با افزایش حجم باک و یا خرید بنزین آزاد این نرخ به 500 تومان هم قابل افزایش است.

این مقام مسئول نفتی با یادآوری اینکه سال آینده در صورت تائید نهایی دولت و مجلس فاز اول فروش حق العمل کاری بنزین و گازوئیل اجرائی خواهد شد, تبیین کرد: همزمان با اجرای طرح تدریجی آزادسازی قیمت سوخت هم فازهای بعدی خرید حق العمال کاری فرآورده های نفتی کلید خواهد خورد.

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات کارشناسی شده نسبت به اجرای این طرح جدید در سطح کمیته های مختلف اقتصادی دولت، وزارت نفت و سازمان هدفمندی یارانه ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: قطعا اجرای این پروژه منجر به افزایش تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه های جدید سوخت به ویژه در کلانشهرهای کشور خواهد شد.

استقبال جایگاه‌داران سوخت از طرح جدید دولت

ناصر رئیسی فرد هم با تاکید بر اینکه عرضه بنزین تک نرخی بسیاری از ناهنجاری‌ها در جایگاههای سوخت را از بین می برد، گفت: قطعا عرضه بنزین تک نرخی منجر به کاهش فساد و بسیاری از تخلفات در سطح جایگاههای سوخت می شود.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور با اعلام اینکه گران شدن بنزین در بلندمدت منجر به کاهش فروش و حاشیه سود جایگاههای سوخت خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس دولت به منظور حفظ حاشیه سود و توجیه اقتصادی فعالیت جایگاه ها باید طرح پرداخت حق العمل کاری را اجرایی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه گران شدن بنزین قطعا منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود، اظهار داشت: کاهش انحراف و قاچاق بنزین هم یکی از ویژگی ها و دستاوردهای اقتصادی عرضه بنزین تک نرخی است.
 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:44 | |