نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





قتل عام خانواده همسر

قتل عام خانواده همسر

قتل خانواده همسر
فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری مرد معتادی که اقدام به قتل مادربزرگ و عمه همسرش کرده بود، پس از 2 سال خبر داد.
 
 
 
 
 
 


سردار ابراهیم قائد رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع مرگ مشکوک پیرزنی 75 ساله به هویت «گلدسته» و دختر 35 ساله‌اش به هویت «صغری» در 5 آبان ماه سال 89، بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان صومعه سرا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در مراحل اولیه تحقیق ماموران با توجه به شواهد موجود و به جا نگذاشتن ردی از قاتل در صحنه جنایت به تعدادی از بستگان مقتولان مشکوک شدند، اظهار کرد: در تحقیقات ماموران از بستگان این افراد، نتایج کاملی به دست نیامد، اما با این وجود تحقیقات عوامل انتظامی ادامه داشت تا اینکه سرانجام از طریق منابع خبری و گزارشات مردمی متوجه شدند که داماد این خانواده در همان زمان وقوع قتل برای فروش یک جفت گوشواره به طلا فروشی رفته بوده که متوجه شده گوشواره‌ها بدلی است.

رییس پلیس گیلان با بیان اینکه این موضوع شک ماموران به داماد خانواده به هویت «حسین» را برانگیخت، به ایسنا گفت: پیش از این نیز حسین که دارای اعتیاد به مواد مخدر از نوع شیشه است، به پلیس احضار شده بود، اما دلایل و شواهد کافی برای اثبات مجرمیت وی وجود نداشت که پس از کسب این اطلاعات ماموران بار دیگر در دوم بهمن ماه سال‌جاری بازجویی از وی را آغاز کردند که در این هنگام وی پس از رویارویی با ادله و شواهد موجود به بزه انتسابی و قتل مادربزرگ و عمه همسرش معترف شد.

قائدرحمتی با اشاره به اعترافات متهم به قتل اظهار کرد: متهم که به مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد شدیدی دارد به منزل مادربزرگ همسرش رفت و آمد داشته و پس از اینکه متوجه شده وی دارای یک جفت گوشواره و انگشتری از جنس طلا است، نقشه قتل را در ذهن خود طراحی کرد.

رییس پلیس گیلان افزود: متهم که با هدف تهیه پول برای صرف هزینه اعتیاد دست به این کار زده در روز حادثه به منزل مادربزرگ همسرش رفته و شربت حاوی مواد خواب آور را به پیرزن 75 ساله و دختر 35 ساله‌اش خورانده است.

به گفته وی، پس از بیهوش شدن مقتولان، متهم اقدام به خفه کردن آنان کرده و پس از جدا کردن گوشواره و انگشتر آنان، مبلغ 4000 تومان را نیز از منزل این افراد سرقت کرده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: متهم برای اینکه ردی از خود در صحنه جنایت باقی نگذارد با بالا کشیدن فتیله چراغ آترا قصد داشته مرگ این افراد را بر اثر خفگی ناشی از دود یا آتش سوزی اعلام کند.

وی با بیان اینکه متهم پس از این کار از محل متواری شده بود، گفت: در همان زمان اگرچه این اقدام متهم سبب انحراف اذهان از واقعیت ماجرا شد، اما پس از آنکه پزشکی قانونی علت مرگ این دو زن را خفه شدگی عمدی اعلام کرد، تحقیقات محسوس و نامحسوس ماموران به روی بستگان این افراد آغاز شد.

قائدرحمتی به ایسنا، گفت: متهم پس از به قتل رساندن این دو زن قصد فروش انگشتر و گوشواره‌های سرقتی را داشته که متوجه شده این جواهرات بدلی هستند و همین موضوع سبب شد که ماموران بیش از پیش به وی شک کنند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد، گفت: پس از آن وی به اتهام قتل عمد به زندان منتقل شد.

قائدرحمتی با اشاره به اعتیاد شدید متهم به مخدر صنعتی از نوع شیشه تصریح کرد: اعتیاد هیچگاه پایان خوشی نداشته و همواره افراد معتاد برای خود یا خانواده‌شان حوادث تلخی را رقم زده‌اند.
 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:13 | |







تـــــــــرول (1) ، تو مخـــی های خنـــــده دار !

تـــــــــرول (10) ، تو مخـــی های خنـــــده دار !
 

http://up11.persianfun.info/img/91/11/Troll-10/227690_496153873760790_584557180_n.jpg

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:8 | |







عکسهایی ازکودکی برخی ازهنرمندان !

عکسهایی ازکودکی برخی ازهنرمندان !


به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:4 | |







ست های لباس زمستانی شیک (2013) !

ست های لباس زمستانی شیک (2013) !


به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

 

 


به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:2 | |







شــــــما یادتـــــــون نـــــمیاد ! - نوستالژی های زمان ما !

شــــــما یادتـــــــون نـــــمیاد ! - نوستالژی های زمان ما !

http://up11.persianfun.info/img/91/11/shoma%20yadetoon%20nemiad/1.jpg

http://up11.persianfun.info/img/91/11/shoma%20yadetoon%20nemiad/2.jpg

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:56 | |







زنی که به عنوان زیباترین نویسنده انتخاب شد! + عکس

زنی که به عنوان زیباترین نویسنده انتخاب شد! + عکس

زنی که به عنوان زیباترین نویسنده انتخاب شد! + عکس
تینا فی متولد۱۸مه ۱۹۷۰در فیلادلفیا می باشد و بازیگر فیلمهای کمدی و نویسنده مشهور آمریکایی است...

تینا فی متولد۱۸مه ۱۹۷۰در فیلادلفیا می باشد و بازیگر فیلمهای کمدی و نویسنده مشهور آمریکایی است.
وی بیش از هر چیز بخاطر ایفای نقش در برنامه هفتگی ساتردی نایت لایو از شبکه ان بی سی مشهور است.
وی دانش آموخته دانشگاه ویرجینیا است و یک بار به عنوان زیباترین نویسنده نیز انتخاب شده است.

http://avaline.ir/media/k2/galleries/4895/tina-fey-y-pants.jpg

http://avaline.ir/media/k2/galleries/4895/tina-fey-emmy.jpg

http://avaline.ir/media/k2/galleries/4895/tina-fey-baby-mama.jpg

 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:54 | |







آخرین قیمت خودرو/ جدول

آخرین قیمت خودرو/ جدول

قیمت خودرو
آخرین قیمت های خودرو
 
 
 



 

 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:53 | |







هسته این میوه ضد سرطان است .

هسته این میوه ضد سرطان است

انگور
عصاره هسته انگور در درمان سرطان کولورکتال (بخش انتهایی روده بزرگ) نقش موثری ایفا می کند.
 
این اثر مثبت حتی در موارد تهاجمی بیماری نیز مشاهده می شود.

بر اساس مطالعه ای که در مرکز سرطان دانشگاه کلرادو انجام شد، مشخص گردید که عصاره هسته انگور رشد و بقای سلول های سرطانی را در سرطان کولورکتال مهار می کند. نتایج این مطالعه در نشریه سرطان به چاپ رسیده است.

محققان معتقدند که ترکیبات فعال موجود در عصاره هسته انگور بسیاری از انواع سلول های سرطانی را به صورت انتخابی هدف قرار می دهد. مطالعه اخیر نشان داد که بسیاری از جهش های ژنتیکی که منجر به گسترده شدن (متاستاز) سلول های سرطانی کولورکتال و مقاومت آنها در برابر درمان های رایج می شوند، این سلول ها را به طور خاص نسبت به عصاره هسته انگور حساس می سازد.

این یافته از آن جهت حائز اهمیت است که شیوع سرطان کولورکتال (به دلیل رژیم های غذایی پرچرب و شیوه زندگی بی تحرک) به سرعت رو به افزایش است و غربالگری این بیماری نیز در حد بسیار پایین انجام می شود، به این معنی که در 60 درصد موارد، بیماری در مراحل پیشرفته آن تشخیص داده می شود.

دست یافتن به روشی که سلول های سرطانی کولورکتال پیشرفته را به طور انتخابی مورد هدف قرار دهد، از لحاظ بالینی بسیار ارزشمند است.

برای انجام این مطالعه، سرطان کولورکتال در مراحل مختلف مورد بررسی قرار گرفت. مکانیسم احتمالی عصاره هسته انگور در برابر این نوع سرطان نیز مشخص شد. عصاره هسته انگور استرس اکسیداتیو را در سلول های سرطانی کولورکتال القا و تحریک می کند و این امر موجب مرگ برنامه ریزی شده (آپوپتوز) این سلول ها می گردد و درنهایت سلول های سرطانی از بین می روند.

سرطان کولورکتال می تواند به دلیل بیش از 11000 جهش ژنتیکی مختلف ایجاد شود.(جهش ژنتیکی تغییری است که در DNA سلول ایجاد می شود). روش شیمی درمانی تنها جهش های سلولی خاصی را مورد هدف قرار می دهد، بنابراین بسیاری از انواع سرطان کولورکتال نسبت به شیمی درمانی مقاومند.

نکته جالب این است که بسیاری از ترکیبات فعال موجود در عصاره هسته انگور قادرند جهش های ژنتیکی مختلف را شناسایی کرده و مورد هدف قرار دهند. در حقیقت با افزایش جهش ها، قابلیت عصاره هسته انگور نیز برای مقابله با سلول های سرطانی افزایش می یابد.
 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:52 | |







یکی از بدترین عوارض استرس را بشناسید

یکی از بدترین عوارض استرس را بشناسید

استرس
استرس مزمن، حافظه را دچار آسیب می کند.
 
کسانی که استرس مزمن و مداوم را تجربه کرده اند، می دانند که استرس می تواند عواطف، احساسات و توانایی تفکر را تحت تاثیر قرار دهد.

تحقیقی که اخیرا در دانشکده پزشکی نیویورک انجام شد، مکانیسم عصبی ارتباط بین استرس مداوم و تضعیف حافظه را مشخص نمود. نتایج این مطالعه در نشریه نورون به چاپ رسیده است. (نورون معادل سلول عصبی است)

این بررسی همچنین نشان داد که استرس می تواند یک عامل محرک در بروز بسیاری از بیماری های روانی باشد.

هورمون های استرس، بخش قشر پیشانی در مغز را تحت تاثیر قرار می دهند. این بخش از مغز عملکردهایی مانند حافظه و تصمیم گیری را کنترل می کند.

مطالعات قبلی نشان داده بودند که استرس مزمن به رفتارهای مرتبط با قشر پیشانی مانند انعطاف پذیری روانی و توجه فرد آسیب می رساند.

برای انجام تحقیق اخیر، اثر منفی استرس تکرار شونده بر گیرنده های گلوتامات مورد بررسی قرار گرفت. سیستم انتقال پیام گلوتامات، نقش حیاتی در عملکرد قشر پیشانی دارد. نتایج نشان داد که در پاسخ به استرس مزمن، گیرنده های گلوتامات به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابند و در نتیجه فرآیندهای شناختی و ادراکی مربوط به قشر پیشانی با اختلال روبرو می شود.

محققان معتقدند که مکانیسم مولکولی که موجب ارتباط استرس با کاهش گیرنده های گلوتامات می شود باید مشخص گردد، زیرا با مهار و توقف این مکانیسم می توان از کاهش گیرنده های گلوتامات و در نتیجه اختلال در حافظه جلوگیری نمود.

یافته مهم این پژوهش این بود که استرس مداوم و طولانی مدت موجب کاهش گیرنده های گلوتامات و اختلال در عملکرد طبیعی قشر پیشانی می شود. در نتیجه حافظه و قدرت تصمیم گیری فرد به میزان زیادی کاهش می یابند.

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:50 | |







زمین 4متری، یک و نیم میلیارد قیمت خورد!

زمین 4متری، یک و نیم میلیارد قیمت خورد
 
زمینی به مساحت ۴ متر در تهران یک و نیم میلیارد قیمت گذاری شده است. شاید در نگاه اول فکر شما به سمت زمین‌های شمال شهر تهران یعنی فرشته، فرمانیه، شهرک غرب و... منحرف شود اما ...

به گزارش شبکه ایران که در ادامه گزارش خود می‌نویسد: اما این بار قطعه زمینی دو در دو در شهرری رکورددار کمترین مساحت با بیشترین قیمت شده است. پیگیری‌ها حکایت از خرید و فروش چنین زمین‌هایی در شهرری دارد تاجایی که خبرهای غیررسمی از بنگاه‌های معاملاتی نیز آن را تایید می‌کند. بنگاه معاملاتی مردگان نام بنگاه و این زمین‌های دو در دو جایی نیست جز آرامگاه ابدی هر انسان یعنی قبر!

با گشتی در اینترنت و تماس تلفنی با آرامستان‌های تهران و اماکن متبرکه‌ای که پذیرای میهمانان ابدی هستند دریافتیم که گویا گرانی خانه‌های دنیا در تهران به خانه‌های آخرت هم کشیده شده است و قیمت خانه‌های آخرت تهران در رقابتی تنگاتنگ با خانه‌های دنیا به سر می‌برند و در بسیاری از مواقع از آن پیشی می‌گیرند.

حتی مشخصاتی که یک خانه آخرتی را متمایز از دیگری می‌کند، نیز چیزی شبیه خانه‌های دنیاست. دوری و نزدیکی به خیابان، امکانات دسترسی، سهولت در رفت و آمد، مکان‌های اصیل‌نشین، تعداد طبقات، مناسب بودن فضای سبز، داشتن منظره مناسب و ... عواملی است که می‌تواند قیمت‌ها را میلیونی جا به جا کند. این عوامل در مورد اماکن متبرکه نیز قابل تعمیم است آنچنان که به نسبت نزدیکی محل تدفین به امامزاده قیمت‌ها چند صد میلیونی تغییر می‌کند.

طبق آمار و ارقام بدست آمده، خرید و فروش قبر در تهران از یک میلیون تومان در بهشت علی که با نام بهشت زهرای جدید در میان مردم شناخته می‌شود، شروع و به قیمت‌های چندصد میلیونی و میلیاردی در امامزادگان ختم می‌شود. قبور بهشت زهرای قدیم بسته به اینکه در کدام قطعه واقع شده است، تعداد طبقات، نزدیکی به مترو و نبش خیابان بودن از پنج شش میلیون تا ۷۰ میلیون متغیر است. آمارهای رسمی نیز نشان می‌دهد، قیمت قبر در بهشت ‌زهرا بسته به نوع قبر و قطعه آن متفاوت است، و بهشت‌ زهرا هم درست مثل خود تهران، خانه‌ها و محله‌های شمال شهری و جنوب شهری دارد.

به طور مثال قبوری که در قطعات قدیمی ۷۰، ۷۳ ، ۷۶ که نزدیک مترو هستند از ۴۰ تا ۷۰ میلیون قیمت‌گذاری می‌شوند.

این قیمت‌ها در حالی است که یکی از افراد فروشنده که آگهی فروش قبر سنددار خود در قطعه ۷۳ را در اینترنت گذاشته است درپاسخ به خبرنگار شبکه ایران در خصوص چرایی قیمت بالای قبور قطعات قدیمی گفت: خود بهشت زهرا هم قبور قطعات قدیمی را با همین قیمت‌ها می‌فروشد اما اگر من بخواهم قبری که قبلا خریده ام را به خود بهشت زهرا بفروشم با قیمت پایین شش هفت میلیون خریداری می‌کند در حالی که پس از خرید قبر از فروشنده همان قبر را با قیمت‌های ۵۰ تا ۶۰ میلیونی به دیگری می‌فروشد.

وی ادامه داد: خب همین‌ها باعث دلال بازی قبور می‌شود. و یکدفعه می‌بینیم قیمت یک قبر ۲ متری با یک آپارتمان ۵۰ متری در تهران برابری می‌کند. به هر روی بنگاه معاملات ملکی خرید و فروش قبر به چنان تجارت پرسودی تبدیل شده است که خیلی از قبر‌ها در قطعات مختلف بهشت‌ زهرا خالی نگه داشته شده‌اند تا مشتری‌های رو به مرگ پولدار ساکن آنجا شوند. این در حالی است که قیمت‌های چند ده میلیونی قبور بهشت زهرا تا وقتی گران و خارج از عرف به نظر می‌رسد که از قیمت‌های اماکن متبرکه خبر نداریم چرا که قیمت قبر در این اماکن چندصد میلیونی است.

با صرفنظر از برخی دلایل همچون نزدیکی محل زندگی به آرامگاه و اصطلاحا تدفین در محله خودمان، تمایل مسلمانان شیعه برای دفن اموات در اماکن متبرکه و در جوار امامان و امامزادگان، عمده دلیل درخواست‌ها برای خاکسپاری در این اماکن است. اما آرام گرفتن در جوار امامان و امامزادگان سختی‌هایی دارد و هزینه‌هایی! لذا اگر محب اهل بیت و ذریه پیامبر هستید، اگر می‌خواهید در کنار یکی از مقربین حرم امن الهی آرام بگیرید، اما پول ندارید فکر خرید قبر در اماکن متبرکه را از سر به در کنید. چراکه کمترین مبلغی که شما برای دفن در امامزاده باید بپردازید چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است. البته این قیمت مربوط به سال ۹۱ می‌باشد. و با توجه به اینکه این قبور به روز فروخته می‌شود و پیش فروشی در کار نیست مسلما سال به سال مبلغی به این قیمت افزوده می‌شود.

گفتنی است در برخی از این اماکن، دیگر اجازه دفن اموات داده نمی‌شود و عواید حاصله از فروش قبور به حساب اداره حج و اوقاف واریز می‌شود و قسمتی از آن صرف بازسای و عملیات عمرانی امامزادگان می‌شود.

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:46 | |







قیمت جدید بنزین در سال 92

 
 
 
 
 
 
 
خبرگزاری مهر: همزمان با عزم جزم دولت برای افزایش قیمت بنزین و گازووئیل با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌‍‌ها، پیش بینی می‌شود از اواسط سال 1392 با حذف قطعی کارمزد، بنزین به صورت حق‌العملی در جایگاه‌ها عرضه شود که در این صورت هزینه هر نوبت سوخت‌گیری 120 تا 500 تومان افزایش می‌یابد.

در حال حاضر به طور متوسط سالانه 300 تا 500 میلیارد تومان کارمزد بابت حمل، توزیع و عرضه بنزین معمولی و بنزین سوپر در سطح جایگاه‌های سوخت کشور به عنوان یارانه بنزین و گازوئیل توسط دولت پرداخت می‌شود.

به عبارت دیگر شرکت های حمل کننده و جایگاه های عرضه سوخت با دریافت این کارمزد چندین میلیارد تومانی مجبورند علاوه بر کسب سود، هزینه های تعمیر، نگهداری، راهبری و حقوق کارکنان و پرسنل خود را هم پرداخت کنند.

با این وجود در چند سال گذشته پرداخت این یارانه نه تنها منجر به افزایش حاشیه سود جایگاه داران سوخت نشده و با کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت جایگاه های بنزین و گازوئیل در کلانشهرها همراه شده است که هزینه های دولت را هم افزایش داده است.

بر این اساس با توافق چهار جانبه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفت، سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دولت، قرار شده است که کارمزد فروش بنزین و گازوئیل از سال 1392 حذف شود.

جزئیات حذف کارمزد و فروش حق‌العملی بنزین

یک مقام مسئول در وزارت نفت با تائید حذف احتمالی کارمزد فروش بنزین و گازوئیل از سال اینده، گفت: تمامی دستگاه های مرتبط با این پیشنهاد موافقت کرده اند و قرار است این طرح در قالب لایحه احکام بودجه سال 1392 توسط دولت برای تصویب و ابلاغ نهائی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

وی با یادآوری اینکه حذف کارمزد و پرداخت حق العمل منجر به افزایش سطح خدمات رسانی، بالارفتن حاشیه سود جایگاه داران و استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ساخت و توسعه مجاری عرضه سوخت خواهد شد، تصریح کرد: با اجرای این طرح در صورت موافقت مجلس، هزینه بسیار ناچیزی باید توسط مصرف کنندگان بنزین پرداخت شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر فرمول حق العمل فروش بنزین و گازوئیل نهائی نشده است، بیان کرد: بر اساس پیشنهادهای اولیه مقرر شده است که مصرف کنندگان یک تا 2 درصد قیمت فرآورده را به عنوان حق العمل به جایگاه داران سوخت همزمان با پرداخت هزینه خرید بنزین و گازوئیل پرداخت کنند.

به گفته وی در صورتی که یک خودرو 30 لیتر بنزین 400 تومانی در جایگاهی خریداری کند باید حدود 120 تومان به عنوان حق العمل به جایگاه دار پرداخت کند که به تبع با افزایش حجم باک و یا خرید بنزین آزاد این نرخ به 500 تومان هم قابل افزایش است.

این مقام مسئول نفتی با یادآوری اینکه سال آینده در صورت تائید نهایی دولت و مجلس فاز اول فروش حق العمل کاری بنزین و گازوئیل اجرائی خواهد شد, تبیین کرد: همزمان با اجرای طرح تدریجی آزادسازی قیمت سوخت هم فازهای بعدی خرید حق العمال کاری فرآورده های نفتی کلید خواهد خورد.

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات کارشناسی شده نسبت به اجرای این طرح جدید در سطح کمیته های مختلف اقتصادی دولت، وزارت نفت و سازمان هدفمندی یارانه ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: قطعا اجرای این پروژه منجر به افزایش تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه های جدید سوخت به ویژه در کلانشهرهای کشور خواهد شد.

استقبال جایگاه‌داران سوخت از طرح جدید دولت

ناصر رئیسی فرد هم با تاکید بر اینکه عرضه بنزین تک نرخی بسیاری از ناهنجاری‌ها در جایگاههای سوخت را از بین می برد، گفت: قطعا عرضه بنزین تک نرخی منجر به کاهش فساد و بسیاری از تخلفات در سطح جایگاههای سوخت می شود.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور با اعلام اینکه گران شدن بنزین در بلندمدت منجر به کاهش فروش و حاشیه سود جایگاههای سوخت خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس دولت به منظور حفظ حاشیه سود و توجیه اقتصادی فعالیت جایگاه ها باید طرح پرداخت حق العمل کاری را اجرایی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه گران شدن بنزین قطعا منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود، اظهار داشت: کاهش انحراف و قاچاق بنزین هم یکی از ویژگی ها و دستاوردهای اقتصادی عرضه بنزین تک نرخی است.
 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:44 | |







دختــــران شایستـــــه جـــــهانی سال 2012 !

دختــــران شایستـــــه جـــــهانی سال 2012 !

http://up09.persianfun.info/img/91/9/the-contestants-of-miss-universe-2012/miss_universe_01.jpg

برای دیدن بقیه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:32 | |







اوج گیری گربه بازی توسط دخترهای ایرانی؛ گربه ها از پسرها باوفاترند!!

اوج گیری گربه بازی توسط دخترهای ایرانی؛ گربه ها از پسرها باوفاترند!!

رشد شدید گربه بازی در ایران به خصوص در میان دخترها، باعث افزایش شدید قیمت گربه شد، تا جایی که بر روی برخی گربه ها تا دو میلیون تومان قیمت گذاری می شود؛ هرچند هنوز با قیمت هایی کمتر از این توافق می شود. با این حال این پرسش مطرح است که چه مسائلی باعث فراگیری شدید نگهداری گربه سانان و کمرنگ تر شدن نگهداری سگ سانان میان طبقه ای مرفه از ایرانیان شده و باعث شد دامپزشکان حیوانات در ایران مجبور باشند مطالعات بیشتری بر روی گربه ها داشته باشند؟!

با کنار گذاشتن بحث ژست های معمول نگهداری از حیوانات که دیگر چندان خریداری در ایران ندارد، داشتن یک موجود که وابستگی و توجهات روحی صاحب حیوانات را برآورده سازد و عملاً نقش یک دوست را برعهده داشته باشد، مهم ترین دلیلی است که در ایران برای نگهداری حیوانات همچون اکثر کشورهای دنیا ذکر می شود.

شاید با گسترش نگهداری از سگ، عملاً موضوع اول که همان ژست گرفتن یا به قول مشهور کلاس گذاشتن است، به حاشیه رفته و برای این مسئله نیز می بایست سراغ گربه سانان گران قیمت و کم یاب را گرفت و بدین سان برخی از آنهایی که برای نگهداری سگ مشکلی نداشته اند، به نگهداری بچه شیر روی آورده اند که با مجوز برخی نهادها یا حتی بدون مجوز می توان نگهداری اش کرد.

در مقابل اما گروه دیگری که سگ را به عنوان همدم نگهداری می کردند، گرایششان به گربه به شدت افزایش یافته و این مسئله طبیعتاً به ژست گرفتن و از مد افتادن سگ بازی ارتباطی ندارد و به مسائل دیگری مربوط می شود. این اتفاق که بیشتر در میان قشر خاصی از دختران ایرانی و به ویژه تهرانی قابل مشاهده است، علاوه بر رویکردها و شرایط اجتماعی که نسبت به نگهداری سگ وجود دارد، به دشواری نگهداری و حمل سگ سانان در ایران نیز مربوط می شود که باعث شد ترجیحشان، جایگزینی حیوانی با دردسر کمتر باشد که بتوان در دوره بسیار طولانی تر نگهداری اش کرد و هزینه به مراتب کمتری نسبت به سگ بازی را به صاحبش تحمیل نماید.

به هر تقدیر، نجس بودن سگ همچنان یک چالش جدی برای دارندگان سگ است و آنها حتی در میان دوستانشان نیز با این مسئله مواجه هستند که برخی بر روی نجس بودن سگ تاکید دارند، مشکلی که برای گربه وجود ندارد. واق واق سگ در آپارتمان و همچنین هزینه ها و دردسرهایی که یک توله سگ پس از بزرگتر شدن به وجود می آورد،در کنار قانون مصوب مجلس مبنی بر ممنوعیت عبور حیوانات و به طور خاص سگ در معابر، می تواند دشوار شدن نگهداری از سگ ها در ایران را بیشتر نشان دهد که برای اشخاص فاقد خانه شخصی، نگهداری سگ ها را تقریباً غیرممکن می سازد.

عدم رشد سایز گربه های خانگی از یک سقف مشخص و طبیعتاً عدم رشد میزان غذای مصرفی گربه از یک حد مشخص و همچنین توجه به این مسئله که گربه برخلاف بسیاری از سگ های تربیت شده، هر نوع شیر خام و آشغال گوشتی نیز می خورد نیز به گرایش شدید دختران ایرانی به گربه نقش اساسی داشته است.

در کنار اینها گربه صدای واق واق سگ های پاکوتاه را ندارد، احتمال گاز گرفتنش بسیار کمتر از سگ هاست و مهمتر از همه اینها، حملش بسیار راحت است و بسیاری از دخترها، در کوله پشتی هایشان گربه هایشان را حمل می کنند و حتی برخی در محیط دانشگاهی نیز این موجودات را از خود جدا نمی کنند!

ملوس بودن گربه و نگاه متفاوتی که نسبت به گربه خانگی وجود دارد، باعث شده با دست گرفتن این حیوان که برخلاف صفت مشهورش باوفاست، در کافی شاپ ها و محیط های اینچنینی، گاردی از سوی صاحبان چنین مجموعه هایی گرفته نشود و البته اگر یک دختر در معابر عمومی با گشت جمع آوری حیوانات مواجه شود، خیلی راحت می تواند این حیوان را به کوله پشتی اش منتقل کند و مشکل را برطرف سازد!

این انگیزه ها باعث شده گربه بازی به اوج خود برسد و قیمت گربه در بازار حیوانات خانگی ایران افزایش چشمگیری داشته باشد. با این رویکرد، بهترین گربه های سفید که بیشترین مشتری را دارند و پیش از این حداکثر با قیمت 400 تا 500 هزار تومان قیمت گذاری شده و در همین حدود معامله می شد، به سقف قیمت گذاری دو میلیون تومان رسیده که تا یک میلیون و چهارصدهزار تومان فروش قطعی گزارش شده است و جالب اینکه برخلاف تصور، گربه ایرانی که یکی از بهترین و خوش فرم ترین نژادهای گربه های دنیا است، کمترین مشتری را دارد. همین مسئله باعث شد دامپزشکان و کلینیک های حیوانات در تهران نیز، مطالعات بیشتری بر روی گربه سانان داشته باشند و برخی وسایلی که پیش از این برای سگ ها فروش بیشتری داشت، از این پس برای گربه ها وارد نمایند.

دختری که صاحب گربه ای هفتصد هزارتومانی است، در گفت و گو با خبرنگار «بازتاب»، هزینه نگهداری یک گربه را مشروط به اینکه دچار بیماری پرهزینه ای نشود، سالیانه حدود 900 هزار تومان و این هزینه را برای نگهداری یک بچه گربه در طول یک سال، حدود 600 هزار تومان ذکر کرد که طبیعتاً این هزینه نسبت به هزینه نگهداری سگ ها که باید دوره به دوره برایشان واکسن های متعددی تزریق کرد و به بیماریهای عجیبی نیز دشوار می شوند بسیار پایین است، هرچند برای گروهی از مردم ایران، 600 تا 900 هزار تومان هزینه برای شیر دادن فرزندانشان نیز در طول سال صرف نمی شود!

این دختر گربه باز، فراگیری بیش از اکنون نگهداری حیوانات را نیز پیش بینی کرد و یادآور شد، خودش تحت تاثیر ملوس و بامزه بودن گربه یکی از دوستانش، اقدام به خرید و نگهداری گربه، به جای سگش که بزرگ شده و نگهداری اش دشوار شده بود، کرده و برخی دوستانش نیز پس از مشاهده گربه اش، ترغیب به نگهداری گربه شده اند. وی در عین حال تاکید داشت که نگهداری گربه به اندازه دختران در میان پسران فراگیر نخواهد شد و سگ همچنان مشتری های خاص خود را خواهد داشت و به همین دلیل با وجود افزایش مشتری های گربه ها، قیمت سگ های شناسنامه دار کاهش نیافته است.

از اینها گذشته این دختر از نگهداری گربه ابراز رضایت می کرد و عنوان می کرد: «از پسرها باوفاتر هستند!» در واقع به نظر می رسد با افزایش سن ازدواج، کاهش صمیمیت ها درون خانواده و اقوام و همچنین بی ثبات شدن دوستی های دختر و پسری که «بازتاب» به زودی در گزارش به آنها از نگاهی متفاوت خواهد پرداخت، همدم حیوانی جای خود را بیش از گذشته در زندگی ایرانی ها باز می کند و این یعنی نقدهایی که بر زندگی فردی در کشورهای غربی و سرد شدن روابط مطرح می شد، اکنون در حال وقوع در ایران است؛ اتفاقی که میان این همه مشکل ریز و درشت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی، تا فراگیری وسیع به چشم نمی آید.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 21:19 | |







یک توضیح کلی درباره شایعه نابودی دنیا؟ (اگه این مطلبو نخوندی دیگه خودت میدونی....)

یک توضیح کلی درباره شایعه نابودی دنیا
آیا شب یلدای امسال پایان دنیاست؟

پایگاه اطلاع‌رسانی ناسا در واکنش به شایعات مطرح شده مبنی بر به پایان رسیدن دنیا در روز 21

دسامبر (اول دی ماه)، به سوالات مربوط به این شایعه پاسخ داده است.

مطلب زیر ازپایگاه اطلاع رسانی ناسا برداشت شده و در آن به سوالات مطرح در این مورد پاسخ داده

شده است:

....................................................................

سوال) آیا در سال 2012 خطری زمین را تهدید می‌کند؟ بسیاری می‌گویند که جهان در دسامبر 2012 به پایان می‌رسد.

ناسا) جهان در سال 2012 به پایان نمی‌رسد. سیاره ما بیش از 4 میلیارد سال به خوبی عمر کرده و دانشمندان معتبر دنیا هم می‌گویند در سال 2012 هیچ خطری زمین را تهدید نمی‌کند.

سوال) ریشه این پیش‌گویی که زمین در سال 2012 به پایان می‌رسد، از کجا آمده؟

ناسا) این داستان اولین بار با این ادعا آغاز شد که سیاره‌ای به نام «نیبیرو» که سومری‌ها آن را

کشف کرده‌اند، در حال حرکت به سوی زمین است. ابتدا گفته می‌شد که این فاجعه در ماه می

2003 رخ می‌دهد و زمانی که این تاریخ گذشت و هیچ اتفاقی نیفتاد، زمان موعد به دسامبر 2012

تغییر کرد و به تقویم باستانی «مایا» ها که تحول بزرگ در سال زمستان 2012 را پیش‌بینی کرده بود،

ربط داده شد. به همین دلیل هم تاریخ 20 دسامبر به عنوان روز موعد پیش‌بینی شد.


سوال) آیا تقویم مایاها در دسامبر 2012 به پایان می‌رسد؟

ناسا) دقیقا همانطور که تقویم‌هایی که در خانه دارید پس از 31 دسامبر به پایان نمی‌رسد، تقویم

مایا هم پس از 21 دسامبر 2012 تمام نمی‌شود. این تاریخ پایان یک دوره بزرگ تویق مایا است و پس

از آن همانطور که تقویم شما با اول ژانویه ادامه می‌یابد، این تقویم هم با آغاز یک دوره بزرگ دیگر ادامه می‌یابد.

 

سوال) آیا ناسا وقوع تاریکی سرتاسری زمین در تاریخ 23 دسامبر تا 25 دسامبر را پیش‌بینی می‌کند؟

ناسا) قطعا نه. نه ناسا و نه هیچ سازمان علمی دیگری چنین پیش‌بینی نکرده است. گزارش‌های

غلطی که در این مورد منتشر شده، ادعا کرده‌اند که چیزی نظیر بروز «به خط شدن گیتی» موجب

حاکم شدن این تاریکی می‌شود. اصلا چنین ترازی وجود ندارد (سوال بعد را ببینید). این شایعات

برگرفته از یک پیام آماده‌سازی است که «چارلز بولدن» مسئول ناسا منتشر کرده. این پیام بخشی از

یک برنامه دولتی است که با هدف بالا بردن آمادگی مردم انجام گرفته، اما هیچ‌گاه در آن صحبتی از بروز تاریکی نشده است.


سوال) آیا این امکان وجود دارد که کرات به نحوی در یک راستا قرار گیرند که بر زمین تأثیر بگذارند؟

ناسا) حداقل تا چند دهه آینده چنین همراستایی رخ نمی‌دهد و حتی اگر هم چنین پدیده‌ای اتفاق

افتد، تأثیر آن بز رمین بسیار ناچیز است. به عنوان نمونه، در سال 1962 چنین هم ترازی رخ داد، و دو

مورد دیگر هم در سال‌های 1982 و 2000 اتفاق افتاد. در هر دسامبر هم زمین و خورشید با مرکز

کهکشان راه شیری هم تراز می‌شوند، اما این یک رخداد سالانه است که هی تبعاتی هم ندارد.

 

سوال) آیا اصلا سیاره‌ یا کره کوتوله قهوه‌ای رنگ به نام «نیبیرو»، «کره ایکس» و یا «اریس» وجود

دارد که در حال نزدیک شدن به زمین باشد و سیاره ما را در معرض تخریب گسترده قرار دهد؟

ناسا) نیبیرو یا داستان‌های دیگری که در مورد سیارات نزدیک‌شونده به زمین مطرح می‌شود،

همگی شوخی‌های اینترنتی هستند. این ادعاها هیچ ریشه‌ای در واقعیت ندارند. اگر واقعا نیبیرو یا

سیاره ایکسی وجود داشت که در حال حرکت به سمت زمین بود و قرار بود در سال 2012 به زمین

برخورد کند، اخترشناسان حداقل از ده سال قبل آن را شناسایی و ردیابی می‌کردند و این سیاره باید

اکنون با چشم غیرمسلح قابل رویت می‌شد. واضح است که چنین چیزی وجود ندارد. البته «اریس»

واقعی است، اما آن هم سیاره‌ای کوتوله شبیه به «پلوتون» است که همواره در بیرون از منظومه

شمسی باقی می‌ماند. نزدیک‌ترین فاصله‌ای که این سیاره می‌تواند با زمین داشته باشد، 4 میلیارد مایل است.

 

سوال) آیا در سال 2012 زمین مورد اصابت یک شهاب سنگ قرار می‌گیرد؟

ناسا) زمین همواره در معرض تأثیرات ستاره‌های دنباله‌دار و شهاب‌سنگ‌ها قرار دارد، اما اصابت‌های

بزرگ بسیار نادر است. آخرین برخود بزرگ یک شهاب‌سنگ با زمین به 65 میلیون سال قبل

بازمی‌گردد که موجب انقراض دایناسورها شد. امروزه اخترشناسان ناسا بررسی‌های موسوم به

«بررسی ایمنی فضایی» انجام می‌دهند تا اجرام بزرگ نزدیک به زمین را مدت‌ها پیش از برخورد

شناسایی کنند. ما پیش از این مشخص کرده‌این که هیچ شهاب سنگ بزرگی مانند آنچه که

دایناسورها را منقرض کرد، زمین را تهدید نمی‌کند.


 

سوال) موضع دانشمندان در قبال ادعای به پایان رسیدن دنیا در سال 2012 چیست؟

ناسا) ریشه علمی ادعای بروز فاجعه و تغییرات شدید در سال 2012 کجاست؟ مدارک آن کجاست؟

هیچ مدرکی وجود ندارد و همه این‌ها تخیلاتی هستند که در کتاب‌ها، فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های

مستند و یا حتی در اینترنت ساخته شده‌اند، ما نمی‌توانیم این حقیقت را تغییر دهیم. هیچ مدرک

معتبری که ادعای رخ دادن پدیده‌های غیرعادی در دسامبر 2012 را تائید کند، وجود ندارد.

 


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:23 | |







شبـاهت ازدواج کـردن و سربـازی رفتـن (طنز)

شبـاهت ازدواج کـردن و سربـازی رفتـن (طنز)

شبـاهت ازدواج کـردن و سربـازی رفتـن

آقایان، آقا پسرها، مردان مجرد و متاهل، افراد ذکور جامعه ...

آیا تاکنون با خود اندیشیده اید که به چه دلیل خدمت مقدس سربازی اجباریست ؟

چرا از قدیم و ندیم گفته اند که تا خدمت نروی مرد نمی شوی ؟!

چرا اکثر مردان موفق، عامل اصلی این موفقیتشان را از سالهای خدمت سربازی می دانند ؟!

چرا درصدی از خانواده های دختردار حاضر نیستند به پسری که هنوز خدمت نرفته دختر بدهند ؟!

و چرا اکثر پسرهایی که قبل از سربازی رفتن زن می گیرند در آینده با مشکلاتی مواجه می شوند؟!

هدف از طرح این سوالات، آماده کردن ذهن شما خوانندگان محترم جهت پی بردن به عمق فاجعه میباشد !


پاسخ تمام سوالات فوق در یک جمله خلاصه می شود و آن این است که (خدمت سربازی یک دوران آموزشی و تمرینی است جهت آشنایی هر چه بیشتر و بهتر آقایان مجرد با زندگی زناشویی !) بله، درست شنیدید. شباهت های انکار ناپذیر میان خدمت سربازی و زندگی زناشویی آنقدر زیاد است که از دیرباز، در اکثر کشور های دنیا خدمت سربازی اجباری را قرار دادند تا تمام افراد ذکور جامعه، قبل از افتادن به دام ازدواج (ببخشید ! منظورم قبل از متاهل شدن بود) برای فرضا 2 سال طعم زندگی مشترک را بچشند تا در سالهای آینده، زیاد احساس رنج و عذاب نکنند !

و اما شباهتهای میان خدمت سربازی و زندگی زناشویی برای آقایان :

چه در خدمت سربازی و چه در زندگی زناشویی، چه بخواهی و چه نخواهی کچل خواهی شد و یا بعبارت بهتر، کچلت خواهند کرد ! البته این کچلی در خدمت سربازی توسط ماشین اصلاح و در زندگی مشترک توسط عواملی چون : استرس شدید، سوء تغذیه، کندن بصورت لاخ لاخ توسط همسر، چپ شدن ماهیتابه روغن داغ روی سر و ... صورت می گیرد ! ناگفته نماند که این کچلی در آقایان به نسبت نوع مو، جنس ریشه مو، عوامل ارثی و ... متفاوت است ولی به هر حال به قول معروف : دیر و زود داره ولی بالاخره هممون کله پا می شیم !

شباهت بعدی در زمینه داشتن فرمانده و بعبارتی، فرمانبردار شدن است ! به محض ورود به پادگان

از دیگر شباهتها می توان به این نکته اشاره کرد که اکثر سربازی رفته ها و اکثر مردان متاهل متفق القول هستند که در این ایام، هر روز به اندازه یکسال برای آنها می گذرد و ثانیه ها حکم ساعت را پیدا می کنند که به احتمال زیاد دلیل آن، مواردی مشابه موارد فوق می باشد !

و در نهایت اینکه چند ماه پس از آنکه کارت پایان خدمت یا قباله ازدواج را دریافت کردید، صدای خواندن این شعر معروف در گوشتان خواهد پیچید که : (گول خوردی آی گول خوردی !)زیرا آن موقع است که تازه دوزاریتان جا می افتد که با این کارت و قباله نه کاری به آدم می دهند و نه وام ازدواج و نه خیلی از چیزهای دیگر که شما را به بهانه آنها در این راه وارد کرده بودند، پس متوجه خواهید شد که تنها مورد استفاده ای که برای شما خواهند داشت این است که می توانید از آنها برای امانت دادن به کلوپ جهت کرایه فیلم استفاده نمایید !

و یا منزل مسکونی مشترک (خانه بخت)، هر مردی یک فرمانبردار بی چون و چرا محسوب می شود که اگر طالب جان و سلامتی جسمی و روحیش می باشد، باید تمام فرامین فرمانده و یا همسر خود را بر روی تخم چشمانش بگذارد و هر گونه تخطی از دستورات فرمانده و همسر، پاسخی جز گلوله، حبس، اضافه خدمت (در خدمت سربازی) و افتادن توی سماور پر از آب جوش، هدف قرار گرفتن با ساتور، رفتن دست توی چرخ گوشت، پرت شدن از پنجره طبقه هفتم به بیرون، گشنگی و تشنگی کشیدن و ... (در زندگی زناشویی) نخواهد داشت !

شباهت سوم در این نکته اقتصادی خلاصه می شود که چه سرباز و چه مرد متاهل، میزان پولی که در آخر برج به دست او خواهد رسید، فقط به میزانیست که کفاف بر طرف کردن نیازهای اساسی او را بدهد و چیزی جهت پس انداز کردن و یا خرج کردن در زمینه هایی غیر از نیازهای اساسی نخواهد ماند و در این میان، سرباز و مرد متاهل، هر چقدر هم که جان بکنند و عرق بریزند، فرقی به حال فرمانده یا همسرش نخواهد کرد و باطبع تاثیری در جهت افزایش مستمری آنان نخواهد داشت، بعبارت بهتر، در هر دو جا یکی باید کار کنه تا اون یکی راحت باشه !

از دیگر شباهتهای موجود میان این دو قشر آسیب پذیر جامعه، شباهت در آرزو کردن است ! بدین معنا که هر پسری پس از ورود به پادگان و خانه بخت است که قدر زندگی در خانه پدری را می فهمد از اعماق وجودش و با تمام اعضا و جوارحش آرزو می کند که ای کاش هنوز هم در کنار پدر و مادرش بسر می برد و ایضا خودش را نیز لعنت خواهد کرد که چرا قدر آن روزهای شیرین را ندانسته است ! چرا که در پادگان و خانه مشترک دیگر کسی غذای مفت به او نمی دهد، لباسهایش را نمی شوید و اتو نمی زند، کسی نازش را نمی کشد و ... و فقط خود اوست که مسئول انجام تمام کارهای شخصی اش و نیز کارهای چند نفر دیگر می باشد !


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:11 | |







هر روز قهوه بنوشید !

هر روز قهوه بنوشید

قهوه
اگر قهوه دوست ندارید، این مطلب را بخوانید.
 
 
تحقیقات انجمن سرطان امریکا نشان می دهد که بین مصرف قهوه کافئین دار و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان دهان و گلو ارتباط معنی داری وجود دارد. محققان معتقدند خطر مرگ ناشی از این سرطان کشنده، در افرادی که بیش از 4 فنجان قهوه در روز می نوشند، یک دوم افرادی است که گاه گاهی قهوه می نوشند و یا اصلا از این نوشیدنی استفاده نمی کنند.

مطالعات اپیدمیولوژی قبلی نشان داده بودند که قهوه خطر ابتلا به سرطان های دهان و گلو را کاهش می دهد. در این مطالعات که از سال 1982 آغاز شده بود، ارتباط بین مصرف قهوه کافئین دار، قهوه بدون کافئین و همچنین چای، با سرطان های کشنده دهان و گلو مورد بررسی قرار گرفت.

از میان 968432 مرد و زن سالم، 868 مورد مرگ ناشی از سرطان دهان و گلو در طی مدت مطالعه گزارش شد. محققان دریافتند که مصرف بیش از 4 فنجان قهوه کافئین دار در روز، موجب 49 درصد کاهش در خطر مرگ ناشی از سرطان های دهان و گلو می شود.

قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان به شمار می رود و حاوی آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها و بسیاری از ترکیبات فعال است که از ابتلا و پیشرفت سرطان های مختلف پیشگیری می کند.

سرطان دهان و گلو جزو 10 سرطان شایع در جهان هستند. این تحقیق نشان داد که مصرف قهوه کافئین دار خطر ابتلا، گسترش و مرگ ناشی از سرطان های دهان و گلو را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:10 | |







می دانید اوبونتو چیست؟!

می دانید اوبونتو چیست؟!

 


یک پژوهشگرانسان شناس، در آفریقا، به تعدادی از بچه های بومی یک بازی را پیشنهاد کرد.
او سبدی از میوه را در نزدیکی یک درخت گذاشت و گفت هر کسی که زودتر به آن برسد آن میوه های خوشمزه را برنده می شود.
هنگامی که فرمان دویدن داده شد، آن بچه ها دستان هم را گرفتند و بایکدیگر دویده و در کنار درخت، خوشحال به دور آن سبد میوه نشستند. وقتی پژوهشگر علت این رفتار آن ها را پرسید وگفت درحالی که یک نفراز شما می توانست به تنهایی همه میوه ها را برنده شود،چرا از هم جلو نزدید؟ آنها گفتند ": اوبونتو"* ؛ به این معنا که: "چگونه یکی از ما می تونه خوشحال باشه، در حالی که دیگران ناراحت اند"؟
اوبونتو" در فرهنگ "ژوسا" یعنی : "من هستم، چون ما هستیم"


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:1 | |







مردی که اشتباهی بجای گوشی تلفن، اتو را به گوشش چسباند!!! +عکس

مردی که اشتباهی بجای گوشی تلفن، اتو را به گوشش چسباند!!! +_ عکس

 

حتما در انیمیشن های مختلف دیده اید که شخصیت ها به جای تلفن اتو را به صورتشان می چسبانند و شاید باورتان نشود این اتفاق در واقعیت نیز رخ داده است.
"توماسز پاکوسکی" 32 ساله از اهالی لهستان کسی است که به اشتباه اتو را به جای تلفن روی صورتش چسباند و باعث شد تا نیمی از صورتش دچار سوختگی نسبتا شدید شود.
او میگوید یک روز قبل از رفتن به محل کار به خاطر اینکه کمکی به همسرم کرده باشم تصمیم گرفتم به سراغ لباس ها بروم او را در اتو کردن کمک کنم. همه چیز خوب پیش رفت تا اینکه تلفن زنگ خورد.



او می گوید بعد از اینکه تلفن نگ خورد در حال خوابالودگی به نظر تلفن را برداشتم آن را به صورت چسباندم اما به اشتباه اتو را جواب داده بودم و این باعث شد بخشی از صورتم بسوزد.
پزشکان گفته اند سوختگی او خیلی جدی نیست اما در نوع خود بسیار شدید است ولی پس از چند هفته خوب خواهد شد و به حالت اول بر می گردد.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 20:0 | |







ملخ غذای لوکس سعودی‌ها!! +عکس!

       

ملخ غذای لوکس سعودی‌ها!! +_ عکس

 

با افزایش بهای "ملخ" در کشورهای عربی و به ویژه عربستان، این نوع خوراکی متداول عربی نیز کم کم از سفره اقشار متوسط حذف می شود. با داغ شدن بازار فروش ملخ در استان "رابغ" عربستان، قیمت آن به صورت بی سابقه‌ای جهش یافت به صورتیکه بهای هربسته بزرگ آن از 360 به 500 ریال و بسته کوچک آن از 85 به 220 ریال سعودی افزایش یافت.
صادرات این محصول زنده به استانهای عربستان و حتی کشورهای دیگر مانند کویت و کشورهای عضو شورای همکاری، در افزایش بهای ملخ نقش داشته است.
ملخ از طبیعت شکار شده و به صورت زنده به مشتریان عرضه می شود. روزنامه سعودی "المدینه" تأکید کرد، افزایش قیمت ملخ موجب شده است که در عربستان، کویت و برخی کشورهای شورای همکاری، فقط برخی از ثروتمندان در مناسبتهایی آن را سر سفره خود ببینند.
بر اساس این گزارش، بازار ملخ در استان رابغ، از نخستین ساعات صبح با حضور صدها تن از صیادان و تجار آغاز می شود.



المدینه نوشت، اگر در این بازار کودکان به دنبال شما دویدند و شما را متوقف کردند تا یک ملخ فراری را که روی شانه و یا لباس شما نشسته به دام بیندازند، تعجب نکنید. ملخ در این بازار فقط به صورت زنده عرضه می شود، زیرا فقط از این راه است که مشتری می تواند مطمئن شود ملخ ها با سم و یا حشره کش شکار نشده اند.
شکار، فروش و صادرات ملخ اکنون به فعالیت و حرفه ای شاخص در استان رابغ عربستان تبدیل شده است.
"ابوزید البقیلی" از صیادان و فروشندگان ملخ در این‌باره می گوید: در عربستان ملخ غذا و دارو است؛ زیرا ملخ کپسولی است که از انواع درختان و گیاهان دارویی تغذیه کرده است.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:56 | |







معرفی جدیدترین مدل خودروی یک میلیارد تومانی +_ عکس

 

 

زمانی که در اخبار یکی از شبکه‌های تلویزیونی با صاحب گران‌ترین خودروی موجود در ایران مصاحبه شد همگی مشتاق شدند که بدانند این خودروی گران‌قیمت ساخت دست کدام کشور است و چه مشخصاتی دارد که اینقدر گران است؟ طولی نکشید که نام «مازراتی» از این دهان به آن دهان شد و هر کسی فهمید که گران‌ترین ماشین موجود در ایران مازراتی کواترو پورته نام دارد و به دست شرکت لوکس‌ساز مازراتی ساخته شده است. پس از این برنامه قیمت این خودرو بالای یک میلیارد تومان برآورد شد.
بنابراین حالا که بیشتر ایرانی‌ها با نام مازراتی کواترو پورته آشنا شده‌اند خوب است از جدیدترین خبر شرکت مازراتی هم اطلاعی پیدا کنند. خبری که اتفاقا به کواتروپورته، یعنی گران‌ترین خودروی موجود در ایران ربط دارد. شرکت مازراتی در جدیدترین خبرهایش از رونمایی مدل ۲۰۱۴ کواترو پورته سخن گفته است و این یعنی باید منتظر جدیدترین و لوکس‌ترین ساخته شرکت مازراتی باشیم.
این خودرو بر پایه مدل قبلی کواترو پورته ساخته شده اما با تغییرات ظریفی که بر آن اعمال شده است کواترو پورته بیش از پیش لوکس و گران‌قیمت به نظر می‌آید.



این خودروی سدان لوکس با اینکه سنت‌شکنی‌هایی در ظاهر داشته اما باز هم به سنت طراحی مازراتی وفادار مانده‌است. از همین‌رو می‌توان گفت طراحی ظاهری این خودرو تکامل یافته اما در راستای طرح‌های پیشین این خودروساز بزرگ است. در داخل کابین خودرو اما باید خودمان را برای تغییرات ساختارشکنانه آماده کنیم. از طراحی جدید دسته‌دنده گرفته تا صفحات نمایشگر لمسی بزرگ موجود در آن و همچنین لوکس‌تر شدن روکش صندلی‌ها و دیگر تزئینات نشان دهنده این تغییرات تازه خواهد بود.
مازراتی این مدل را سبک‌تر اما کشیده‌تر از مدل قبلی آن ساخته است و همین موضوع قدرت بیشتری به این خودرو بخشیده است. جالب اینجاست که بدانید موتور این خودرو ساخت دست شرکت فراری‌است بنابراین باید بدانیم که مازراتی کواترو پورته ۲۰۱۴ موتوری بسیار نیرومند دارد که خودروهای پرسرعت را هم به مبارزه می‌طلبد. موتور ۴.۷ لیتری کواترو پورته قادر به تولید ۵۳۰ اسب‌بخار نیروست و در مدل زمانی نزدیک به ۳ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین گفتنی‌است کواترو پورته جدید همچنین دو دیفرانسیل خواهد بود.

 


بسیاری از خودروبازارن جهان تنها رقیب این خودرو را پورشه پانامرا می‌دانند. این در حالی‌است که آنها خود تاکید می‌کنند طراحی پانامرا باید در مقابل مازراتی کواترو پورته زانو بزند زیرا مازراتی ۲۰۱۴ بسیار لوکس‌تر از پورشه پانامرا است و مشخصات آن هم از پانامرا کمی سرتر است.
گفته می‌شود که در سال ۲۰۱۴ و پس از ورود این خودرو به بازار اگر کسی جرات وارد کردن آن به ایران را به خود راه دهد باید نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه کند. بنابراین پول‌دارهای ایران باید پولشان را برای سوار شدن مازراتی آینده کنار بگذارند.

 


[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:52 | |







نمایـــــش احســــــــاس با عکــــس (1)

نمایـــــش احســــــــاس با عکــــس (1)

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Namayeshe%20Ehsas%205/1.jpg

این روزهــــا زیادی ساکتــــ شده ام
حرفــــ هایم نمی دانم چــــرا به جای گلــــو ،
از چشــــم هایم بیرونــــ می آیند . . .

 

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:48 | |







تـــــــــرول (1) ، تو مخـــی های خنـــــده دار !

http://up09.persianfun.info/img/91/9/Troll-7/14704_478203245556277_1957435338_n.jpg

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:32 | |







یک دختر ایرانی به عنوان ملکه زیبایی کشور کانادا انتخاب شد!

یک دختر ایرانی به عنوان ملکه زیبایی کشور کانادا انتخاب شد! + عکس

چند روز پیش مراسم انتخاب ملکه زیبایی (دختر شایسته) کانادا برگزار شد که یک دختر ایرانی الاصل توانست این عنوان را کسب کند!

سحر بی نیاز دختری است که در کشور هند به دنیا آمده اما در ایران بزرگ شده و خانواده اش پس از چند سال به کانادا مهاجرت کرده اند.

یک دختر ایرانی به عنوان ملکه زیبایی کشور کانادا انتخاب شد! + عکس

یک دختر ایرانی به عنوان ملکه زیبایی کشور کانادا انتخاب شد! + عکس

او هم اکنون 26سال سن دارد.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:29 | |







یک دختر ایرانی به عنوان ملکه زیبایی کشور کانادا انتخاب شد!

یک دختر ایرانی به عنوان ملکه زیبایی کشور کانادا انتخاب شد! + عکس

چند روز پیش مراسم انتخاب ملکه زیبایی (دختر شایسته) کانادا برگزار شد که یک دختر ایرانی الاصل توانست این عنوان را کسب کند!

سحر بی نیاز دختری است که در کشور هند به دنیا آمده اما در ایران بزرگ شده و خانواده اش پس از چند سال به کانادا مهاجرت کرده اند.

یک دختر ایرانی به عنوان ملکه زیبایی کشور کانادا انتخاب شد! + عکس

یک دختر ایرانی به عنوان ملکه زیبایی کشور کانادا انتخاب شد! + عکس

او هم اکنون 26سال سن دارد.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 19:29 | |







بی احتیاطی راننده پراید باعث برخورد او با چند خودرو شد + عکس

بی احتیاطی راننده پراید باعث برخورد او با چند خودرو شد + عکس



 

 

 

بی احتیاطی راننده یک خودروی پراید – پراید سبز رنگ داخل تصاویر – باز هم حادثه ساز شد.تصادفی که در تاریخ ۱۸ . ۹ . ۹۱ حوالی ساعت ۱۲ ظهر در خیابان ارغوان در تهران روی داد اگرچه خوشبختانه تلفات جانی نداشت ولی باعث شد چندین دستگاه خودرو آسیب جدی ببینند.

39501_786

 

39502_133

39503_961

39504_271

39505_858

39500_705

 


 

 

[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:25 | |







طنز؛ دردسر های میلیونر شدن!

طنز؛ دردسر های میلیونر شدن!

همشهری آنلاین: شمردم، دقیقا 20 تا تراول 50 هزار تومانی بود. وقتی پول را از طلافروش گرفتم و توی جیبم گذاشتم، انگار سبک تر شده بودم.

توی پیاده روی خیابان کریمخان زند، روی پنجه پاهایم، راه می رفتم. دنیا برایم زیباتر شده بود. مردم خلق و خوی مهربان تری بروز می دادند. حتی وقتی یک فقره دعوا دیدم، با خوشرویی میانه را گرفتم و سوایشان کردم. دو تا موتورسیکلت سوار، انگار سر نوبت سوارکردن مسافر یا چیزی شبیه به این، حرفشان شده بود. وقتی یکی شان به آن یکی تخم آفتابگردان بوداده تعارف کرد، دلم قرص شد که آشتی کرده اند! دوباره راه افتادم، اصلا خستگی را نمی فهمیدم.

شوخی نبود، قیمت سکه داشت می آمد پایین و من اگر کمی دیر می جنبیدم، شاید از جایگاه میلیونری پایین می افتادم. حالا یک میلیون تومان پول نقد توی جیبم بود. در ذهنم، داشتم رفتگانم را که خدا همه شان را بیامرزد، مرور می کردم! از پدر نازنینم بگیر تا دایی ها و عموهایم و به خصوص عمه ام که برای خودش یک پا کلانتر فامیل بود؛ زبر و زرنگ و با اقتدار همه دعواها را فیصله می داد. سعی می کرد جوان ها زودتر ازدواج کنند، اما دل هیچ کس را نمی شکست و اصلا دوست نداشت یک پسر یا دختر توی فامیل خلاف میل قلبی اش ازدواج کند و عقیده داشت که جوان باید خودش هم بخواهد و همسر آینده اش را بپسندد. عمه جان همیشه تکه کلامش این بود؛ مگه من میلیونرم که دم به ساعت ازم قرض می خوای؟!

طنز؛ دردسر های میلیونر شدن!

با خودم می گفتم، عمه جان نازنین سرتو از توی قبر بیار بیرون و ببین که برادرزاده ات بالاخره میلیونر شد! وقتی رسیدم خانه، 50 هزار تومانی ها را روی فرش ولو کردم، آنها را کنار هم چیدم. دخترم دقیقا تعدادی از آنها را جمع کرد و گفت که شهریه این ترم من! بعد پسرم دست دراز کرد و بابت شهریه اش و کلاس بدنسازی تعداد دیگری را جمع کرد.

همسرم؛ دست هایش را به هم مالید و گفت: خب، فردا 20هزار تومان هم روی مابقی پولت بذار، می خوام برم میدان میوه و تره بار! از شما چه پنهان آن شب راحت تر خوابیدم، چون میلیونر بودن کلی دردسر و گرفتاری داشت! هی به خودم می گویم: پس این پولدارها چطوری شب ها خوابشون می بره؟!


[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:6 | |







معروفترین شهرهای ارواح در جهان +عکس

معروفترین شهرهای ارواح در جهان +عکس

خبرآنلاین: گرچه

بسیاری اعتقاد به وجود ارواح سرگردان و اشباح را عوامانه می دانند اما

بسیاری از مردم دنیا حتی در کشورهای پیشرفته جهان نیز این اعتقادات را

عوامانه ندانسته و در مکانهای مختلف با شنیدن صدا ها و حرکات اشیا و

جانوران شاهدی بر مدعای خود پیدا می کنند شهرهای خالی از سکنه یکی از مهم

ترین مکانها است که علاوه بر قصرها و معابد قدیمی به آن گمان وجود اشباح می

برند. برخی از معروفترین این شهرها به قرار زیرند.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب

[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:0 | |







آموزش رانندگی کردن با اتومبیل به سگ ها! جالب؛

آموزش رانندگی کردن با اتومبیل به سگ ها! + تصاویر

روزگاری حیوانات وحشی بودند؛ بعد به ذهن آدم ها رسید که اهلیشان کنند؛ و حالا مدتی است که صحبت از آموزش آنهاست.

بعد از آموزش سگ ها برای استفاده از حس بویاییشان برای کشف و پیدا کردن بعضی چیزها و پس از آموزش باله به این حیوان از سوی چینی ها و پس از آموزش های مختلف شعبده بازان به این حیوان؛ اکنون نیوزلندی ها به فکر آموزش رانندگی به آن هستند.

آموزش رانندگی کردن با اتومبیل به سگ ها! + تصاویر

آموزش رانندگی کردن با اتومبیل به سگ ها! + تصاویر

بنا بر این گزارش، شرکت ولوو، به سفارش مرکزی در نیوزلند برای این کار، ماشینی چوبی طراحی کرده و این مرکز تاکنون موفق به آموزش سه سگ شده است؛ آموزشی که موفقیت آمیز ذکر شده است. به اعتقاد کارشناسان این مرکز، بهترین سن برای آموزش سگ بین سن 10 تا 18 ماه است.


[+] نوشته شده توسط سلمان در 16:59 | |







موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران !

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

 

 

مجله تخت گاز: دنیای بی انتهای موتور سواری همیشه با هیجان همراه بوده است.وسیله های نقلیه ی دوچرخی که علاوه بر لذت سواری با آن ها، خطرات بیشتری راکبین آن را تهدید می کند.موتورسواری در ایران برای تمامی قشرها شناخته شده است.البته هنوز برخی از ذهنیت ها و تفکرات اشتباه مردم، در مورد این رشته پرهیجان باقی مانده است.فرهنگ موتور سواری در ایران چندسالی است که به لطف برگزاری مراسم ها و گردهمایی های مختلف در میان ورزشکاران و مردم بیشتر شناخته شده است. مجله تخت گاز قصد دارد تا آنجایی که می تواند کمک مفیدی برای شناخت هرچه بهتر و بیشتر این ورزش به مردم و دیگر علاقه مندان صورت پذیرد. از همین رو قصد داریم در هر شماره یکی از موتورهای سنگین وارد شده به کشور را معرفی کنیم و توضیح مختصری در مورد این موتور برای شما مخاطبین به چاپ رسانیم.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

بهترین گزینه، وانت مخصوص حمل موتور

جابه جایی موتورهای سنگین به علت محدودیت ترددشان در شهر، در بسیاری از مواقع به راحتی امکان پذیر نیست.به همین خاطر برای جابه جایی و حمل و نقل آن ها از وانت بارهای مخصوص استفاده می شود. وانت بارهایی که برای سهولت در بالا و پایین بردن موتورها مجهز به رول و صفحه های محکم فلزی هستند. برای انتقال یاهاماV-MAX مورد نظر از وانت معروفی که در بین موتورسواران فدراسیون و هیئت موتورسواری استان تهران شناخته شده است، استفاده شد. علاوه بر دیواره های فلزی روی این وانت، درون آن نیز از میله های کوچکی برای ثابت نگه داشتن موتور درنظر گرفته شده است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

خاص و تک بودن موتور

یاماهاV-MAX مورد با توجه به تک بودن و صفر بودن آن، قیمتی در حدود 210 میلیون تومان داشت.قیمتی که مالک موتور برای آن درنظر گرفته بود. زمانی که قیمت فروش موتور را می گفتیم عکس العمل مردم بسیار جالب بود.بسیاری از افراد قیمت بالای 100میلیون برای یک موتورسنگین را بالا می دانستند.اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که، یاهاماV-MAX مورد نظر به عنوان اولین نمونه وارد شده مدل 2012 به ایران به صورت کاملاً قانونی است. این موتور 1700 سی سی دارای سند تک برگ بوده و از فرودگاه امام خیمنی ترخیص شده است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

V-MAX چیست؟!

نام V-Max در سال1984 به علاقه مندان موتورسیکلت شناخته شد. John Reed طراحی انگلیسی این موتور سیکلت است. یاهاماV-MAX از همان ابتدا در کلاس موتورهای کروزر قرار داشت.ظاهری شبیه به موتورهای هارلی دیویدسون آمریکایی اما از نوع ژاپنی!! از سال 1984 تا 2004 V-MAX با پیشرانه 1200 سی سی عرضه و تولید شد. اما بعد از آن در سال 2005 نمونه کانسپت V-MAX توسط کمپانی یاماها در نمایشگاه توکیو معرفی شد. علاوه بر طراحی به روز، استفاده از پیشرانه جدید با حجم1.7لیتر در V-MAX تفاوت آشکاری میان مدل های قبلی با نمونه کانسپت را بیان می کرد.در اواسط سال 2008 یاهاماV-MAX1700 معرفی و وارد بازار شد.V-MAXهای تولید شده در سال های 2012 به بعد یک ویژگی خاص دارند و آن رنگ مات بدنه است. در این چندسال طبق آماری که در دست داریم تعداد انگشت شماری از یاهاماV-MAX وارد ایران شده اند که تمام آن ها رنگ بدنه متالیک و براق دارند.باید به جرأت گفت این تعداد کمتر از پنج عدد بوده است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

درون پیشرانه چه می گذرد؟

هیولای قدرتمند ژاپنی مجهز به پیشرانه 4سیلندر با آرایشVشکل است.این پیشرانه دارای حجم دقیق 1679 سی سی است.حداکثر قدرت تولیدی این پیشرانه 200اسب بخار در 9000دور بر دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور آن در 6500دور بر دقیقه بدست می آید که 167نیوتن متر است.یاماها V-MAX می تواند ظرف مدت زمان2.7ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر درساعت دست یابد.با این موتور اگر موتورسوار مسلطی باشید می توانید به کمک بهرمندی از جعبه دنده 5سرعته در مدت زمان 4.9ثانیه به سرعت150کیلومتر در ساعت دست یابید. همچنین با گذشت8.3ثانیه علاوه بر کشیده شدن مناظر اطرافتان صفحه دیجیتالی کیلومتر شمار عدد200 را نشان می دهد.همچنین حداکثر سرعت نهایی این موتور 223کیلومتر درساعت ثبت شده است. بیشتر از این نمی توانید بروید!!

هونداCBRها هم تک هستند

همانطور که اشاره شد به همراه یاماهاV-MAX دو دستگاه هوندا CBR1000 مدل 2012 صفرکیلومتر نیز ترخیص شدند.یکی سفید و دیگری قرمز. این دو موتور که در کلاس ریس جای دارند قیمتی در حدود 95میلیون تومان دارند. طبق اطلاعاتی که دردست داریم CBRهای وارد شده جزو اولین مدل های 2012 هستند. هوندا CBRهای مورد نظر مجهز به پیشرانه 4سیلندر خطی هستند. حجم دقیق این پیشرانه 998سی سی است و برای هرسیلندر آن 4سوپاپ درنظر گرفته شده است. CBRهای مدل 2012 در حالت استاندارد قادر به تولید 175اسب بخار قدرت در 12000دور بر دقیقه هستند. همچنین حداکثر گشتاور ثبت شده در 8500دور بر دقیقه به میزان 112 نیوتن متر بدست می آید.این موتور مجهز به جعبه دنده 6سرعته زنجیره ای است و وزن خالص آن 210 کیلوگرم.تایرهای 17اینچ آن از نوع دانلوپ بوده اند. همچنین ارتفاع راکب از سطح زمین820 میلیمتر است. هرسه موتور درون پایلوت های مخصوص بودند. البته دومین CBR نیز در یکی از نمایشگاه های موتور سطح شهر قرار داشت که امکان تهیه عکس از آن ممکن نبود.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

یاماهاV-MAX چه چیزهایی دارد؟

خاص بودن V-MAX تنها به خاطر مجهز بودن به پیشرانه 1.7لیتری نیست. این موتور برخلاف بسیاری دیگر از موتورهای سنگین و ریس به جای استفاده از زنجیرچرخ از میل گاردان برای انتقال قدرت به چرخ عقب بهرمند است. یاماهاV-MAX مجهز به سه پیچ برای تنظیم ارتفاع قسمت انتهای موتور است. این پیچ ها در دو جهت SLOW و HIGH تنظیم می شوند و ارتفاع زین وکمک فنرهای عقب را تنظیم می نماید.سیستم تعلیق عقب که از نوع پیوندی است، می تواند حدود 110میلی متر بالا و پایین برود.همچنین سیستم تعلیق جلو نیز که از نوع تلسکوپی است می تواند 120 میلی متر برای تنظیم ارتفاع به بالا و پایین برود. علاوه بر این ها V-MAX دارای تایرهای 18اینچ بریجستون است. سیستم ترمزهایABS این موتور به خوبی قادرند وزن 310 کیلوگرمی آن را متوقف کنند. زیرا یاماها برای چرخ جلو از دیسک های ترمز320 میلی متری به همراه 6پیستون استفاده کرده است. همچنین در چرخ عقب نیز تک دیسک280 میلی متری و 4پیستون کمک شایانی برای توقف این موتور می کنند. برای خنک نگه داشتن پیشرانه4سیلندر در قسمت جلو از دو رادیاتور بزرگ استفاده شده است.همچنین علاوه بر این دو رادیاتور، در قسمت کناری باک نیز از هواکش های دوتایی دایره ای شکل استفاده شده است که تا حدود بسیار زیادی باعث افزایش زیبایی و ابهت موتور شده است. اگر زمانی خواستید درون باک V-MAX بنزین بریزید باید ابتدا اهرم زیر زین را فشار دهید تا زین میانی بلند شود. باک سوخت کاملاً مخفی است.

موتور چند صد میلیونی هالیوودی در تهران

(موتور سيکلت معروف فيلم گوست رايدر)


[+] نوشته شده توسط سلمان در 16:55 | |







ابتکار عجیب یک چینی برای پایان دنیا + عکس

 
 
یک کشاورز چینی معتقد است برای هر خطر احتمالی از جمله سیل، زلزله، سونامی و حتی روز قیامت آماده است.
افکارنیوز: لئو کی یوان این جسم کروی شکل را با استفاده از لایه های فایبر گلاس ساخته است که مردم با الهام از فیلم هالیوودی آخر الزمان به آن لقب کشتی نوح داده اند.

این کشاورز اهل روستای کیانتون از استان هبی در جنوب پکن است. او می گوید این وسیله می تواند روی آب شناور بماند و هیچ روزنه ای به بیرون ندارد و برای تامین اکسیژن از کپسول های هوا استفاده کرده است.

او ۷ عدد از این کره ها ساخته که ظرفیت آنها ۱۴ نفر است و امیدوار است سازمان ها و ادارات دولتی طرح خلاقانه او را تایید و از آن حمایت کنند.

[+] نوشته شده توسط سلمان در 16:53 | |



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد