نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





كوچكترين كتاب جهان گينسي‌ شد +عکس!!

 

كوچكترين كتاب جهان گينسي‌ شد +عکس

كوچكترين كتاب جهان گينسي‌ شد +عکس
اين كتاب متشكل از 30 صفحه است و در هر صفحه آن 11 خط وجود دارد.

كوچكترين كتاب چاپ شده جهان توانست در كتاب ثبت ركوردهاي جهاني گينس ركورددار شود.


اين كتاب كوچك در ابعاد 0/9 ميليمتر در 0/9 ميليمتر در روسيه توليد شد.


اين كتاب متشكل از 30 صفحه است و در هر صفحه آن 11 خط وجود دارد.

به گزارش پايگاه اينترنتي ثبت ركوردهاي جهاني گينس، اين نسخه از اين كتاب در سال 1996 ميلادي در يك صد نسخه منتشر شد كه نيمي از آن به زبان روسي و نيمي از آن به زبان انگليسي به چاپ رسيده است.

[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:54 | |







قدرت عجیب این پسر بچه همه را متعجب کرد!!

 

قدرت عجیب این پسر بچه همه را متعجب کرد!

قدرت عجیب این پسر بچه همه را متعجب کرد!
والدین اکثرا با کودکان خود دچار مشکل غذا خوردن هستند و باید آنها را برای بزرگ و قوی شدن به خوردن گوشت و سبزیجات تشویق کنند.

والدین اکثرا با کودکان خود دچار مشکل غذا خوردن هستند و باید آنها را برای بزرگ و قوی شدن به خوردن گوشت و سبزیجات تشویق کنند.
 


اما در مورد این پسر هفت ساله چینی موضوع بسیار متفاوت است.او نیازی به تشویق برای غذا خوردن ندارد.

این دانش آموز چنان قدرتمند است که می تواند ماشینی را بکشد یا پدرش را که 90 کیلو وزن دارد حمل کند.او به راحتی کیسه های 100 کیلویی سیمان را بلند می کند.

تصاویری از قدرت بدنی فوق العاده این پسر بچه را که از هم سن و سالهای خودش هم درشت تر است را در زیر می بینیم:
 










[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:50 | |







عکس معروفی که بعد از 80سال مشخص شد واقعیت نداشته است!!

عکس معروفی که بعد از 80سال مشخص شد واقعیت نداشته است!! + عکس

عکس یکی از ماندگارترین هنرهایی است که رخدادهای تلخ و شیرین گذشته را برای آیندگان زنده نگه می دارد؛ ولی این عکس که 80 سال از عمر آن می گذرد، تنها یک تصویر تبلیغاتی بود ولی در زمان چاپ و انتشار آن به این مطلب اشاره نشده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «اسلت» فرانسه، تصویری که با نام «نهار بر فراز آسمانخراش» (Lunch Atop a Skyscraper) به مدت هشتاد سال گذشته یکی از شناخته ترین و پربیننده ترین تصاویر در جهان به حساب می آید، واقعیت ندارد و تنها یک پوستر تبلیغاتی است.

در این عکس، شماری از کارگران شهر نیویورک مشاهده می شود که بر روی یک تیر آهن در کارگاه ساختمان سازی «منهتن» نشسته و در حالی که پاهای خود را آویزان کرده اند، مشغول غذا خوردن هستند.

عکس معروفی که بعد از 80سال مشخص شد واقعیت نداشته است!! + عکس

«کن جانسون»، مورخ آمریکایی در باره این تصویر گفت: این تصویر در 20 سپتامبر سال 1922 میلادی برای کارگاه ساختمانی «راکفلر سانتر»، تهیه و منتشر شده بود ولی برای همگان اینگونه عنوان شده است که این عکس واقعی است. وی افزود: اینکه این کارگران مشغول غذا خوردن هستند شکی نیست، ولی در آن زمان با یکصد عکس دیگر مونتاژ شده بود تا این تصویر به دست بیاید


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:59 | |







دختر سیاه پوستی 23ساله ای که دختر طلایی بریتانیا شد!

دختر سیاه پوستی 23ساله ای که دختر طلایی بریتانیا شد! + عکس

دختر بیست و سه ساله لندنی توانست در طی مدت کوتاهی در صدر اخبار هنری این کشور قرار بگیرد.

ليان لاهاواس که کار خود را تنها 9 ماه با آواز خواندن در رادیو های محلی آغاز کرده بود توانست با اجرای زنده در تورهای اروپایی طرفداران بسیاری را برای خود جذب کند.

این پدیده جدید موسیقی را بخاطر صدای بسیار زیبایش با "ادله"مقایسه می کنند.

دختر سیاه پوستی 23ساله ای که دختر طلایی بریتانیا شد! + عکس

""ليان" گفته است بعد از برنامه تور بريتانيا قصد دارد به اجراي برنامه زنده در امريکا بپردازد. او که يک پديده در موسيقي انگلستان است گفته ميشود به زودي به اسطوره اي فراموش نشدني تبديل خواهد شد. او اکنون پديده سال 2012 است و ميگويد قصد دارد خيلي زود موفقيت هاي بيشتر و بزرگتري را تجربه کند.

 


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:57 | |







دختر عجیبی که در رگ‌هایش خون وجود ندارد !!

دختر عجیبی که در رگ‌هایش خون وجود ندارد + عکس

در یک پدیده بسیار نادر نوزادی بدون داشتن خون در رگ هایش متولد شد!

به گزارش سه نسل به نقل از ایران پایا ، اولویا نوروتن دختر شش ماهه ای است که طی یک پدیده نادر بدون وجود خون در رگ هایش متولد شد. براساس گزارش ها، این دختر هنگامی که بدنیا آمده است در رگ هایش خون جاری نبود و بدون خون زنده ماند و به حیات خود ادامه داده است.

دختر عجیبی که در رگ‌هایش خون وجود ندارد + عکس

طبق تشخیص پزشکان استرالیایی، این نوزاد هنگام تولد تمامی خونی را که در رگ هایش جاری بوده را از دست داده است. پزشکان پس از تولد این نوزاد تنها دو ساعت وقت داشته اند که خون را به بدن این نوزاد بازگرداند تا وی بتواند به زندگی خود ادامه دهد.

دختر عجیبی که در رگ‌هایش خون وجود ندارد + عکس

پزشکان توانستند طی دو ساعت خون را به بدن او بازگرداندند و جان وی را نجات دادند. پزشکان استرالیایی این پدیده را بسیار نادر می دانند و از هر پنج هزار نوزادی که متولد می شود تنها یک نفر به این بیماری مبتلا می شود.

 


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:55 | |







عکس های زیبا ترین زن رقاص روی یخ منتخب دنیا!

عکس های زیبا ترین زن رقاص روی یخ منتخب دنیا

کیرا کروپی، به عنوان زیباترین زن در ورزش رقص روی یخ در جهان شناخته میشود.

این رقاص فنلاندی (متولد 26 سپتامبر 1988 ) که یکی از مدعیان قهرمانی همیشگی این رشته است در سال 2007 و 2010 توانست مدال برنز رقایت های اروپای ارن رشته را بدست آورد.

عکس های زیبا ترین زن رقاص روی یخ منتخب دنیا

دوبار قهرمانی در مسابقات ملی فلاند در سال های 2009 و 2011 و قهرمانی 2010 جهان از دیگر افتخارات این زن زیبا به شمار می رود.

 

عکس های زیبا ترین زن رقاص روی یخ منتخب دنیا

همچنین پدر این زن زیبا یعنی رانو کروپی توانست به عنوان سرمربی تیم ملی فلاند را در المپیک ۱۹۹۸ سوم کرد.

 

عکس های زیبا ترین زن رقاص روی یخ منتخب دنیا

 

عکس های زیبا ترین زن رقاص روی یخ منتخب دنیا
عکس های زیبا ترین زن رقاص روی یخ منتخب دنیا


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:51 | |







قاتل: جنایت کردم اما پشیمان نیستم!!

قاتل: جنایت کردم اما پشیمان نیستم!

مرد ۳۸ساله ای که روز جمعه گذشته جوانی را کشته بود به خراسان گفت: از ارتکاب قتل پشیمان نیستم چون من «گنده خواجه ربیع» هستم.

به گزارش خراسان، متهم این پرونده صبح روز گذشته در گفت وگو با خراسان گفت: تاکنون چندین بار زندانی شده ام که طولانی ترین آن ۳سال بوده و در بقیه موارد هم هر بار چند ماهی را در زندان سپری کرده ام یک بار هم به خاطر داشتن اسلحه کلاشینکف ۴۵روز در زندان بودم. ۳ فرزند دارم که کوچک ترین آنها ۲سال دارد و دلم برای او تنگ می شود.

وی اضافه کرد: سال ۸۰ ازدواج کردم و پس از آن نیز با دختری که اهل یکی از شهرهای شمال خراسان رضوی بود به عنوان همسر دوم ازدواج کردم که بعد از مدتی فوت کرد.

سرت هم بخیه خورده! شکسته بود؟

بله! حدود ۱۰روز قبل با برادرم دعوایمان شد. مرا سنگ باران کردند الان ۳روز است که از بیمارستان مرخص شده ام.

به چه جرمی زندانی بودی؟

همه چیز! من که از کسی باکی ندارم به من می گویند «گنده خواجه ربیع» همین را بنویس. چند وقت قبل یک مامور کلانتری را هم زدم و ۱۱ روز به زندان رفتم.

به چه شغلی مشغول بودی؟

ورشکسته شدم قبلا انبار ضایعاتی داشتم، کلاهم را برداشتند البته اطرافیانم و کارگرانم مواد می فروختند!

ماجرای قتل چه بود؟ چرا آدم کشتی؟

ساعت ۳ بعدازظهر جمعه من و دوستم با موتور به اسماعیل آباد (واقع در صدمتری) رفتیم ۱۵هزار تومان دادیم تا جنس (موادمخدر) بگیرم که دیدم یکی مرد کارتن خوابی را با لگد می زند راستش من به کارتن خواب ها حساسیت دارم یعنی آن ها را خیلی دوست دارم به او گفتم چرا می زنی؟ اگر مشکل مالی (برای تهیه مواد) دارد من ۲۰هزار تومان دارم می دهم اما او به مادرم ناسزا گفت. من هم که از فحش دادن بدم می آید به خصوص وقتی درباره مادر باشد کاردم را کشیدم و ضربه ای به صورتش زدم که زیر فکش خورد و روی زمین افتاد.

کارد را از قبل همراه داشتی؟

بله! کارد من ۳ تیغه است. همیشه کاردم را با خودم می برم.

بعد از آن چه کردی؟

آمدم به دوستم گفتم با یکی بحث کردم فرار کن برویم او با موتورسیکلت مرا به خانه رساند من هم کارد را شستم و پنهان کردم وقتی ماموران آمدند کارد را پیدا نکردند ولی به آنها گفتم آن را به همسایه روبه رویی داده ام که آن را تحویل ماموران داد.

الان از ارتکاب جنایت پشیمانی؟

 

نه! چرا پشیمان باشم من «گنده خواجه ربیع» هستم. پشیمانی معنی ندارد البته من واقعیت ها را می گویم چون مادرم ۳ نصیحت به من می کرد اول این که مال مردم را نخورم، دوم به ناموس مردم نگاه نکنم و سوم هم دروغ نگویم. چون مادرم گفته اگر این ۳ کار را انجام بدهی تن من در گور می لرزد.

شایان ذکر است: عصر جمعه گذشته شهروندان در تماس با پلیس ۱۱۰ اعلام کردند موتورسواران جوانی را به ضرب چاقو در منطقه اسماعیل آباد در منطقه صدمتری مجروح کردند و متواری شدند. در پی دریافت این خبر و به دستور سرهنگ بانژاد (رئیس کلانتری خواجه ربیع) ماموران انتظامی به تحقیق در این باره پرداختند که مشخص شد جوان مجروح در بیمارستان جان باخته است بنابراین موضوع به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) اعلام شد و مقام قضایی پس از حضور در محل حادثه، دستورات ویژه ای را برای شناسایی و دستگیری متهمان صادر کرد.

ماموران تجسس کلانتری پس از گذشت ۲ساعت موفق شدند موتورسواران را در مخفی گاه های خود دستگیر کنند. در این میان «ع.م» مرد ۳۸ساله به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

 


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:49 | |







راننده مست 7 نوجوان را کشت!!

راننده مست 7 نوجوان را کشت

یك راننده مست روسی با سرعت 200 كیلومتر بر ساعت با یك ایستگاه اتوبوس در غرب مسكو تصادف كرد و هفت نوجوان را به قتل رساند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ریانووستی، پلیس مسكو اعلام كرد: شامگاه امشب مردی 29 ساله سوار بر اتومبیل تویوتا در حالت مستی و سرعت زیاد كنترل وسیله نقلیه را از دست داد و پس از برخورد با یك ایستگاه اتوبوس در غرب شهر مسكو هفت نوجوان را كه در انتظار رسیدن اتوبوس بودند ، به قتل رساند.

پلیس افزود: تعداد زیادی دانش آموز و افراد دیگر در ایستگاه انتظار می كشیدند كه این حادثه رخ داد. قربانیان شامل سه پسر و چهار دختر نوجوان هستند. در عین حال دستكم سه نفر نیز به شدت مجروح شده اند.

پلیس مسكو خاطرنشان كرد: راننده را كه دچار جراحات سطحی شده ، دستگیر كرده است. گواهینامه وی دو سال پیش به دلیل سرعت زیاد لغو شده بود.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:47 | |







مسیر وحشتناک برای خارج شدن از یک روستا!!

مسیر وحشتناک برای خارج شدن از یک روستا!! + عکس

اگر شما از جمله افرادی هستید که گاهی دچار سرگیجه می شوید هرگز به بازدید از دهکده یوشان در چین فکرهم نکنید.

با وجود اینکه این دهکده در یک موقعیت مکانی بسیار زیبا واقع شده است، ولی تنها راه ارتباطی این دهکده به بیرون یک زیپ لاین است که در 400 کیلومتر بالای دره حرکت می کند.

یک جفت کابل ضخیم بین دو صخره روبه قرار دارد که به همراه یک قفس آهنی که در زیر آن آویخته شده است افراد و کالا ها را به داخل و خارج دهکده حمل می کند.

مسیر وحشتناک برای خارج شدن از یک روستا!! + عکس

مسیر وحشتناک برای خارج شدن از یک روستا!! + عکس

دهکده یوشان تنها بیش از 200 نفر جمعیت دارد و تا قبل از ساخت راه کابلی در سال 1997 ، روستاییان باید چندین روز را تا نزدیکترین روستا پیاده روی می کردند. این راه کابلی به وسیله یک موتور دیزلی حرکت می کند و 1000 متر طول دارد که در 400 متر بالای دره قرار دارد.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:46 | |







شایع‌ ترین وسیله خودکشی در ایران !؟

شایع‌ ترین وسیله خودکشی در ایران !؟

حلق آویز کردن، نماد و سنتی ترین روش خودکشی در جامعه ایران جای خود را به استفاده از دارو داده است.

حلق آویز کردن، نماد و سنتی ترین روش خودکشی در جامعه ایران جای خود را به استفاده از دارو داده است. روز گذشته مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت اعلام کرد: مهم ترین و شایع ترین عامل و وسیله خودکشی در کشور ما داروست و مسمومیت دارویی عامل خودکشی در کشور است.

آمار رسمی وزارت بهداشت از افزایش میزان خودکشی به روش استفاده و سوءاستفاده از دارو های مرگ آور و دارای دز بالا نشان می دهد روش اقدام به خودکشی در جامعه ایران تغییر کرده است.

به طوری  که بر اساس نتایج تحقیقات صورت گرفته در سال های ابتدایی دهه 80 در کشور به لحاظ روش خودکشی در ایران، حلق آویز کردن شایع ترین روش خودکشی مردان به ویژه در استان های همدان، لرستان و ایلام و خودسوزی شایع ترین روش به ویژه در استان های ایلام، کرمانشاه و لرستان است.

بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال 1381 روش های خودکشی شایع مردان به ترتیب دارآویختگی، خوردن دارو و سموم و استفاده از اسلحه گرم و در زنان خوردن دارو و سموم و خودسوزی بوده است.

از سوی دیگر روند سالانه مرگ های ناشی از مسمومیت های دارویی از سال های 1381 تا 1389 نشان می دهد میزان این مرگ ها از 185 مورد در سال1381 به 362 مورد در سال 1385 و به 551 مورد در سال 1389 رسیده است. به عبارت دیگر خودکشی و مرگ های ناشی از مسمومیت دارویی در دهه گذشته چهاربرابر شده است.

وضعیت خودکشی در ایران

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، روزانه 13 مورد خودکشی با میانگین سنی 29 سال در ایران اتفاق می افتد. طبق این آمار، نسبت خودکشی مردان به زنان 2.5 به یک یا بعضا 4.5 مرد به یک زن است. هر چند آمار خودکشی در ایران از بسیاری از کشور ها پایین است، مقایسه این آمار با آمار ثبت شده سال گذشته در ایران رشد قابل توجهی را نشان می دهد به طوری  که میزان اقدام به خودکشی از هر1.3 در هر صدهزار نفر در سال 1363 به شش در صد هزار نفر در سال 1383 رسیده است.

همچنین آمار خودکشی در استان های کشور نشان می دهد که شرایط در بعضی مناطق ایران بحرانی است. برای نمونه طبق آخرین گزارشی که نیروی انتظامی در سال 1383 منتشر کرده است، نرخ اقدام به خودکشی در ایلام 1.7 در هر صد هزار نفر است و میزان خودکشی موفق در هر صد هزار نفر9.28 و نسبت خودکشی موفق مردان نسبت به زنان 1 به 4.1 است.

پس از ایلام، لرستان با4.11 در هر صد هزار نفر، کرمانشاه6.9 در هر صد هزار نفر، گلستان 5.9در هر صد هزار نفر و کهگیلویه و بویراحمد با2.9 در هر صد هزار نفر بالا ترین میزان خودکشی در استان های کشور را دارند.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:43 | |







دختر زیبای کریس دی برگ، عکس های برهنه اش را فروخت!!

دختر زیبای کریس دی برگ، عکس های برهنه اش را فروخت.

کریستوفر جان دیویسون ملقب به کریس دی برگ در ١٥ اکتبر سال ١٩٤٨ در آرژانتین متولد شد. پدرش "چارلز دیویسون" دیپلمات انگلیسی و مادرش "ماوی امیلی دی برگ" منشی ایرلندی بود. کودکی کریس دی برگ به خاطر شغل دیپلماتیک پدر به مسافرت و کسب تجربه در این راه گذشت و به این خاطر در کشورهای مختلفی مثل مالت، نیجریه و زئیر بزرگ شد. هنگامی که ١٢ ساله بود خانواده اش به ‘Emerald Isle" در ایرلند رفتند، جایی که هنوز هم کریس دی برگ با همسرش دایان و سه فرزندش رزانا، هوبی و مایکل زندگی می کند.

دختر زیبای کریس دی برگ، عکس های برهنه اش را فروخت!! + عکس

کریس دی برگ در ایران نیز محبوبیت زیادی دارد و چند سال پیش بود که قطعه ای مشترک با گروه آریان نیز اجرا کرد. اما در هفته گذشته دختر وی یعنی رزانا دست به اقدام عجیبی زد. او که سابقه انتخاب شدن به عنوان دوشیزه جهان را نیز دارا می باشد به یکباره با بستن قراردادی با یک مجله اقدام به انتشار تصاویر برهنه خود در این مجله گرفت!! کریس دی برگ چندسال پیش ترانه و آهنگی برای همین دخترش ساخته و به او تقدیم کرده بود.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:41 | |







7مهر ماه سال روز شهادت سرتیپ جواد فکوری!!

 

۷ مهر ماه سال روز شهادت سرتیپ جواد فکوری


 

 

ناگهان انفجار مهیبی در هوا پیما رخ داد.
صدای نامفهوم و هراسناک خلبان به گوش می رسید:
...هیچی ندارم...هیچی ندارم...
برج مراقبت:چطور هیچی نداری؟!چهارتا موتور داری!
صدا این بار نا مفهوم تر بود...
هیچی ندارم ...چراغ های باند رو روشن کنید!
یکباره برق هواپیما قطع شد...ارتفاع هر لحظه کم و کم تر می شد.
عقربه نشان دهنده ها به سمت صفر در حرکت بود.
زمان به سرعت می گذشت و هوا پیما همچون قطعه سنگی در حال سقوط بود...
((فکوری)) با چراغ قوه جیبی لحظه ای به نشان دهنده ها و به ملخ های هواپیما که هر آن از دور سرعتش کاسته می شد نگاهی کرد و سپس آرام گفت : ((همه چیزتمام شد!امیدی نیست!به خدا توکل کنید...))
وسپس آرام و مطمئن در کنار دیگر همرزمانش نشست و قرآن کوچک جیبی اش را باز کرد...

 

 

وظیفه ماست یاد شهدا را گرامی بداریم
شهید جواد فکوری در دیماه سال 1317 در محله ((چرنداپ)) کوی شرکت تبریز به دنیا آمد .پدرش فردی مذهبی و از کاسب های جز بود که در آن زمان به علت عدم رونق بازار به همراه خانواده اش به تهران مهاجرت کرد و در این شهر اقمت گزید . جواد پس از گذراندن ایام طفولیت پای به مدرسه نهاد دوران ابتدایی را در مدرسه اقبال واقع در محله قدیم (( دردار )) و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان مروی تهران به پایان رساند و در سال 1337 موفق به اخذ دیپلم گردید . وی دارای هوشی سرشار و ذهنی خلاق بود و در طول دوران تحصیل همواره یکی از شاگردان موفق و ممتاز کلاس به شمار می آمد . شهید فکوری در سال 1338 در آزمون سراسری دانشگاه شرکت کرد و در رشته پزشکی پذیرفته شد اما به دلیل علاقه وافری که به آموختن فن خلبانی داشت انصراف داده و در مهر ماه همان سال به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی در آمد و پس از گذراندن دوره های مقدماتی اولین پرواز مستقل خود را در خردادماه 1339 با یک فروند هواپیمای تی 33 و به مدت یک ساعت و نیم بر فراز آسمان دوشان تپه در وضعیت های مختلف انجام داد که پس از فرود مورد تشویق استاد خلبان قرار گرفت .

شهید فکوری پس از گذراندن دوره مقدماتی پرواز در ایران جهت تکمیل دوره تخصصی پرواز به کشور آمریکا اعزام و پس از 82 هفته با 263 ساعت پرواز با انواع هواپیما های شکاری موفق به دریافت گواهینامه خلبانی بر روی هواپیمای اف 4 شد .
پس از آن به ایران بازگشت و با درجه ستوان دومی در پایگاه یکم شکاری مهرآباد مشغول خدمت گردید .
مسولیت عملیات گردان 102 شکاری گردان یکم شکاری شعبه استاندارد گردان پرواز کور و عملیات تیپ سوم شکاری از عمده ترین مشاغل او قبل از پیروزی انقلاب بود .

وی با گذراندن دوره هلی هنر آموزگاری هنر پرواز تیر اندازی در شب و فرماندهی ستاد مجموعا با 3340 ساعت پرواز بر روی هواپیمای اف 4 یکی از خلبانان موفق و برتر نیروی هوایی بود .
شهید فکوري پس از پیروزی انقلاب مشاغل زیر را به عهده داشت : فرماندهی پایگاه دوم شکاری تبریز . فرماندهی منطقه هوایی مهرآباد . و معاون عملیات نیروی هوایی که به علت جدیت و پشتکاری که در مسولیت هایش از خود نشان اد در هفتم خرداد 1359 به سمت فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد .
لیاقت و شایستگی شهید فکوری در مسولیت فرماندهی و ارایه طرح های منطقی و کاربردی وی در ساماندهی نیروی هوایی پس از انقلاب باعث شد در بیستم شهریور ماه همین سال به عنوان وزیر دفاع به کابینه شهید رجایی راه یابد و تمامی اوقات خویش را تا آنجا که در توان داشت در این دو سنگر بگذراند .
نقش شهید فکوری در خنثی نمودن ماجرای حزب خلق مسلمان در تبریز زمانی که فرماندهی پایگاه دوم شکاری را بر عهده داشت بسیار حساس بود و او توانست با منسجم کردن نیرو های متعد پایگاه و همکاری برادران انجمن اسلامی توطئه دشمنان را نقش بر آب سازد .
وی زمانی به فرماندهی پایگاه یکم شکاری منصوب گردید که عناصر ضد انقلاب پایگاه مذکور هر روز در لوای شعار های انحرافی و طرح مسائل جنبی قصد داشتند که امور عملیاتی پایگاه را دچار وقفه و اختلال کنند اما با زحمات پی گیر شهید فکوری و کمک کارکنان دلسوز و متعهد نه تنها تلاش های عناصر ضد انقلاب خنثی و بی اثر شد بلکه کارایی عملیاتی پایگاه نیز افزایش یافت .
همچنین نقش شهید فکوری به صورتی قاطع و مصمم در هدایت عملیات خنثی سازی کودتای نوژه و نظارت وی در دستگیری عناصر این کودتا قابل توجه بوده است .
نقش شهید فکوری در طراحی و اجرای بزرگترین عملیات 140 فروندی که تنها به فاصله 10 ساعت از آغاز جنگ تحمیلی و به تلافی اولین حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق صورت گرفت همواره نقطه عطفی در تاریخ نبردها و جنگ های هوایی به شمار می آید .
شهید فکوری در سال های پس از انقلاب چندین بار توسط عناصر وابسته و ضد انقلاب تا مرز شهادت پیش رفت . سرانجام در شامگاه هفتم مهر ماه 1360 زمانی که به همراه تنی چند از سرداران این آب و خاک ( فلاحی . نامجو . کلاهدوز . جهان آرا و ... ) که حاملان خبر فتح و پیروزی رزمندگان سلحشور ایران بودند و به منظور دیدار و ارایه گزارش فتح به فرماندهی کل قوا امام خمینی از منطقه عملیاتی به تهران بازمی گشتند در اثر سانحه سقوط سی 130 در 30 مایلی جنوب شهر تهران ( کهریزک ) به افتخار شهادت نایل آمد.
ایشان به هنگام شهادت 43 سال داشت و از وی سه فرزند . دوپسر و یک دختر به یادگار مانده است .

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

 

عملیات اچ -3

 

در تاریخ ۴ آوریل، ۶ فروند جنگنده اف-۴ ئی و ۲ فروند جنگنده اف-۴ دی با کمک دو فروند هواپیمای سوخت‌رسان بوئینگ ۷۴۷ و بوئینگ ۷۰۷ موفق شدند از مرز هوایی سوریه با عراق وارد محدوده هوایی عراق شده و عملیات غیرممکن را موفقیت‌آمیز به انجام برسانند.این عملیات از لحاظ فنی یکی از پیچیده ترین عملیات‌های هوایی جهان به شمار می‌رود.شهید جواد فکوری یکی از طراحان این عملیات بوده.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:39 | |







اگر سهراب سپهری در زمان ما دانشجو بود!

اگر سهراب سپهری در زمان ما دانشجو بود

سهراب سپهری

اهل دانشگاهم
رشته ام علافیست
جیبهایم خالیست
پدری دارم

حسرتش یک شب خواب!
دوستانی همه از دم ناباب
و خدایی که مرا کرده جواب
اهل دانشگاهم
قبله ام استاد است
جانمازم نمره!

خوب میفهمم سهم آینده من بیکاریست
من نمیدانم که چرا میگویند
مرد تاجر خوب است و مهندس بیکار
و چرا در وسط سفره ما مدرک نیست
چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید

باید از مردم دانا ترسید!
باید از قیمت دانش نالید!
وبه آنها فهماند
که من اینجا فهم را فهمیدم
من به گور پدر علم و هنر خندیدم


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:29 | |







دو روز کلیک نکنید! تا گوگل و یوتیوب 200 میلیون دلار ضرر کنند

 
روزها پس از توهین بی خردانه عده ای اجیر شده در آمریکا به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و خودداری سایت های گوگل و یوتیوب از حذف این فیلم موهن ، و پس از تظاهرات گسترده و اعتراض مسلمانان و موحدان سراسر جهان ، اینک نوبت به یک مقابله جالب مجازی رسیده اسیت.

به گزارش خبرنگار فناوری البرزنیوز، اکنون فراخوانی از طریق ایمیل و پیامک در میان آحاد جامعه در حال انتشار و گسترش است که در متن /ان به خودداری گوگل از حذف فیلم موهن اشاره و از کاربران مسلمان خواسته شده است در روزهای دوشنبه و سه شنبه 24 و 25 سپتامبر 2012 از ورود به سایتهای گوگل و یوتیوب خودداری کنند.

انتظار می رود افت شدید سهام این شرکت درپی کاهش ورود میلیون ها کاربر مسلمان در این دو روز خسارتی معادل 200 میلیون دلار به دست اندرکاران گوگل و یوتیوب وارد کند.

به گزارش البرزنیوز متاسفانه در دست گرفتن فضای گردش اطلاعات و حتی معرفی نتیجه جستجوها در سایتهایی نظیر گوگل و یاهو باعث شده عملا ابتکار عمل دراین فضا از دست مسلمانان خارج شده و روزانه صدها هزار دلار سود روانه جیب مدیران این شرکت ها شود.

گفتنی است بر اساس یک مطالعه علمی فقط در ایران سالانه نزدیک به 224 میلیون دلار سود به شرکت گوگل پرداخت می شود!

البرزنیوز امیدوار است کاربران محترم ضمن انتشار این فراخوان در فضای مجازی سهمی در ادای احترام به حضور پیامبر مهربان اسلام (ص) داشته باشند.

[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:27 | |







جشـن آبجــو 2012 برگــزار شد !!

جشـن آبجــو 2012 برگــزار شد
 

یکی از شاخص‌های ایالت بایرن، "جشن آبجو"‌ی آن است. این جشن که به جشن اکتبر هم معروف است، جشنواره‌ای است دو هفته‌ای که هر سال در آخر سپتامبر و آغاز اکتبر در مونیخ، پایتخت ایالت بایرن برگزار می‌شود.

این جشن، بزرگ‌ترین جشنواره از نوع خود در جهان است و هر سال حدود شش میلیون نفر در آن شرکت می‌کنند. مرکز رویدادهای این جشنواره در محوطه بزرگی در نزدیک مونیخ قراردارد که به «سبزه‌زار ترز» مشهور است. شش آبجوسازی معروف بایرن، چادرهای بسیار بزرگی در این سبزه‌زار برپا می‌کنند. در هر یک از این چادرها، حدود چندهزار تن جای‌ می‌گیرند. آمار نشان می‌دهد که هر سال،‌ نزدیک به ۶ میلیون لیتر آبجو در طول این جشن مصرف می‌شود.

اولین جشن ‌آبجو در سال ۱۸۱۰، به مناسبت مراسم عروسی شاهزاده لودویگ اول برپا شد و چون بسیار موفق بود، سال‌های دیگر نیز تکرار شد.

"جشن اکتبر"، چند سالی است که به صحنه‌ی نمایش مد لباس‌های محلی این منطقه نیز تبدیل شده است. شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و هنری ایالت بایرن، هنگام افتتاح و نوشیدن آبجو از لیوان‌های بزرگ آبجوی مختص این ایالت، لباس‌های محلی قدیمی خود را هم به نمایش می‌گذارند: شلوار چرمی برای مردان و پیراهن‌های بلند چین‌دار با پیشبندهای مزین به تور برای زنان.

 




 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را انتخاب كنید


 

بقیه در دامه مطلب...


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:25 | |







تلخ ترین خط پایان های زندگی


 

به جاي آنکه عاشقانه انتخاب کنيم و بعد عاقلانه زندگي کنيم عاقلانه انتخاب کنيم و عاشقانه زندگي کنيم...

 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:22 | |







پیشگیـری از کـمردرد با تمـرینات ورزشـی سـاده!

پیشگیـری از کـمردرد با تمـرینات ورزشـی سـاده


اکثر ما بطور معمول تمام روز رو در اداره یا دیگر محیط های کاری به یک حالت ثابت می نشینیم، در نتیجه آخر شب، وقتی که می خوایم به رختخواب بریم خیلی از ما درد کمی رو در پشتمون احساس می کنیم
این مسئله رو نادیده نگیرید ...


این درد مختصر بتدریج و براحتی ممکنه منجر به ناتوانیهای زیاد حرکتی یا حتی فوت بشه.
نگران نباشید دوستان عزیز، سعی کنید تمرینات زیر رو برای 10 دقیقه
هر روز صبح انجام بدید و این درد مزمن رو از بین ببرید
و از یک زندگی سالم لذت ببرید ...

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید













http://fungroups.ir/group/best.html
















[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:20 | |







مردی که بعنوان شیطان آمریکایی شناخته می شود!!

مردی که بعنوان شیطان آمریکایی شناخته می شود!! + عکس

دادگاهی در آمریکا، "فیلیپ گاریدو" موسوم به شیطان که سالها دخترش را مورد تجاوز جنسی قرار داده بود به 431 سال زندان محکوم کرد.

گاریدو متهم است که از سال 1991 زمانی که "جیسی" دخترش 11 سال داشته وی را به زور در خانه محبوس کرده و مورد تجاوز قرار می داد.

بر این اساس این پدر بی رحم آمریکایی از سال 1991 تا سال 2009 به مدت 18 سال دختر را مورد تجاوز قرار داده بود. این وقایع در حالی رخ داده که همسر این مرد آمریکایی نیز در جریان اقداماتش قرار داشت و وی نیز به 55سال حبس محکوم شد.

مردی که بعنوان شیطان آمریکایی شناخته می شود!! + عکس

پلیس آمریکا البته در نهایت در سال 2009 توانست این دختر را از چنگ پدر بی رحمش نجات دهد تا مقدمات محاکمه گاریدو در دادگاه ایجاد شود. اما در نهایت دادگاه آمریکایی فیلیپ گاریدو را به علت تجاوز به دخترش که هم اکنون 31 سال دارد به 431 سال حبس محکوم کرد که حکمی کم سابقه در آمریکا محسوب می شود.

جیسی که ترجیح داده بود در جلسه قرائت حکم دادگاه شرکت نکند، پیامی برای دادگاه ارسال کرده بود که در آن پدر خود را شیطان خطاب کرد. این دختر بی گناه آمریکایی که 18 سال مورد سوء استفاده پدرش قرار گرفته بود، تاکید کرد: تصمیم گرفتم در جلسه دادگاه حضور نداشته باشم تا لحظه ای دیگر از عمرم را با وجود وی (پدرش) از بین نبرم.

وی تاکید کرد: پدرم زندگی من و خانواده ام را از بین برد اما من حالا در وضعیت مناسبی هستم و از آن زندگی کابوس وار خارج شده ام.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:31 | |







پیرترین آرایشگر جهان گینسی شد !!

پیرترین آرایشگر جهان گینسی شد + عکس

پیرمرد ۱۰۱ ساله آمریکایی عنوان پیرترین آرایشگر جهان را در کتاب رکوردهای گینس به دست آورد.

 «آنتونی مانسینلی» از سال ۱۹۲۴ میلادی تاکنون آرایشگر است.

پیرترین آرایشگر جهان گینسی شد + عکس

به گفته مسئولان ثبت رکوردهای جهانی گینس، «آنتونی» مدت ۸۷ سال است که به این شغل اشتغال دارد و هم اکنون پیرترین آرایشگر مشغول به کار در جهان است.

به گزارش پایگاه اینترنتی Algeria.com، «آنتونی» همانند جوانیش بدون لرزش دست ماهرانه موهای افراد را کوتاه می کند و برنامه ای برای بازنشستگی ندارد.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:29 | |







آيا فال در زندگی تان تاثير دارد؟

 

آيا فال در زندگی تان تاثير دارد؟

اين روزها انگار فال و فالگيري و نظاير اين ها رونق زيادي پيدا كرده اند، افراد زيادي هستند كه به فالگيرها مراجعه مي كنند و حرف هاي آن ها را در زندگي شان به كار مي بندند و اين  كارها از ميل آدم ها به كشف بيشتر نشات مي گيرد، در واقع در طول تاريخ همواره آدم ها به دنبال كشف بوده اند ؛ كشف خودشان، زندگي و آينده شان.

به گزارش سه نسل به نقل از مجله ایده آل ، آن ها دوست دارند درمورد خودشان اطلاعات مفيدي را به دست آورند، مثلا هرجا كتاب هايي يا تست هايي درباره خودشناسي و زندگي آينده وجود دارد كنجكاو و علاقه مند مي شوند كه ببينند چه چيزي مي توان در آن يافت يا اگر در يك مهماني با يك روان شناس برخورد كنند خيلي علاقه مند مي شوند كه درباره خودشان با او صحبت كنند و نظر او را بدانند و در حالت افراطي نيز به فالگير و امثال اين ها مراجعه مي كنند تا از آينده خبر دار شوند. اما چه حالتي در اين ميان بيماري است؟

 

 


 

ترس از اتفاقات

هميشه پشت رفتار فرد باور هايي وجود دارد كه باعث به وجود آمدن رفتار خاص  مي شود. آدم ها مي خواهند درباره آينده اطلاعات به دست آوردند تا بتوانند رفتارهاي خودشان و اتفاقات را پيش بيني كنند و به همين دليل است كه سراغ كتاب هاي طالع بيني، فال و... مي روند. اگر بتوانيد باورهاي پشت رفتار را بشناسيد و بدانيد كه آيا آن باور درست است يا نه، مي توانيد درباره رفتار هم قضاوت كنيد. كسي كه باورش اين است و فكر مي كند كه مي تواند همه چيز آينده را كنترل كند و اتفاقات را طبق ميل خود پيش ببرد و از اتفاقات ناگوار مي ترسد، به طور طبيعي به سمت تلاش براي پيش بيني كردن آينده مي رود.

 

 


 

در اين خطاها غرق نشويد

در روان شناســي شنــاختي (شناخت درماني) مبحثي به نام خطاهاي شناختي داريم كه مي گويد؛ در ذهن  آدم ها يك خطاهايي وجود دارد و يكي از اين خطاها «پيشگويي» است، يعني آدم ها از قبل و پيش از آن كه اتفاقي براي شان بيفتد بدون هيچ دليلي چيزهايي را درباره اتفاقات آينده مي گويند. نمونه  اين خطاها همان قضاوت كردن درباره ديگران است. نبايد در اين خطاها غرق شد، استفاده از راه هاي چون فال قهوه و طالع بيني و. . .  هم مي تواند نمونه هايي از اين خطاها باشد.

 

 


 

ريشه ترس ها

يكي از دلايلي كه افراد به پيشگو مراجعه مي كنند اين است كه مي خواهند تلاش كنند تا زندگي آينده شان را به ميل خودشان بسازند چون نگران هستند و از آينده مي ترسند، اين گونه افراد بايد از خود بپرسند، نگران چه هستند تا شايد بتوانند ريشه ترس هاي خود را پيدا كنند. مسلما وقتي فردي به دنبال فال و پيشگويي و... مي رود، معمولا آن آرامش حقيقي را در دنياي دروني خود تجربه نمي كند، چنين افرادي روحي ناآرام دارند و براي تسكين خود سراغ چنين روش هايي مي روند اما متاسفانه با اين روش ها هم آرام نمي شوند و حتي بيشتر آسيب مي بينند اما چون كساني كه آرامش دارند و زندگي را با همه اتفاقات خوب و بد آن قبول كرده اند، آنقدر خود را توانمند مي بينند كه درصورت وقوع اتفاقات مختلف در زمان مناسب واكنش نشان دهند و سراغ پيشگو، فال و... نمي روند.

 

 


 

جاي خالي معنويت

آدم هايي كه تمام امورات شان را با فال و پيشگويي و... مي گذرانند در زندگي شان جاي چيزي خالي است و مي خواهند به طرق مختلف به اين احساس خلأ پاسخ دهند. در واقع اين آدم ها آن اعتماد لازم را به خود ندارند كه بتوانند در موقعيت هاي مختلف رفتار مناسب داشته باشند تا بتوانند مسائل شان را حل كنند و از پس آن ها بربيايند يا حتي از ديگران كمك بگيرند. آن ها اين اعتماد را به خود ندارند و حتي در يك نگاه وسيع تر آن ها توجه نمي كنند كه در زندگي اگر تمام تلاش شان را هم بكنند اما در يك جايي ديگر كاري از دست آن ها برنمي آيد و بايد به قدرت الهي توكل كنند و همه چيز را به او بسپارند. پژوهش هاي مختلف هم نشان داده اند وقتي معنويت در زندگي آدم ها جريان پيدا كند مي تواند آثار مختلف و مثبت داشته باشد.

 

 


 

تحصيلكرده ها هم فال مي گيرند؟

آدم هاي تحصيلكرده بسياري وجود دارند كه به سراغ روش هايي چون فال و پيشگويي و... مي روند اما چرا؟ زمان هايي براي آدم ها فال، پيشگويي و چيزهايي شبيه اين، تنها جنبه خنده و تفريح پيدا مي كند. من بارها مراجعاني تحصيلكرده و اهل كتاب داشته ام كه به عنوان تفريح سراغ كتاب هاي طالع بيني، فال و... مي رفتند اما وقتي با همين آدم ها مشاوره مي كنم وذره ذره پيش مي رويم، مي بينم كه در جايي حرف هاي فالگير و نگرش هايش روي آن فرد و تصميم گيري هايش تاثير گذاشته است. اين گونه آدم ها فراموش مي كنند، خودشان قوه تفكر و انديشه اي دارند و مي توانند با فكر، تحليل و سنجيدن شرايط تصميم بگيرند. اين كه كسي از توانايي درست فكر كردن برخوردار باشد لزوما با تحصيلات بالا به دست نمي آيد. نوع نگرش اينگونه آدم ها ايجاب مي كند كه براي اتفاقات زندگي به دنبال سريع ترين راه حل ها باشند و به جاي اين كه خودشان قدمي بردارند و تصميم بگيرند به دنبال كسي مي گردند كه راه درست را به آن ها نشان دهد و در نتيجه به دنبال راه هايي ساده فال و پيشگويي و...  مي روند.

 

 


 

كف بيني علمي نيست

اگر قرار بود از طريق كف دست زندگي آدم ها خوانده شود، تمام كتب و نظريه هاي روان شناسي به اين سمت مي رفتند و همه دنيا از اين معجزه استقبال مي كردند اما با خود فكر كنيد چرا كف بيني و فال و نظاير آن ها جزو هيچ كدام از رشته هاي علمي نيست يا هيچ كتاب يا كنفرانس يا سمينار علمي در اين زمينه وجود ندارد؟ چون هيچ منبع علمي در اين زمينه وجود ندارد. وقتي فردي مبناي زندگي اش را بر يك سري گفته هاي غيرعلمي مي گذارد احتمال اين كه با موقعيت هاي خطرناك يا شكست مواجه شود خيلي زياد است. 

 

 


 

زن و شوهري كه با فال ازدواج كردند!

زوجي را سراغ داشتم كه زماني كه مي خواستند براي ازدواج با هم تصميم بگيرند به جاي آن كه سراغ روش هاي علمي بروند، به فالگير و پيشگو مراجعه كرده  بودند تا او به آن ها بگويد كه آيا زندگي آن ها خوب خواهد بود يا نه و از آن جا كه فالگير هم به دنبال نفع شخصي خود بود ه  است، به آن ها گفته زندگي خوبي خواهند داشت و چند توصيه هم كرده بود اما اين زوج بعد از 2 سال به شدت باهم مشكل پيدا كرده بودند و هرچه تلاش مي كردند نمي توانستند مسائل شان را حل كنند. اگر اين زوج به جاي اين كه قبل از رسيدن به مشكل و در همان زمان ازدواج به جاي مراجعه به فالگير به مشاور و متخصص در اين زمينه مراجعه مي كردند، تفاوت هاي شان را بهتر مي ديدند و آگاهانه تر براي ازدواج تصميم مي گرفتند.

 

 


 

خانم ها بيشتر فال مي گيرند؟

آمار دقيقي وجود ندارد كه خانم ها بيشتر فال مي گيرند يا آقايان ولي اگر بخواهيم به تجربه ها نگاه كنيم خانم ها بيشتر از آقايان به سمت فال گيري و پيشگويي و... مي روند اما چرا؟ خانم ها ارتباطات بيشتري با هم دارند و بيشتر هم ارتباط كلامي برقرار مي كنند از طرف ديگر خيلي تلاش مي كنند زندگي خوب و با ثباتي داشته باشند زيرا آرامش زندگي خيلي مهم است اما آقايان ساده تر نگاه مي كنند. آن ها به خاطر ارتباطات كلامي كمتر و حتي گزينشي تر وارد بسياري از مسائل نمي شوند و در سطح خاصي ارتباط شان را نگه مي دارند ولي نمي توان حكم كلي داد و من بارها بارها آقاياني را ديده ام كه به شدت به فال و پيشگويي عقيده داشته اند البته اين موضوع به تحصيلات و نوع باور و فرهنگ نيز بستگي دارد.

 

 


 

 

راهي براي فرار از اضطراب

نمي توان گفت همه افراد افسرده اهل فال و پيشگويي هستند ولي خيلي از افراد افسرده و مضطرب به چنين راه  حل هايي متوصل مي شوند. از آن جا كه افسرده ها معمولا با اضطراب  و ترس هايي، بيماري شان آغاز مي شود وخودشان را در حل مسائل زندگي ناتوان مي بينند و در نتيجه براي حل مشكلات شان سراغ فالگير و پيشگو مي روند. زيرا تجربه هاي ناموفق فراواني كه داشتند اين احساس را به آن ها مي دهد كه خودشان نمي توانند تصميم بگيرند و در نتيجه همه چيز را رها مي كنند.

 

 


 

روان تان را به هركسي نسپاريد

هيچ كنترل خاصي روي فالگيرها و افراد مانند آن ها نيست، هيچ نظارتي بر گفته هاي آن ها وجود ندارد، آن ها هيچ علم تاييدشده اي ندارند و... به همه اين دلايل ما نبايد مهم ترين بخش وجودي مان يعني روان مان را در اختيار آن ها قرار دهيم تا هرچه مي خواهند بگويند و وارد ذهن و روان ما كنند. همان طور كه از جسم مان محافظت مي كنيم و اجازه نمي دهيم كسي به آن آسيب بزند، بايد از روان مان هم محافظت كنيم و اجازه ندهيم هر كسي هر چيزي را وارد آن كند. آيا در مورد جسم خودمان حاضر هستيم به هر پزشكي مراجعه كنيم يا اين كه تنها به دنبال پزشكان متخصص و با تجربه مي گرديم؛ با زندگي و دنياي درون خودمان هم بايد به همين روش برخورد كنيم و اجازه ندهيم هركس وارد آن شود و تصميم بگيرد. آيا براي دردهاي جسمي به فالگير مراجعه مي كنيد كه بخواهيد براي درد  هاي روحي و رواني او مشكل تان را حل كند؟

 

 


 

وقتي خودشان را قبول ندارند

آدم هايي زندگي خودشان را برپايه فال و فالگيري و امثال آن مي گذارند كه خودشان، خودشان را باور ندارند، خودشان را نمي توانند تاييد كنند و منتظرند ديگران به آن ها تاييد بدهند. در درون خود اين آدم ها فضاي مثبتي وجود ندارد و به همين دليل به دنبال كسي هستند كه اين فضا را به آن ها بدهد.

 

 


 

 

چقدر فال و فال بيني منجر به اختلاف بين زوج ها مي شود

بسيار زياد ديده ام كه اين مقوله فال و فالگيري اختلاف هايي را بين زن و شوهر به وجود آورده است، چون متاسفانه يكي از راه هايي است كه زوج ها استفاده مي كنند. البته اين روزها بسياري از زوج ها متوجه شده اند كه راه هاي ديگري هم براي حل اختلاف وجود دارد. حتي آقايي را مي شناسم، براي اين كه بفهمد همسرش او را دوست دارد يا نه به فالگير مراجعه كرده بود، درصورتي كه به راحتي مي توانست با همسرش صحبت و مشكل را حل كند.

 

 


 

مشكلات شخصيتي

يكسري از اختلالات روان شناختي هستند كه افراد مبتلا به آن به سمت  فال گيري و باورهاي خاص مي روند، براي مثال اختلال پارانوئيد(سوءظن) يا توهم و هذيان مي تواند به اين سمت برود، آن هايي كه اضطراب را تجربه مي كنند ممكن است به اين سمت بروند و... متاسفانه افرادي كه غرق در فالگيري هستند خودشان را آنقدر موجه مي دانند و راه شان را درست مي دانند كه دليلي نمي بينند به متخصص مراجعه كنند. اين افراد همه زندگي خود را بر فال وفالگيري قرار داده اند و كاملا روند عادي زندگي شان مختل شده است. اصولا ما در روان شناسي مي گوييم هر چيزي كه كاركردهاي مهم زندگي را به هم ريخته  باشد و باعث شده باشد كه ابعاد مختلف زندگي تحت تاثير قرار بگيرد جاي سوال دارد و بايد بررسي شود و مي تواند به عنوان بيماري مطرح شود.

 

 


 

آن هايي كه شجاعت قبول مسئوليت ندارند

قضيه فال و فالگيري در زمان تصميم گيري ها خيلي مطرح مي شود؛ آدم ها در اين موقعيت براي اين كه خودشان مسئوليت به عهده نگيرند، تصميم گيري را برعهده فرد ديگري مي گذارند. فردي را مي شناختم كه شخص بسيار توانمندي و شايسته اي بود، فالگيري به او گفته بود، در آينده به جايي مي رسد كه خوب نمي تواند انتخاب كند و يك آدم پير در اقوام به او كمك خواهد كرد. اين فرد هر جاي زندگي به مشكلي برمي خورد با خود مي انديشيد اين همان مشكلي است كه نمي تواند حل كند و در نتيجه تمام زندگي اش را سپرده بود به خانواده كه همين باعث شده  بود، خانواده  در زندگي اش مداخله كنند. آيا اين تفكري اشتباه نيست كه همه توانايي هاي مان را كنار بگذاريم و نگران آينده باشيم. او به همين طريق قدرت تفكر و تصميم گيري خود را از دست داده بود.

 

 


 

وقتي ناآگاهي و خرافات رنج را افزون مي كنند

زوجي را مي شناختم كه مي خواستند با هم ازدواج كنند، مادر پسر براي مطمئن شدن به فالگيري مراجعه كرده  و همان حرف ها باعث به وجود آمدن  اختلاف شده  بود، چون حرف هايي زده بود كه درباره عروس صحت نداشت و درنتيجه سوءتفاهم ها و اين حرف ها همه چيز خراب شد، درحالي كه اين زوج از نظر شخصيتي به هم شبيه بودند و مي توانستند زندگي خوبي داشته باشند ولي به واسطه نگرش غلط مادر و نگراني هاي بي اندازه او همه چيز خراب شد.  هر روش زماني خوب است كه براي زندگي ما موثر باشد، روان ما را شادتر كند، آرامش بيشتر و احساس  بهتري به ما بدهد نه اين كه حال مان را بدتر كند و نگراني هاي مان را افزون تر. بايد يادآور شد بيشتر رنج ما در زندگي ناشي از ناآگاهي هاست، در زندگي به خاطر تصميم هاي ناآگاهانه و نابجايي كه مي گيريم رنج مي بريم اما مي خواهيم مرتب همه تقصير را به گردن ديگران بيندازيم و بگوييم آن ها مقصر هستند و از زير مسئوليت شانه خالي كنيم.

 

 


 

به آنچه دوست داريد فكر كنيد

فكرهاي  درون ذهن ما انرژي دارند و اين انرژي تنها در كاسه سر باقي نمي ماند بلكه در سراسر هستي پخش مي شوند. نظريه اي به نام جهان هاي موازي وجود دارد كه مي گويد ما به همه ابعاد هستي وصل هستيم، اگر هستي را يك صفحه شطرنجي درنظر بگيريم، ما در نقطه اي از اين صفحه شطرنجي هستيم و از طريق خطوط  صفحه به ديگر ابعاد هستي مرتبط هستيم وقتي فكري به وجود مي آيد تنها در ذهن ما نمي ماند بلكه در سراسر هستي پخش مي شود و روي همه چيز اثر مي گذارد. مثلا من كسي را مي شناختم كه به واسطه حرف فالگيري فكر مي كرد نبايد ازدواج كند، به طور تصادفي در شب عروسي او چند اتفاق افتاد و بعد او مرتب با خود فكر مي كرد حرف آن فالگير درست بوده است. در واقع آن اتفاق ها به خاطر فكري است كه مدام منتظر پيشامدهاي بد است. متاسفانه آدم ها ياد گرفته اند به چيزهايي كه دوست ندارند فكر مي كنند و در نتيجه به هما ن ها مي رسند، آن ها كمتر به آنچه دوست دارند فكر مي كنند، آن ها بيشتر آنچه را نمي خواهند مي گويند. يادتان نرود هر چه را در ذهن بپروريد در نهايت زندگي تان همان خواهد شد.

 

 


 

وقتي نمي توانيد حقيقت را ببينيد

حتي اگر فالگيرها حرف هاي خوب و انرژي دهنده اي به فرد بگويند، باز هم گوش كردن به حرف هاي آن ها ريسك بالايي دارد، چرا؟ چون ممكن است باعث شود كه نتوانيم حقيقت را به طور كامل ببينيم، مثلا زوجي بودند كه فالگير به آن ها گفته بود خوشبخت خواهند شد و در نتيجه چشمان خود را بستند و در همان مرحله ازدواج تفاوت هاي شان را نديدند و همين امر چند سال بعد براي شان مشكل ايجاد كرد.

 

براي فالگير ها، فال گرفتن يك شغل و كاسبي است به همين دليل آن ها هم مثل همه افراد كاسبي  ديگر سعي مي كنند كار خود را بهبود دهند، در واقع آن ها روزبه روز بيشتر تلاش مي كنند، ذهن افراد را در دست بگيرند. فال و فالگيري بايد تنها در همان حد خنده و تفريح باقي بماند، نبايد آن را بي جهت بزرگ كرد تا بتوان خلأ هاي زندگي را با آن پر كرد.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:27 | |







زن جوانی که با یک عکس ساده معروف شد !!

زن جوانی که با یک عکس ساده معروف شد (+عکس)

"استفانی گوردون" برای دیدار با والدینش سوار هواپیما شده بود تا به "پالم بیچ" برود. خلبان هواپیما در بین راه به مسافران گفت که آنها میتوانند در مسیر راه شاهد آخرین پرواز شاتل فضایی "اندیور" باشند.

زن جوانی که با یک عکس ساده معروف شد (+عکس)

 

با این همه، استفانی اصلا حدسش را نمی زد که بختی برای به تصویر کشیدن این صحنه تاریخی داشته باشد. در مسیر راه، همین که اندیور قابل مشاهده شد، گوردن آیفوناش را برداشت و چند عکس و یک ویدئوی کوتاه از لحظه ای که شاتل اندیور از میان ابرها به فضا می رود، گرفت. وقتی روی زمین فرود آمدند، او عکسها را پست کرد تا ۱۸۰۰ دنبال کننده او در توییتر بتوانند آنها را ببینند.

 

 

زن جوانی که با یک عکس ساده معروف شد (+عکس)

 

اما چند ساعت بعد، خبرگزاریهایی ABC ،BBC و CNBC با او تماس گرفتند و یک هزار نفر او را در توییتر دنبال کردند، طوری که مجبور شد، سیستم آگاه سازی آیفون را که از وجود دنبال کننده ها مطلع میک رد، خاموش کند، تا شارژ باطری آیفوناش خالی نشود!

 

استفانی که دنبال کننده های محدودی داشت و بیشتر در مورد ورزش توییت میکرد، انتظار نداشت که اینقدر مشهور شود. البته افراد دیگر هم در هواپیما، از صحنه عکس گرفته بودند، اما تنها همین زن ۳۳ ساله که شغلش برنامه ریزی مراسم است، عکسها را به توییتر فرستاده بود.

 

 

زن جوانی که با یک عکس ساده معروف شد (+عکس)

گوردون که در پی به دست آوردن کار جدیدی است، از شانس خود استفاده کرده است و رزومه خود را هم توییت کرده است، شاید یکی از دنبال کننده های جدیدش، فرصتی برای کاری تازه به او بدهد.

 

استفانی میگوید: "تماشای آخرین پرواز شاتل اندیور الهامبخش است و تماشای این صحنه از زاویه ای متفاوت، جالب است.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:24 | |







رمانتیک‌ترین تونل‌ قطار در جهان!!

رمانتیک‌ترین تونل‌ قطار در جهان+ عکس

به گزارش افکارنیوز، این یک تونل قطار و یک مسیر ریلی گیاهی و زنده است که به مسیر سبز، شهرت یافته است.مسیر سبز مطمئنا، یکی از رمانتیک ترین تونل های قطاری در جهان است که تاکنون دیده اید! این زیبایی در یک...

به گزارش افکارنیوز، این یک تونل قطار و یک مسیر ریلی گیاهی و زنده است که به مسیر سبز، شهرت یافته است.

 

مسیر

سبز مطمئنا، یکی از رمانتیک ترین تونل های قطاری در جهان است که تاکنون

دیده اید! این زیبایی در یک جنگل دلربا در دل کشور اوکراین پنهان شده است.

 

مردم

محلی نام آن را تونل عشق گذاشته  اند! آیا زیبا نیست؟ وقتی این عکس های را

می بینم دلم می خواهد کوله بارم را ببندم راهی سفر شوم این جاده شما را

دعوت به حرکت می کند. دعوت به یکی از آن سفرهای شگفت انگیز و رویایی با

قطار می کند. شما چه حسی دارید؟

 

تونل سبز در اوکراین تنها تونلی در

جهان است که به جای استفاده از بتون، آجر و... از درختان و شاخه های آنها

پایه ریزی شده است. یعنی امکان پذیر است!

 

طراحی این تونل سبز یا

زنده در دل یک جنگل زیبا  و بسیار وسیع اجرا شده است. تنها کافی بود،

مهندسین و طراحان آن ذهنیتی غیر از این را داشتند. می توانید تصور کنید، در

حال حاضر به جای این صحنه زیبا شما با چه صحنه  ، یعنی چه تونل بتونی زمخت

و یک مسیر قطاری خشک روبرو بودید؟

 

رمانتیک‌ترین تونل‌ قطار در جهان+ عکس

مسیر سبز در فصل بهار

رمانتیک‌ترین تونل‌ قطار در جهان+ عکس

مسیر سبز در فصل تابستان

رمانتیک‌ترین تونل‌ قطار در جهان+ عکس

مسیر سبز در فصل پاییز

رمانتیک‌ترین تونل‌ قطار در جهان+ عکس

مسیر سبز در فصل زمستان

به

نظر من این مسیر زیبا و رویایی، پاداش حفاظت و برخورد صحیح انسانها با

طبیعت و محیط زیست است. زیبایی که این جنگل برای این مسیر سبز ریلی در

چهار فصل به انسانها هدیه می دهد، انکار ناپذیر و منحصر به فرد است. گویی

بر گرفته از کتاب های افسانه های شاه و پریان است.

 

افسانه های کهنی

که در طول مسیر سبزسفر شما به واقعیت تبدیل شده و به تخیلات شما جان

می بخشند. شما در این مسیر بسیار شگفت زده و به نوعی در انتظار موجودات

عجیب و غریب و تخیلی داستان های دوران کودکیتان خواهید بود که از دل این

تونل و جنگل زیبا بیرون آیند و... اینطور نیست؟

 

این تصاویر خیره

کننده توسط اولگ گورد ینکو کادر شده است. او تمام جزئیات و ظرافت هنر عکاسی

را به خدمت گرفته است تا بتواند زیبایی این مسیر سبز را به مقابل دیدگان

ما متجسم سازد.

 

او در این زمینه می گوید؛ این مسیر، بزرگترین پوشش

گیاهی و با شکوهترین مسیر کاملا گیاهی ریلی است که تا کنون در عمرم

دیده ام. من از تمام توانائیم برای به تصویر کشیدن این زیبای ژرف، استفاده

کردم و از نتیجه کار راضی هستم.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:21 | |







عکس : این مادر و دختر مشهور چقدر بهم شباهت دارند!!

عکس : این مادر و دختر مشهور چقدر بهم شباهت دارند

هیلاری کلینتون و دخترش

عکس : این مادر و دختر مشهور چقدر بهم شباهت دارند

عکس : این مادر و دختر مشهور چقدر بهم شباهت دارند


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:18 | |







لباس زیبای این خانم از تار عنکبوت بافته شده!

لباس زیبای این خانم از تار عنکبوت بافته شده

لباس زیبایی که در ادامه مشاهده می کنید یکی از نادرترین لباسهای تاریخ بشر است.

به گزارش سه نسل، این لباس نادر با استفاده از تار عنکبوت Golden Orb Spider ساخته شده و از روز گذشته در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن (V&A Museum’s) نگهداری می گردد. از این لباس نادر تنها دو عدد در طول تاریخ ساخته شده است.

این لباس نادر در ماداگاسکار در طول ۸ سال و با استفاده از تاری که ۱٫۲ میلیون عنکبوت تنیده اند ساخته شده است.تار این عنکبوتها هر روز صبح پیش از طلوع آفتاب توسط افراد آموزش دیده جمع آوری می شده و در انتعای روز عنکبوتها به طبیعت بازگردانده می شدند.

پیش از این و در سال ۱۹۰۰ یک لباس مشابه از تار عنکبوت برای برگزاری یک نمایشگاه در پاریس ساخته شده بود.نکته جالب در مورد این لباس رنگ آن است که رنگ طبیعی تارهای عنکبوت است. نکنه جالب دیگر اینجاست که این رنگ یکی از رنگهای سال ۲۰۱۲ نیز هست.

قشم دیلی

لباس زیبای این خانم از تار عنکبوت بافته شده

لباس زیبای این خانم از تار عنکبوت بافته شده

لباس زیبای این خانم از تار عنکبوت بافته شده

لباس زیبای این خانم از تار عنکبوت بافته شده

لباس زیبای این خانم از تار عنکبوت بافته شده


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:17 | |







گرفتن عکس‌ های زیبا از زمین با 320 دلار!

 

 

گرفتن عکس‌ های زیبا از زمین با 320 دلار!

گرفتن عکس‌ های زیبا از زمین با 320 دلار!
عکس‌های زیبایی هستند، این عکس‌ها را ماهواره‌های چندمیلیون‌دلاری ناسا نگرفته‌اند، این عکس‌ها را نوجوانی با یک دوربین ۵۰ دلاری که از eBay خریده بود، گرفته است!

به این عکس ها نگاه کنید:

گرفتن عکس‌ های زیبا از زمین با 320 دلار!| HiPersian.Com
گرفتن عکس‌ های زیبا از زمین با 320 دلار!| HiPersian.Com

عکس های زیبایی هستند، این عکس ها را ماهواره های چندمیلیون دلاری ناسا نگرفته اند، این عکس ها را نوجوانی با یک دوربین ۵۰ دلاری که از eBay خریده بود، گرفته است!

آدام کادورث Adam Cudworth، نوزده ساله است و برای گرفتن این عکس تنها از یک بالن و یک دوربین دست دوم استفاده کرد. تنها سابقه علمی او که یک دانشجوی مهندسی دانشگاه ناتینگهام است، گرفتن نمره A در درس فیزیک است، کل هزینه صرف شده در این پروژه شخصی ۳۲۰ دلار بود.

او تقریبا ۴۰ ساعت در خانه روی این کار وقت گذاشت، آدام درون یک جعبه عایق، یک دوربین ویدئویی کوچک، دو حسگر دما، دو صفحه خورشیدی، یک GPS، پردازشگر و فرستنده رادیویی و یک دوربین دست دوم کانون A570 قرار داد.

گرفتن عکس‌ های زیبا از زمین با 320 دلار!| HiPersian.Com

این جعبه پنج شنبه هفته قبل با یک بالون دومتری به ارتفاع ۳۳ هزار متری صعود کرد، ارتفاعی که سه باربر سقف پرواز هواپیماهای تجارتی است.

وسیله دست ساخته آدام در دو و نیم ساعتی که در حال پرواز بود، حدود ۳۲ کیلومتر در لایه استراتوسفر جو طی کرد و عکس ها و ویدئوی شگفت انگیزی از زمین گرفت.

در این حین مدار الکترونیکی تعبیه شده در جعبه، سرعت، شتاب و ارتفاع مجموعه را مرتب ثبت و اندازه گیری می کرد.

آدام از طریق GPS و فرستنده رادیویی، حرکت جعبه را رهگیری کرد تا متوجه شود وسیله چه زمانی و در کجا بر سطح زمین می نشیند.

سرانجام در ارتفاع بالا پالون پاره شد و با چتر نجات پایین آمد، آدام کیلومترها دورتر از خانه، جعبه را پیدا کرد و به عکس های و ویدئوی زیبایی که گرفته شده بود، دست پیدا کرد.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 15:24 | |







وفاداری این سگ، مایه شگفتی همگان شد!

 

وفاداری این سگ، مایه شگفتی همگان شد

وفاداری این سگ، مایه شگفتی همگان شد
سگ ها به وفاداری و محبت مشهور هستند ولی کاپیتان، سگی که در شش سال گذشته همواره کنار قبر صاحبش مانده و علیرغم داشتن یک خانواده که می توانند او را نزد خود نگه دارند حاضر به ترک قبرستان نشده است، واقعا مایه شگفتی است.

سگ ها به وفاداری و محبت مشهور هستند ولی کاپیتان، سگی که در شش سال گذشته همواره کنار قبر صاحبش مانده و علیرغم داشتن یک خانواده که می توانند او را نزد خود نگه دارند حاضر به ترک قبرستان نشده است، واقعا مایه شگفتی است.

صاحب این سگ مردی آرژانتینی بود که 6 سال پیش مرده است. همسر این مرد می گوید بلافاصله بعد از مرگ شوهرش سگ آنها ناپدید شد و او و پسرش گمان می کردند کاپیتان مرده یا کسی دیگر از او نگهداری می کند. ولی وقتی به قبر شوهرش سر زدند سگ را در آنجا دیدند. هیچ کس نمی داند این سگ چگونه قبر صاحبش را پیدا کرده است.
 

های پرشین دات کام


در سال 2005 میگوئل گازمن این سگ را به خانه آورد و از آن زمان به بعد رابطه ای خاص بین میگوئل و سگش شکل گرفت. متاسفانه تنها یک سال بعد میگوئل درگذشت ولی حتی مرگ هم نتوانست این دو را از هم جدا کند.
 

های پرشین دات کام


پسر میگوئل می گوید که این سگ گاهی به همراه آنها به خانه می رود، ولی تنها مدتی کوتاه در آن جا می ماند و خیلی زود به قبرستان بازمیگردد. نگهبان های قبرستان کاپیتان را دوست دارند و به او غذا می دهند. یکی از آنها می گوید " کاپیتان گاهی در طول روز پیش من می آید و کنار من قدم می زند، ولی همیشه شب را در کنار قبر صاحبش می گذراند."
 

های پرشین دات کام


[+] نوشته شده توسط سلمان در 15:22 | |







استخرهای افسانه ای جهان /عکس

 

استخرهای افسانه ای جهان +عکس

استخرهای افسانه ای جهان +عکس
اینجا استخر است اما نه استخری که شما در ذهنتان دارید. طول و عرض این استخرها گاهی از صد متر هم بیشتر است و شیرجه زدن در عمق بیش از 30 متری آن دل و جرات می خواهد.

اینجا استخر است اما نه استخری که شما در ذهنتان دارید. طول و عرض این استخرها گاهی از صد متر هم بیشتر است و شیرجه زدن در عمق بیش از 30 متری آن دل و جرات می خواهد. استخرهایی که هر یک به دلایل گوناگون نامشان در ردیف بزرگترین استخرهای جهان قرار گرفته است.

شهر ستاره ها

«کریستال لگونز» شرکت سازنده سنت آنلفونسو دل مار – بزرگترین استخر جهان – تلاش می کند در گوشه و کنار جهان استخرهای بزرگ دیگری بسازد. آخرین پروژه آنها در شرم الشیخ مصر راه اندازی شد. شرکت کریستال لگونز قرار بود تا سال 2009 استخری با 12 مرداب بزرگ بسازد.

های پرشین دات کام

همه این مرداب ها در محیطی به مساحت 8/8 هکتار با صرف هزینه 5/5 میلیارد دلاری ساخته می شوند که البته هنوز این پروژه با نام شهر ستاره ها به اتمام نرسیده است. آب مورد نیاز این استخر از دریای سرخ که سه کیلومتر با آن فاصله دارد تامین می شود.

آب این استخر بعد از پر شدن هرگز خالی نمی شود و با کمک سیستم تصفیه خاص به صورت متناوب تصفیه می شود. اگر ساخت این استخر به پایان برسد، لقب بزرگترین استخر جهان را از سنت آلفونسو دل مار خواهد ربود.



سنت آلفونسو دل مار

این استخر با طول 100 متر، تقریبا بیش از هشت هکتار مساحت دارد و شش هزار بار بزرگتر از استخرهای معمولی هتل هاست. سال 2008 نام «سنت آلفونسو دل مار» به عنوان بزرگترین استخر جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.
 

های پرشین دات کام
 

به گفته سازندگان، پنج سال طول کشیده تا با صرف هزینه دو میلیارد دلاری، بزرگترین استخر دنیا ساخته شود و جالب است بدانید که این استخر با آب اقیانوس پر می شود.

سازندگان استخر برای تصفیه 2/5 میلیون لیتر آب استخر، از روشی بسیار جدید برای تصفیه آب شور استفاده کرده اند. در کنار این استخر، آپارتمان ها، هتل ها و اقامتگاه های بسیاری ساخته شده است و وقتی استخر به روی عموم باز نیست، مهمانان هتل ها می توانند تا هر وقت که دلشان خواست در این استخر شنا کنند.
 

های پرشین دات کام
 

در شهر «آلگارویو»، از شهرهای پررفت و آمد شیلی که در کنار سواحل جنوبی این کشور قرار دارد، یکی از شیک ترین استخرهای جهان قرار دارد. سنت آلفونسو دل مار، استخری است که با دیدن آن، کلا نظرتان درباره استخر تغییر خواهد کرد زیرا به حدی بزرگ است که می توان در آن یک قایق بادبانی را به حرکت درآورد.
 



استخرهای حرارتی گلرت

در شهر بوداپست مجارستان، حمام های حرارتی گلرت از جمله قدیمی ترین و مشهورترین استخرهای عمومی هستندکه همچنان افراد زیادی برای شنا به سراغ آنها می روند.
 

های پرشین دات کام
 

این استخر بین سال های 1912 تا 1918 ساخته شد و نمونه بارزی از هنر طراحی در زمان خود به شمار می رود. این حمام ها از چندین استخر تشکیل شده که مساحت هر یک از آنها به 700 متر مربع می رسد.
 

های پرشین دات کام
 

حمام های حرارتی شامل استخر با موج، استخر کودکان و استخر حمامی لوکس به سبک رومیان است. آب استخرهای گالرت از بیش از صد چشمه آب معدنی تهیه می شود تا خاصیت درمانی داشته باشد و برای همین به این استخرها حمام نیز گفته می شود. درروزهای گرم، سقف تاشوی روی استخر باز می شود تا شناگرها از تابش نور آفتاب به داخل استخر لذت ببرند.



گنبد اقیانوسی سیگایا


استخر سیگایا در اقامتگاه میازاکی ژاپن بزرگترین استخر سرپوشیده جهان است. این استخر به نام «گنبد اقیانوس» هم مشهور است.
 

های پرشین دات کام
 

استخر گنبد اقیانوس 300 متر عرض دارد. سقف این استخر، قابلیت جمع شدن دارد و در روزهای گرم، سقف را جمع می کنند تا با تابش نور خورشید، آب استخر گرم شود. این استخر فقط برای شن کردن نیست بلکه افراد می توانند با تخته های موج سواری خود روی موج های مصنوعی این استخر بدون ترس از اینکه مبادا کوسه به آنها حمله کنند اوقات خوشی داشته باشند.

جالب تر اینکه هر پانزده دقیقه یک بار، آتشفشان مصنوعی که در کنار این استخر ساخته شده فعال می شود و شناگران را هیجان زده تر می کند. گنبد اقیانوس از خرده سنگ های کوارتز ساخته شده و برای کودکان بخش مجزایی همراه با سرسره آبی در نظر گرفته شده است.
 

های پرشین دات کام
 

ساخت این استخر دو میلیارد دلار هزینه دربر داشته و از سال 1993 پذیرای گردشگران است. البته این استخر در زمان های مختلف به دلیل مشکلات مالی بارها بسته شده و دوباره باز شد.
 



نیمو 33

نیمو 33 یکی دیگر از مشهورترین استخرهای جهان است که در شهر بروکسل بلژیک قرار دارد.
 

های پرشین دات کام


عمق استخر نیمو 33 متر است و عمیق ترین استخری است که تاکنون به دست بشر ساخته شده است. برای پر کردن «نیمو 33» دو و نیم میلیون لیتر آب لازم است. پر کردن آب استخر توسط تونل های زیرآبی صورت می گیرد و بازدیدکنندگان با رفتن در اتاق های مخصوص می توانند شاهد چگونگی پر شدن آب استخر باشند.
 

های پرشین دات کام
 

ساخت «نیمو 33» هفت سال طول کشید و بیش از 3 میلیون دلار هزینه دربر داشت. سال 2004 برای نخستین بار در این استخر به روی عموم باز شد. در ابتدا مشتری های این استخر بیشتر شیرجه زن های حرفه ای و یا اعضای تیم های فیلمبرداری بودند که صحنه هایی را می بایست زیر آب فیلمبرداری می کردند.

البته هر شناگری نمی تواند در این استخر شیرجه بزند و شیرجه زن های حرفه ای با نشان دادن مدرک خاص می تواننددر آن شیرجه بزنند و مبتدی ها هم با خرید بلیت سی دلاری می توانند شیرجه حرفه ای را یاد بگیرند.
 



استخر زودیاک

قصر اوماید بهاوان در هندوستان به دو بخش هتل و اقامتگاه سلطنتی تقسیم بندی شده است. وقتی این قصر در سال 1943 کامل شد، بزرگترین خانه دنیا شناخته شد و برای تکمیل آن بیشتر از 3500 نفر کار کردند.
 

های پرشین دات کام
 

ساخت این قصر 225 هزار دلار هزینه دربرداشت و 15 سال طول کشید تا کامل شد. یکی از مشهورترین بخش های این هتل، استخر داخل ساختمان است که در بخش زیرین و مرکز هتل ساخته شده است. این استخر که به شکل دایره ساخته شده به نام «زودیاک» مشهور است و در ساخت آن از هنر کلاسیک الهام گرفته شده است.

در طراحی کف استخر از نشانه های زودیاک – قاتل سریالی مشهور – یا همان اشکال مرتبط با ماه های سال استفاده شده و برای همین چنین نامی را روی آن گذاشته اند. استخر از موزائیک پوشیده شده اما دیواره ها و سقف آن با هزاران قطعه 25/4 میلی متری طلا کاشی کاری شده است. امروزه افرادی که به این قصر می روند می توانند همراه خانواده سلطنتی که هنوز در بخش خصوصی آن ساکن هستند شنا کنند.
 



هتل استخری

اقامتگاه ساروجین تایلند میزبان یکی از لوکس ترین هتل های استخری جهان است که در آسیا به عنوان لوکس ترین هتل  کوچک شناخته شده و بارها جایزه سفر جهانی را به خود اختصاص داده است. هتل در دسامبر 2004 افتتاح شد اما این هتل استخری که برای ساخت آن میلیون ها دلار هزینه شد در حادثه سونامی کاملا ویران شد و از نو آن را ساختند و هشت ماه بعد دوباره مشغول به کار شد.
 

های پرشین دات کام

استخر ساروجان 250 متر مربع مساحت دارد و چشم انداز آن به طرف اقیانوس هند است. مهمان های این هتل می توانند روی کلبه های کوچک شناور در آب استخر، استراحت کنند.



استخر نپتون و رومی


در قلعه هرست کالیفرنیا دو استخر بسیار لوکس ساخته شده است که نام این دو استخر نیز در همه جای دنیا سر زبان ها افتاده است.

استخر نپتون با 32 متر طول و 18 متر عرض در بیرون از قلعه قرار دارد. استخر رومی در داخل قلعه ساخته شده و کوچکتر از نپتون است. ایندو استخر بین سال های 1924 و 1936 ساخته شده اند.
 

های پرشین دات کام
 

در گذشته تمام ملک قلعه هرست به همراه دو استخری که در آن قرار دارد 10 میلیون دلار قیمت گذاری شده بود اما امروزه روی این دو استخر هیچ قیمتی نمی توان گذاشت. هر دو استخر طوری طراحی شده تا نمای حمام های روم باستان را به یاد بیاورد.

این استخر با سنگ های مرمر و همچنین موزائیک های زیبا تزئین شده است. همه استخر نپتون به همراه دیوارها و سقف با موزائیک هایی که رگه های طلا در آن دیده می شود تزئین شده است. افرادی که علاقه مند به بازدید قلعه هرست هستند می توانند با تورهای گردشگری به این قلعه بیایند. مسئولان این قلعه چندین بار در سال استفاده از این استخر را به مزایده می گذارند و درآمد حاصل از آن را صرف امور خیریه می کنند.



استخر خانوادگی کیتچوکوف

 

های پرشین دات کام
 

یکی از مشهورترین و لوکس ترین استخرهای جهان در شهر گیلبرت آریزونا قرار دارد. این استخر حداقل ده برابر استخرهایی است که در خانه ها ساخته می شود. تقریبا 5 ماه طول کشید تا با صرف هزینه یک میلیون دلار، ساخت این استخر کامل شد.

این استخر خصوصی، آب نما، آبشار و فواره نیز دارد و سرسره آبی آن چهار متر و نیم ارتفاع دارد. عصرها وقتی خورشید غروب می کند، نورپردازی زیبایی محیط را روشن می کند و نمایی تماشایی به لوکس ترین استخر خصوصی جهان می دهد.
 

های پرشین دات کام
 

یکی از جالب ترین بخش های این استخر، سیستم کنترل آن است. استخر کیتچوکوف با سیستم کنترل از راه دور کار می کند، به این ترتیب که اعضای خانواده در هر کجای دنیا که باشند با لمس یک دکمه می توانند سیستم استخر را کنترل کنند. صفحه کنترل لمسی این اجازه را می دهد تا از راه دور هم بتوان دمای آب استخر را کنترل کرد. رنگ آن را با چراغ هایی که در آن کار گذاشته شده تغییر داد و حتی جکوزی را هم گرم کرد.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 15:12 | |







تصویری کمیاب از اعدام دسته جمعی در آمریکا!!

تصویری کمیاب از اعدام دسته جمعی در آمریکا



عکسی کمیاب از اعدام دسته جمعی در آمریکا – جنگ های داخلی ۱۸۶۱


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:21 | |







عکسی جالب از جنیفر لوپز در ۱۸ سالگی قبل از معروف شدن!!

عکسی جالب از جنیفر لوپز در ۱۸ سالگی قبل از معروف شدن!

عکسی جالب از جنیفر لوپز در ۱۸ سالگی قبل از معروف شدن!


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:6 | |







پرش مرگ‌بار زنی جوان

پرش مرگ‌بار زنی جوان / عکس

“ویولت روزلن” ۳۷ ساله که در کارهای خطرناک شهرت خاصی دارد تصمیم داشت برای آخرین بار پرش خود را به همراه همسرش انجام دهد که این اقدام به قیمت جانش تمام شد.

پرداد : وی زنی است که بارها با پرش از ارتفاع و کارهای خطرناکی مثل ایستادن روی بال هواپیما هنگام پرواز و پرش از کوه نام خود را در این زمینه مطرح ساخته است ، او قصد داشت برای آخرین بار دریک کار هیجانی شرکت کند و بعد از بچه دار شدن دیگر این حرکات را انجام ندهد.

“ویولت” که چهارماهه باردار بود اهل سوئد است به همراه همسرش در آخرین پرواز شرکت کرد اما درست بعد از پرش متوجه شد که چترش باز نمیشود . همسر او که شاهد این صحنه ها بود هرچه تلاش کرد نتوانست خود را به او نزدیک کند و تنها شاهد سقوط دردناک این بانوی باردار بود.

پرش

او از سن ۱۹ سالگی فعالیت خود در کارهای خارق العاده هیجانی شروع کرد. مادر ۶۸ ساله اش میگوید هربار که متوجه میشدم او قصد پرش دارد نگران بودم و همیشه منتظر وقوع حادثه ای شوم بودم و میدانستم بالاخره این حادثه رخ خواهد داد.

او اخیرا در مصاحبه اش با یک شبکه تلویزیونی در سوئیس گفته بود : زندگی طبیعی برای من کسل کننده است و میدانم که مرگ همیشه در تعقیب من است اما وقتی پرواز میکنم احساس میکنم زنده هستم.

پرش

همسر او که شاهد مرگش بوده است میگوید وقتی او فهمید راه نجاتی وجود ندارد بازوهایش را از هم باز کرد و منتظر برخورد شد.

او در دم جان سپرده است . سرپرست تیم امداد حاضر درکوهستان محل سقوط میگوید هر مرگی درکوهستان دردناک است اما اینکه این زن یک ورزشکار شناخته شده و باردار بود این مسئله را تبدیل به یک تراژدی غمبار میکند.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:5 | |



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد